Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tankevekkende om lekser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-12, 16:46   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

kie sier at forskning sier at det ikke hjelper med lekser. Så lenge man faktisk jobber 5 timer på skolen og 1 time med lekser fører det til mer øving enn å jobbe 5 timer på skolen og ingen timer med lekser. At alternativet er å være lenger på skolen (med tilsvarende voksentetthet som vi har i skolen i dag) har jeg ikke fått med meg en gang. Vi har jo ikke penger nok til å drive skolen slik vi gjør i dag en gang, hvem har foreslått mer penger til skolen? Så lenge alternativene er et visst antall skoletimer og lekser og et visst antall skoletimer og ingen lekser, tror jeg ikke på at det ikke hjelper for de fleste å bruke noe tid på ettermiddagen til å øve. Det viser all de praksis jeg har vært borti.

Dersom noen sliter veldig med leksegjøring, er jeg den første læreren til å finne en individuell løsning på det. Dersom leksene ikke hjelper, er det jo ikke noe vits i å gjøre dem. Da må man finne på noe annet - eventuelt akseptere at den eleven ikke får øvd like mye som andre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.