Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serietips - nye serier

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-12, 10:31   #61
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serietips - nye serier

Jeg ser White Collar, og liker den godt. Til dels spennende historier, og mye pent å se på:

Han spiller en tyv/forfalsker/etc som har blitt tatt, og hjelper FBI med å løse saker i stedet for å sitte i fengsel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:43   #62
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har begynt å se Alcatraz, den virker jo veldig OK. Spent å se hva som egentlig har skjedd der, men frykter at det blir en ny Lost, der løsningen aldri kommer. Misforstå meg rett, jeg digget Lost...

Også sjekket jeg ut første episode av Smash, en serie som kommer på TV3 senere.
Hovedrollen spilles av Katharine McPhee, som noen kanskje kjenner fra American Idol, hun ble vel nummer 2 der for noen år siden. Hun synger vanvittig bra, og det er også mye synging her, for dette er en serie som handler om teater/musicals, og de skal sette opp en musical om Marilyn Monroe. Det er ikke reality altså, men en fiktiv serie.
For de som liker Glee kan dette kanskje være noe.

I tillegg har jeg sjekket ut pilotepisoden av Touch, den nye serien med Kiefer Sutherland. Han er pappa til en autistisk gutt som ikke snakker, som han i utgangspunktet ikke forstår. Men gutten har utrolige evner, og ser tall og alt i en sammenheng. Kiefer begynner så skjønne at gutten prøver å fortelle han noe, og dette gjerne i forkant av det som skal skje... virket veldig spennende!

Gammel 10-02-12, 10:52   #63
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

I tillegg har jeg sjekket ut pilotepisoden av Touch, den nye serien med Kiefer Sutherland. Han er pappa til en autistisk gutt som ikke snakker, som han i utgangspunktet ikke forstår. Men gutten har utrolige evner, og ser tall og alt i en sammenheng. Kiefer begynner så skjønne at gutten prøver å fortelle han noe, og dette gjerne i forkant av det som skal skje... virket veldig spennende!

Ja, denne har jeg sett en trailer av. Vet du om noen norske tv kanaler skal sende denne?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:56   #64
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ja, denne har jeg sett en trailer av. Vet du om noen norske tv kanaler skal sende denne?

Ja, den kommer på TV2 like etter premieren i USA 19. mars. USA har sendt pilotepisoden i januar, som en teaser til vårens sesong.

Gammel 10-02-12, 11:03   #65
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Kult!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:21   #66
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Touch har jeg tenkt meg på også.

Ellers er ukens høydepunkt Person of Interest fremdeles. Men jeg elsker jo nerder, og spenning, og når det til stadighet dukker opp kjente fjes fra LOST så blir man jo lykkelig, ikke sant.

Once Upon A Time ser jeg sammen med storesøster, og vi koser oss ordentlig med den. Konseptet er jo heller bisarrt, så jeg hadde aldri trodd jeg skulle like den, men det er gøy!

Ellers i køen er Suits (advokatmiljø) og House of Lies (konsulentmiljø). Begge kommer godt anbefalte, men er det noen FPere som har kommentarer?

Sist redigert av Miss Norway : 10-02-12 kl 11:54.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:40   #67
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Den Once upon a time-serien, hvor gammel bør man være for å se den? Kan det være noe å se med fjerde-klassingen min? Hun er ikke lettskremt av seg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:40   #68
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett alle episodene av Suits, men er ikke helt overbevist om jeg liker den eller ei. Person of Interest er enn så lenge rimelig bra, synes jeg, men de må snart finne på noe nytt eller så blir det for mye gjentagelser.

Jeg har også sett de ti første episodene av Revenge, men gikk litt lei så nå har jeg en liten pause.

Unforgettable er også en serie jeg følger litt med på, men er ikke helt overbevist, men den er grei som tidtrøyte.

Gammel 10-02-12, 11:53   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Den Once upon a time-serien, hvor gammel bør man være for å se den? Kan det være noe å se med fjerde-klassingen min? Hun er ikke lettskremt av seg.

Min sjetteklassing har ingen problemer whatsoever. Men hun elsker fantasy da, i en sånn grad at det nesten er litt på kanten av og til. Den er jo veldig "eventyraktig" i sine beskrivelser, og egentlig veldig snilt filmet. Feks skulle den onde dronnigen rive et hjerte ut av kroppen på en av sine fiender - det fremgikk veldig tydelig at det var det som skulle skje og storesøster stålsatte seg (hun liker ikke blod). Men det var en veldig virtuell uthentning - mye lys og stråler og sakte "dro" hun ut et lysende, fiktivt glasshjerte gjennom klærne til vedkommende - helt blodfritt og meget symbolsk.

Det er mest sminke og løstenner og sånt som er "ekkelt".

Gammel 10-02-12, 11:55   #70
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Adrienne: Har du sett "House of Lies?"

Gammel 10-02-12, 11:55   #71
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Suits er fantastisk. Mine "sjeleserievenner" på jobben likte den også veldig godt, vi snakker stadig vekk om den og gleder oss til neste sesong.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:57   #72
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har sett alle episodene av Suits, men er ikke helt overbevist om jeg liker den eller ei. Person of Interest er enn så lenge rimelig bra, synes jeg, men de må snart finne på noe nytt eller så blir det for mye gjentagelser.

Jeg har også sett de ti første episodene av Revenge, men gikk litt lei så nå har jeg en liten pause.

Unforgettable er også en serie jeg følger litt med på, men er ikke helt overbevist, men den er grei som tidtrøyte.

Revenge tok seg litt opp igjen i de siste episodene, men skjønner hva du mener.

Unforgettable har jeg også sett på, tidtrøyte er et godt ord.

Person of interest har jeg bare sett et par episoder av, er ikke hekta.

Gammel 10-02-12, 12:06   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg følger med på Broen, Damages, Lilyhammer, Terra Nova og nå Alcatraz.
Og så begynner True Blood 4 i februar
Da tror jeg det holder i grunn

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:09   #74
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Jeg tør nesten ikke si høyt hva jeg følger med på. Det er mye.

Gammel 10-02-12, 12:16   #75
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Adrienne: Har du sett "House of Lies?"

Nei, men har plutselig fått planer om det nå.

Gammel 10-02-12, 12:18   #76
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Suits er fantastisk. Mine "sjeleserievenner" på jobben likte den også veldig godt, vi snakker stadig vekk om den og gleder oss til neste sesong.

Jeg likte godt tempoet i Suits, og samspillet mellom de to herrene. Men det virket som om de fikk panikk for seertall på slutten og tok noen grep i historien jeg ikke helt var enig i.

Gammel 10-02-12, 12:27   #77
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nei, men har plutselig fått planer om det nå.

Ikke sant?

Gammel 10-02-12, 13:13   #78
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Touch har jeg tenkt meg på også.

Ellers er ukens høydepunkt Person of Interest fremdeles. Men jeg elsker jo nerder, og spenning, og når det til stadighet dukker opp kjente fjes fra LOST så blir man jo lykkelig, ikke sant.

Jah. Ben ble straks mye snillere i Person of Interest enn han var i Lost.
Og i Alcatraz er det hyggelig gjensyn med Hugo.

Gammel 10-02-12, 13:16   #79
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg tør nesten ikke si høyt hva jeg følger med på. Det er mye.

TV-serier er min måte og kose meg på. Ingenting er som å slappe av i sofakroken med masse herlige serier.
Får ikke med meg alle da, det er vel håpløst, men det er en god del jeg følger med på, ja...
TV-slave, and proud of it.

Gammel 10-02-12, 22:57   #80
Imogen
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2012
Imogen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg ser White Collar, og liker den godt. Til dels spennende historier, og mye pent å se på:

Han spiller en tyv/forfalsker/etc som har blitt tatt, og hjelper FBI med å løse saker i stedet for å sitte i fengsel.

Så bra, vi får gi det en sjanse tror jeg. Et pent ansikt å se på har jo heller aldri skadet.

Imogen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.