Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakebake-tipsetråd

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-12, 09:36   #41
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebake-tipsetråd

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Muffins skal bli ja.
Noen farger fruen ønsker da?
Eller Peder?

Njeh. Du får leke deg litt
Og late som som om du har en gutt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 10:17   #42
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Takk!
Øh, får man tak i ingrediensene i vanlige daglivarebutikker?

Melis, delfiafett (eller cocosa om man har det), lys sirup, rapsolje, gelatinpulver.

Gammel 06-02-12, 15:23   #43
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Melis, delfiafett (eller cocosa om man har det), lys sirup, rapsolje, gelatinpulver.

Oooh cocosa har jeg.. Bør jeg bruke den uten smak da? Eller kan jeg bruke den med smak og hvis jeg har en kake som passer til kokos smak?

Gammel 06-02-12, 16:51   #44
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Flat? Er det 3b da? Den er svær og stjerneformet.

nå har jeg sjekket. Det står 1b...

Gammel 06-02-12, 17:00   #45
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Oooh cocosa har jeg.. Bør jeg bruke den uten smak da? Eller kan jeg bruke den med smak og hvis jeg har en kake som passer til kokos smak?

Det kommer ikke til å smake så mye av den, for det er så lite, så bare bruk den du har.

Gammel 06-02-12, 17:36   #46
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det kommer ikke til å smake så mye av den, for det er så lite, så bare bruk den du har.

Jeg har begge.

Gammel 06-02-12, 22:47   #47
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bra tråd!! Jeg ble inspirert Vi skal ha dåp 19.februar og jeg har planer om å lage en smashing dåpskake.. Går det an å lage sukkerbrød på fredag, pakke det godt inn i plast til lørdag også pynte kaken da?

Gammel 06-02-12, 22:53   #48
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror jeg ville ha pakket sukkerbrødet godt inn og lagt det i frysen.

Gammel 06-02-12, 22:59   #49
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

Ja, det er vel like greit kanskje! Bør jeg dele det opp først eller bare fryse hele greia?

Gammel 06-02-12, 23:00   #50
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Jeg ville nok bare laget kaka ferdig på fredag kveld. Den holder seg fint på et kjølig sted til lørdag. Særlig hvis du får tak i en kakeeske i papp.

Gammel 06-02-12, 23:01   #51
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Er det lettere å dele det opp etter det er frosset kanskje?
Jeg føler kaker ryr sammen så lett når de er helt ferske jeg. Men jeg er ikke god på sukkerbrød i det hele tatt altså.

Kan anbefale den velvet red til dåp. Den er jo veldig elegant da.

Gammel 06-02-12, 23:16   #52
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

Jeg er (om jeg må få si det selv ) veldig god på sukkerbrød, men jeg pleier alltid å lage hele kaken ferdig kvelden før den skal spises. Salt: mente du at den kan lages fredag og stå til søndag?
Har ikke laget red velvet før, er den vrien og hva kan man ha på toppen, marsipan?

Gammel 06-02-12, 23:22   #53
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Søndag, selvfølgelig. Det er jo da det er dåp.

Red velvet er ikke vanskelig. Pynt med ostekrem (gulrotkakekrem) og hvit marsipan. Det hadde vi i bryllupet vårt.

Gammel 06-02-12, 23:25   #54
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er ikke jeg noe kakeekspert altså, men det jeg har opplevd når jeg har skjært i kaker som er frossne er at de blir så knøflet i kutteflaten. Vet ikke om det har noe å si når det er inni kaken, men jeg hadde (og har) skjært opp kaken før jeg stappet den i frysen.

Gammel 06-02-12, 23:26   #55
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

Kanskje jeg skal lage det! Takk for tips Svigermor kommer vel til å gå ut av sitt gode skinn over at det ikke er en "tradisjonell kake" Har du gulrotkrem under marsipanlokken? Litt dumt spm kanskje, men jeg mener jeg har lest at krem med sukker under marsipan = kake som svetter?

Gammel 06-02-12, 23:28   #56
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

..ikke gulerotkrem, men du skjønte vel hva jeg mente

Gammel 06-02-12, 23:43   #57
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Gulrotkakekrem under marsipan funker finfint!

Gammel 06-02-12, 23:54   #58
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olivia81, her.

Kanskje jeg skal lage det! Takk for tips Svigermor kommer vel til å gå ut av sitt gode skinn over at det ikke er en "tradisjonell kake" Har du gulrotkrem under marsipanlokken? Litt dumt spm kanskje, men jeg mener jeg har lest at krem med sukker under marsipan = kake som svetter?

Det er vel krem som i kremfløte som gjør marsipan svett, ikke smørkrem eller "ostekrem".

Gammel 07-02-12, 00:59   #59
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg har planer om å lage en fotballtrøyekake til 8-årsdagen til guttungen til helga. Mannen mener jeg er gal siden jeg aldri har laget noe slikt før men jeg har det med å hoppe i det med begge beina Hvordan går jeg frem? Lage en langpannesjokoladekake og skjære ut formen til en fotballtrøye, så langt har jeg kommet Dekke den med sjokoladesmørekrem tenker jeg, så et lokk over. Hva vil passe best til en slik kake, MMF eller sukkerpaste? Har aldri laget noen av dem så hva er enklest å jobbe med og hva smaker best?

Gammel 07-02-12, 10:12   #60
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

Gulrotkakekrem under marsipan funker finfint!

Det er vel krem som i kremfløte som gjør marsipan svett, ikke smørkrem eller "ostekrem".

Takker takker takker!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.