Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nivådelt opplæring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-12, 03:12   #40
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Dette er litt på siden av hva denne tråden i utgangspunktet handlet om. Men det var noen her som var inne på at mange av dagens foreldre er veldig kritiske til skolen og også enkeltpersoner i skolen. Og da kom jeg til å tenke på en større studie skoleforskeren Bronfenbrenner gjorde om hvilke faktorer som spilte inn på elevenes faglige resultater. Den viktigste faktoren var faktisk at foreldre hadde positiv innstilling til skolen.

Jeg synes selvfølgelig at foreldrene skal forvente kvalitet i skolen. Men jeg opplever også at enkelte foreldre er kritiske bare for å være kritiske. Og når alt kommer til alt vet de ikke en gang hva de er kritiske til. Jeg har flere eksempler som jeg selvfølgelig ikke kan skrive om her inne.

Innrømmer gjerne at jeg føler meg truffet og at jeg selv ofte tilhører denne kategorien. Sett utenfra er jeg definitivt ei brysom halvhysterisk kjerring på 40 år som altfor ofte maser om et eller annet jeg mener kunne ha vært gjort annerledes eller gjort på en mer hensiktsmessige måte. Men jeg er bevisst på det og jobber med saken for å si det slik.

I dag var vesla så forkjølet og hadde så stygg hoste at jeg insistere på at hun var hjemme fra skolen. Jenta ble helt fra seg, gråt i desperasjon og tryglet og ba om å få gå på skolen. Hun orket ikke tanken på "å miste en hel dag på skolen. Du kan bare ikke gjøre dette mot meg mamma". Hun var virkelig virkelig dypt ulykkelig. Og da slo jo fornuften inn igjen og jeg tenkte hvor vanvittig heldig jeg tross alt er, både med ungen og skolen hun går på.

Så får jeg bare fortsette å himle med øynene når jeg leser ukesplanene på mandager, det går sikkert bra og jeg er fullt inneforstått med at jeg ikke er fullt oppdatert på hvor mye skolen faktisk har forandret seg fra 70 og 80 tallet. Jeg må sette meg mer inn i Kunnskapsløftet og hele tenkingen bak den reformen.

Sist redigert av Lisa : 18-03-12 kl 10:12.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.