Sv: Hvilke vårdresser/sett satser man på til våren ?
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Jeg kan bare svare for meg, men min sønn, eller noen andre i familien, bruker ikke vanlig regntøy. Derfor parkdress og skallsett. Jeg synes ikke vanlig regntøy er noe særlig til plagg egentlig. Siden de ikke puster gjør det ungene klamme, noe som igjen gjør dem fuktige og i verste fall kalde, isolasjonsevnene er fraværende og komforten er dårlig (de regnsettene av god kvalitet er ofte stivere enn ett skallsett) . Det er ingenting en vanlig regnbukse/regntøy kan gjøre som skalltøy eller parkdress ikke gjør enda bedre. Skallsettet er fint fordi det kan brukes i all slags vær og være like komfortabelt om det striregner som om det er tørt og sol også.
I de barnehagene jeg har jobbet i er det stadig flere som dropper regntøyet til fordel for parkdress/skallsett.
Ja, det er noen få dager i året de bruker regnbukse og enda færre hvor de bruker regnjakke. For meg blir disse få dagene så få at det ikke forsvarer å kjøpe skalltøy som vanligvis er svært mye dyrere. Jeg bruker regntøy selv også forøvrig og verken jeg eller barna blir klamme eller noe som helst. Men så elsker barna mine cherrox også og ønsker heller å ha på dem enn Goretexskoene sine, så vi er kanskje litt rare...