Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Punktum, punktum, komma, strek ...

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 01:08   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

En av mine nærmeste venninner drev å sendte sms med skikkelig emosjonell uttrykksform. Jeg orket nesten ikke å lese og ble alltid så hissig, og hun skjønte ikke hvorfor jeg hisset meg sånn på henne eller stadig spurte hvorfor hun var sur eller irritabel. Så etter vi snakket om dette med tegnsetting og hun skjerpet seg, så er hele problemet løst. For innholdet ser helt annerledes ut uten, og føles annerledes å lese.

Jeg har et par venninner som absolutt skal ha mange ....... etter setningene sine når de sender sms.

Klarte ikke helt å plassere det i starten, for det passet ikke til innholdet.

"Jo, vi kan godt treffes kl.fem..."
"Takk for invitasjonen, vi kommer..."
"Det høres fint ut...."

Etc, etc.

Jeg klødde meg i hodet, og lurte fælt på hva de prikkene skulle bety - lå det noe bak utsagnet? Var det ment å være tankefullt? Misbilligende?

Men nå har jeg begynt å skjønne at de prikkene ikke betyr noen verdens ting, de er ikke ment å skulle uttrykke noe som helst.
Så hvorfor de absolutt alltid skal med, skjønner jeg ikke... ( og her passer det med prikker, for litt undring og tankevirksomhet er på sin plass ; )

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.