Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

På tur med bhg i buss og maxi-taxi

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 22:10   #41
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: På tur med bhg i buss og maxi-taxi

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lot dere barnet bli med på turen?

Jeg kan til nød godta forovervendt bilstol, men pute eller ikke noe er neppe godt nok.

Dette var på jobben min, vi ansatte var uenige om det var forsvarlig å ta med treåringene i maxi taxi uten sete. Jeg mente at vi skulle kjøre private biler med gode seter og heller ta en ekstra tur. Enden på visa ble at bhg informerte alle foreldrene om taxituren og de fleste sa ja. Men noen valgte å kjøre selv/ikke bli med på tur.

Jeg hadde ikke latt mitt barn bli med.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 22:25   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På tur med bhg i buss og maxi-taxi

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Dette var på jobben min, vi ansatte var uenige om det var forsvarlig å ta med treåringene i maxi taxi uten sete. Jeg mente at vi skulle kjøre private biler med gode seter og heller ta en ekstra tur. Enden på visa ble at bhg informerte alle foreldrene om taxituren og de fleste sa ja. Men noen valgte å kjøre selv/ikke bli med på tur.

Jeg hadde ikke latt mitt barn bli med.

Jeg har skrevet nei til transport med privatbiler på det skjemaet. Dette fordi jeg ikke stoler på alle sjåfører og biler. Jeg har godtatt bybuss og tog. Og bedt om at de kontakter hvis det er aktuelt med buss utenfor byen eller maxitaxi. b.m. vanskelig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 22:34   #43
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: På tur med bhg i buss og maxi-taxi

Som fleire seier så er det lov å transportere barn i buss (altså over 10 seter) heilt utan sikring. Viss det FINST sikringsutstyr så SKAL dette brukast av barn under 3 år, men om det ikkje finst så skal dei sikrast med vanlege sikkerheitsseler (som skal finnast om bussen har minste enn 40% ståplassar, dvs alt anna enn "vanlege" bybussar).

Eg klarte å ikkje eksplodere då det ved leveringa samme dag kom fram at minibuss var framkomstmiddel då 1- og 2-åringane i barnehagen skulle på konsert før jul (eg antok det var buss, sidan både barnehage og konsertlokalet er nær busshaldeplass), og det endte med at Ungen fekk vere med sidan vi hadde snakka om det ved frukosten ein halvtime før.

Eg gav klar beskjed om at neste gong måtte dei varsle i god tid, slik at vi kunne bli med og køyre, evt slik at vi ikkje fekk henne til å glede seg ved å snakke om det på forhand.

I bussulykka i Danmark for eit par veker sidan var alle barna sikra med seler. Så vidt eg skjønte var det eit selskap som spesialiserer seg på frakt av barn, og av den grunn har meir sikringsutstyr enn bussar av den typen vanlegvis har. Om dei hadde spesialseter/barneseter eller vanlege seler veit eg ikkje. Ein norsk minibuss har sjelden nok puter/beltestolar til alle setene, sjølv om dei ofte køyrer rundt med hattehyllene fulle.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no