Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-12, 18:34   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Det er synd at ikkje myndigheitene legg meir til rette for at det skal vere enkelt å kjøpe billettar. Samtidig, med fleksikort/månedskort fungerer det heilt fint. Eg fyller opp på nett, og får kjøpt billetter sjølv om eg bur langt unna næraste utsalsstad. Det krev litt planlegging, men det gjer det i resten av verda også.

I Warszawa koster 24-timers bilett på bussen 18 kroner. Der er timelønna for ein industriarbeider 7 kroner timen. 24-timers billeten kostar altså 2,5 timelønner. Her ligg minstelønn på 120-150 kroner timen, og 24-timers billetten 75 kroner. Altså 0,5 timelønn.

Eg kjenner eg blir litt irritert over at "alt er så dyrt i Norge". Vi gløymer veldig ofte å sjå det i forhold til lønnsnivået. Prisane er høge i Norge, det merker vi på varer og tenester, men dersom vi samanliknar med lønna, er det jammen ikkje så fælt her, likevel.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.