Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Garn til Bella's mittens?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-12, 08:52   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Garn til Bella's mittens?

Dere som har strikket Bellavottene; Hvilket garnmerke har dere brukt? Og hvor mange nøster gikk med?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 08:57   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garn til Bella's mittens?

Jeg har strikket de i flere forskjellige ullgarn, bl.a Alfa og Viking Odin. De siste parene har jeg strikket i Viking Alpaca og det blir deilige, myke og varme votter. Med dette garnet trengs det litt over 100 gr, akkurat såpass mye at du må ha tre nøster. Koster 43,- per nøste.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:03   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garn til Bella's mittens?

Jeg har tenkt å strikke de i Drops Andes. Hvor mye garn aner jeg ikke, for jeg har ikke kommet så langt enda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:52   #4
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garn til Bella's mittens?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg tror det gikk rett over to nøster Cortina da jeg brukte det. Grusomt garn. Og så har jeg strikket to par i Nepal, men det blir barnevotter.

eta: Jeg sjekket på Ravelry, jeg brukte 2,7 nøster Cortina, ca. 150 meter garn.

Pinner nr?

Jeg har strikket en drøss i Nepal, pinner nr. 5, og de passer medium dame. Bittelitt store til meg og datteren min (22). Viking Odin har jeg også strikket to par av, de er kanskje en anelse tykkere, men til litt større damehånd er jo Alfa en mulighet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:08   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garn til Bella's mittens?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Pinner nr?

4,5 tror jeg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:30   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garn til Bella's mittens?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

4,5 tror jeg.

OK, prøv å gå opp 0.5-1 i str., kanskje? Jeg har som sagt brukt n. 5.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:36   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garn til Bella's mittens?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

OK, prøv å gå opp 0.5-1 i str., kanskje? Jeg har som sagt brukt n. 5.

Nei, jeg liker at disse vottene er litt tette, så for større størrelse vil jeg heller velge et annet garn.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:43   #8
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.905
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garn til Bella's mittens?

Det er jo mye bedre å strikke med tynnere pinner og enten velge tykkere garn eller legge opp et par tre ekstra masker. Jeg har strikket et par tette med fire ekstra masker og en flettebolk ekstra i lengden. Jeg brukte restegarn som jeg ikke er sikker på hva var (kjøpt i Tyskland) og pinne 4,5.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no