Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-12, 21:17   #581
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Orket ikke joine denne tråden før jul, men det er vel ikke for sent, vel? Hvor lenge kan forresten juletrelysene ligge på stuegulvet og lyse?

Et hjem for oss, et hjem for deg.

Det med juletrelysene vet jeg ikke, men spørsmålet gjør meg varm om hjertet. Eller, jeg vet svaret: Til pærene går så klart.

Gammel 27-01-12, 21:20   #582
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er definitit julesjuske denne veien.
Treet og kalenderen har jeg fått ned da. Stort mer pyntet vi ikke.

Men julegardinene henger fortsatt på stua ja. Kommenterte kameraten til mannen som kom på besøk. "Ser du at det er jul da?" sa mannen. JA, svarte han som mente at det var innlysende all den tid det var bjeller på dem. De hadde liksom ikke mannen sett...

Gammel 27-01-12, 21:22   #583
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har landet på at julekortene for 2011 sikkert kan sendes sammen med dem for 2012. Man sparer massevis av konvolutter!

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det billigste er jo å samle noen årganger, for så å sende ut samlet i en smartkonvolutt.

Kan jeg da sende alle til ett sted? Det ville jo helt klart forenkle arbeidet. Jeg har en gammel tante jeg ikke ser så ofte. En stor posekonvolutt full av tre årganger med julekort burde kompensere for litt få besøk de siste årene. Hadde jeg orket, kunne jeg sendt med en liste over de andre som skulle hatt kort fra oss. Gamle folk har jo ofte vanskelig for å få fylt dagene, og da hadde hun jo virkelig fått noe meningsfylt og samfunnsnyttig å gjøre.

Gammel 27-01-12, 21:23   #584
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har kalenderen framme enda, men snart forsvinner den oppi en eske for å flytte. Så spørs det hva som skjer så. Er jeg en flyttesinkesjuske også, tro?

Gammel 27-01-12, 21:25   #585
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kalenderen måtte bare forsvinne fordi Knerten hver morgen lurte på om der var pakker på den igjen.... Skuffelsen ble for tung å bære, og "ikke før det er desember igjen, nå er det januar" forsto han ikke.

Gammel 27-01-12, 21:27   #586
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kalenderen måtte bare forsvinne fordi Knerten hver morgen lurte på om der var pakker på den igjen.... Skuffelsen ble for tung å bære, og "ikke før det er desember igjen, nå er det januar" forsto han ikke.

Det betyr at ungene mine er heldige med sjuskesinkemoren sin siden vi har 12 pakker igjen?

Gammel 27-01-12, 21:27   #587
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Et hjem for oss, et hjem for deg.

Det med juletrelysene vet jeg ikke, men spørsmålet gjør meg varm om hjertet. Eller, jeg vet svaret: Til pærene går så klart.

Gammel 27-01-12, 21:30   #588
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Det betyr at ungene mine er heldige med sjuskesinkemoren sin siden vi har 12 pakker igjen?

Her står faktisk mixit i sleden sin på bordet ved siden av fredagsgodtet.

Gammel 27-01-12, 21:59   #589
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jøss, halvveis ferdig med årets kalender du! Bare 12 igjen, så kan advent bare komme!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 22:14   #590
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Æsj, denne tråden minnet meg på at jeg hadde tenkt å lage "nyttårskort" i stedet for julekort. Tror ikke det blir noe, gitt!

Gammel 27-01-12, 22:16   #591
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fortsatt pepperkaker igjen. I hvert fall står boksen der fremdeles.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 22:17   #592
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jøss, halvveis ferdig med årets kalender du! Bare 12 igjen, så kan advent bare komme!

Gammel 27-01-12, 22:25   #593
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en masse krumkaker igjen. Boksen ble satt under slagbenken på kjøkkenet og der ble den glemt, gitt. Den har liksom bare blitt en sånn irriterende greie vi må flytte unna tre ganger om dagen for å få tak i boksen med hundemat. Men nå skal den ut! Hvem vil på krumkake-og sjampisparty hos meg nå?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 22:40   #594
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har en masse krumkaker igjen. Boksen ble satt under slagbenken på kjøkkenet og der ble den glemt, gitt. Den har liksom bare blitt en sånn irriterende greie vi må flytte unna tre ganger om dagen for å få tak i boksen med hundemat. Men nå skal den ut! Hvem vil på krumkake-og sjampisparty hos meg nå?

Jeg kan ta en kokosmakron til rødvinen og være med på onlineparty.

Gammel 27-01-12, 22:41   #595
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Kremt....julepynten står i trappa ennå....julestjernene henger oppe ennå, men de er nesten samme farge som persiennene så synes ikke så godt, og jeg har da vett nok til ikke å ha lyset på....Har faktisk noen småplaner om å fjerne både pynt og disse stjernene i løpet av helgen...
Og julekortene ligger fremdeles på stereoanlegget... Skulle kanskje vært sendt?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 22:46   #596
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hoho, her er visst plassen for meg.... framleis....

Eg har ei remse med julekort som heng i gangen, og kakeboksane står framleis (i vegen) på kjøkkenet. Tomme då, eg kasta resten for eg vart så dyrisk lei av smular over heile huset. Ja, og så har eg to kassar med julepynt ståande i stova, men der er det samboar som er julesinkesnusk siden han lova å fjerna dei for to veker sidan.

Hm... Og så burde eg vel kanskje snart henga opp fugleneket?

Gammel 28-01-12, 00:05   #597
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Åhhh, jeg føler meg så utrolig hjemme i denne tråden.
Juletreet røk riktignok ut forrige helg, men utover det er det full jul i huset enda. Eller, det var det inntil i kveld. Mannen vasket huset mens jeg var ute med ungene, og han har sanket sammen alle nissene og pønten og satt det på spisestuebordet, tatt av den siste juleduken og ned en adventsstjerne, samt en lyskule som hang ensom i et vindu. (Den som skulle vært i vinduet ved siden av knuste i fjor.) Så nå er det bare den lange veien fra bordet og ned til eskene igjen.

Utendørs lyslenker skal få være i fred til mars. Og det har ingen samenheng med sinkesjusketendenser, de får henge fordi jeg trenger noe lyst å se på gjennom vinteren.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 09:07   #598
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er en sann og ordentlig julesinkesjuske, men å RYDDE vekk jula, det er jeg god på. Alt er ryddet vekk, og har vært det lenge. Ja, det er en engel som ikke fant veien inn i esken så den står fortsatt på en hylle, og pepperkakene står fortsatt på kjøkkenbenken, men siden jeg aldri hang opp noen julegardiner eller noen julestjerne, var det rett og slett mindre å rydde vekk.

Gammel 28-01-12, 10:10   #599
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Oi, det var godt denne tråden dukket opp. Vi hadde ikke akkurat mange julekaker denne gangen, men nå ble jeg minnet på at restene må bort. Skal sette alt ut på fat i dag, og regner med at ungene kommer til å ta seg av ryddejobben uten at jeg trenger å si noe. I samme slengen får vi vel sette vekk julelysene og kanskje den bittebittelille julekrybba i glass som pleier å henge på treet, men som ikke ville være med i juleesken i år.

Julekortene er ennå ikke skrevet, og nå tenker jeg at jeg lar det være, med unntak av at jeg skal svare ei venninne som jeg hadde mistet kontakten med.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 10:33   #600
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Uææ, nå kom jeg på noe!

Jeg har jo masse julekaker i skapet.

Svigermor kom på besøk for ca 1,5 uke siden. Hun rakte meg en bærepose med julekaker og sier "hei, her kommer jeg med masse julekaker til dere, nå kan dere kose dere fælt!!! " og min umiddelbare reaksjon var: "Julekaker? Er du gæren? "

Det er jo ikke sånn man skal reagere når folk er snille? Jeg skammer meg langt inn i sjela.

Nå liker jo for det første ikke jeg julekaker, og for det andre synes jeg ikke julekaker passer i midten av januar, og for det tredje så har ungene fått nok sukker så det holder for en stund, og trenger definitivt ikke mer. Og for det fjerde kom hun ca 2 minutter etter jeg hadde spist meg stapp-stapp-stappmett på verdens beste laksemiddag, så alt spiselig hørtes bare fælt ut.

Jeg tror 2 uker i skapet får holde, så til uka skal de kastes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.