|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?11-åringen min fikk kilehælsko til selskapsbruk i høst, og var superfornøyd, men det viser seg at hun foretrekker de lave når alt kommer til alt likevel, siden hun er glad i å springe og herje.
![]() |
![]() |
#22 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?9 åringen min har ikke fått det enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Eg fekk litt hakeslepp når venninna stod i gangen og strålte over nye sko i dag, men mest fordi dei var alt for vaksne for ho. 9- åringar er jo barn framleis, og eg ynskjer mine skal få vera barn lengst mogeleg. Storesøster er også ei jente som glatt kan snike seg ut på høge heler og godt sminka, så det skal bli interessant og sjå korleis dette utviklar seg.
![]() |
#24 |
WF: BNBE
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Snuppa har arvet et par pensko med litt kilehæl. De er heldigvis litt store enda, men hun elsker dem. Men hun bruker dem ikke mye, og de har ikke vært brukt utenfor huset enda. Hun er også ganske jålete, men tydeligvis ikke like smart som Tjorven sin snuppe.
![]() |
#25 |
lykkelig
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Min mellomste, nettopp fyllt 11, har heler på penskoene sine. Hun fikk dem i sommer som 10,5-åring og de har 6-7 cm høye heler. Ser overhodet ikke problemet når skoene kun brukes til pent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Frøkna snek seg til å anskaffe selskapssko med kilehæl da mormor var med på bytur i høst. Når er ikke den hælen mer enn 2-2,5 cm høy, og jeg ser at flertallet av jentene i klassen har tilsvarende, så det er mulig jeg ville gitt etter selv også - ikke minst fordi helt flate selskapssko i str 33 ikke er like lette å få tak i lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Min jente var 15... Da var hun så stor at jeg nesten bare var nødt til å la henne begynne å bestemme selv. Heldigvis gikk det greit å holde henne unna så lenge, for høye hæler på småjenter er virkelig en uting.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Det er ikkje selskapssko det er snakk om her, men vanlege støvletter. Selskapssko kan ho få ha hel på no, men venninna kom med 6 cm kilehæl på dei nye støvlettane, og det vil visst storesøster og ha no.
![]() |
#29 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?6 åringen fikk finsko nå til jul med litt hæler på og det er stas da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bedreviter
|
Det er jo et problem hvis de snubler og vrikker eller forstuer en ankel, synes jeg. Jeg er sikker snerpete, men jeg synes 6 cm hæler til et barn er helt hinsides høyt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() |
#33 |
lykkelig
|
Jepp, jeg synes du er snerpete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Frøkna på 12 år vil ikke ha heler på sine. Nå har hun problemføtter og rager ganske mange cm over sine jevngamle venninner.
![]() |
#35 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Jeg har gutter og de har aldri spurt etter høye hæler. Men jeg tror ikke jeg hadde hatt motforestillinger mot litt hæler på pensko til en 9-10-åring. Det er jo et stykke unna treåring med stiletthæler i mine øyne (siden noen nevnte datteren til Tom Cruise). |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?6 cm til barn høres da heftig ut? Jeg kjenner mange voksne damer som vakler særdeles uelegant av gårde på 5 cm og oppover, og klarer ikke helt se for meg hvordan det ikke vil se ganske malplassert og ubehagelig ut på en tiåring. Jeg har aldri sett så små barn med så høye hæler, og tenker at det er sikkert en grunn til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Her løper prinsessa mi på 4 år rundt i høyhælte (utkledningssko) sko hele dagen, å prinsessekjole...hun er jo prinsesse må skjønne |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?10-åringen får ikke heler på skoene. Det er uaktuellt. Og jeg lover at det er vanskelig å finne pensko i str 39 som ikke har heler.
![]() |
#39 |
maler
|
![]() Sv: Når byrjar jenter med hæl på skoene?Er ikke 6 cm til et barn ganske mye? Jeg har et par støvletter med 8 cm hæler, og da føler jeg at jeg går på stylter. Utover det hadde jeg ikke hatt store problemer med høye hæler på pensko tll 9-10 år gamle jenter, men ikke tale om at det ble aktuelt på brukssko.
![]() |
|
|