Sv: Pene klær når man skal ut
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Jeg synes forresten det er lkettere med jenter enn med gutter når det gjelder akkurat dette. Jenter kan lett pyntes med en kjole uten at det blir stivpyntet. Gutter har ikke så mange alternativer. Jeg kommer aldri til å kjøpe dress/dressbukser og vest til gutten min, det synes jeg er altfor stiv for små barn. Savner mellomting mellom dress/slips/vest og olabukser/genser/joggesko.
Enig. Det er nok varierende hva folk betegner som "pent kledd" også. Jeg kommer aldri til å ta på Lille B skjorte før han evt. spør om det selv fordi jeg er ikke begeistret for det på små gutter. Når vi skal bort har han ofte cordfløyelsbukse, enkel genser og kanskje kortermet åpen skjorte utenpå. Evt. hawaiiskjorte. Pensko gidder jeg virkelig ikke kjøpe til en gutt som vokser 2 størrelser pr. sesong og har kanskje 5 pynteanledninger i året.
Jeg pynter ham ikke om vi skal på café eller et barnearrangement i helgene, det er hverdagslige aktiviteter for meg. Skal vi i operaen tar jeg sikkert på ham antrekket nevnt over.
Når vi skal ut å reise gjelder komfort over alt annet. Både han og jeg skal få slippe å sitte timer på fly i stive bukser.