Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vaskehjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du vaskehjelp?
Ja, jeg har hvit vaskehjelp 20 10,75%
Ja, jeg benytter meg av svart vaskehjelp 23 12,37%
Ja, jeg har svart vaskehjelp, men vil / skal bytte til hvit 6 3,23%
Nei, men jeg har planer om å skaffe en hvit vaskehjelp 12 6,45%
Nei, men jeg har planer om å skaffe en svart vaskehjelp 3 1,61%
Nei, jeg har ikke, men ønsker og drømmer om å få det, uten at jeg tror det vil bli realisert 57 30,65%
Nei, og jeg skal ikke ha vaskehjelp heller 46 24,73%
Jeg har hatt vaskehjelp, men har ikke nå lengre 14 7,53%
Annet / Brokkoli 5 2,69%
Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-12, 12:16   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Ja, det har jeg. Benytter meg av firma.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 12:24   #42
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Vi har gått over til å ha hver måned i år, istedetfor å ha hver 14. dag.
Jeg synes det er pes med ryddingen.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 12:24   #43
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det har vi ikke behov for.

Gammel 19-01-12, 13:12   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er ikke vits i en vaskehjelp hjemme hos oss, det er ryddingen som er utfordringen. Er det først ryddet er det en smal sak å vaske over. Myyyyye mindre tidkrevende enn å gjøre huset i "vaskbar stand".

Det er greit nok, men med vaskehjelp så er det ikke mulig å utsette ryddingen, og det rekker dermed ikke å bli særlig rotete mellom hver gang.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:15   #45
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rydding gjør jeg lett, jeg HATER derimot støvsuging, støvtørking og vasking. Så det plasserer jeg lett bort. Er på utkikk etter hvit vaskehjelp i kommunen min, hva er best måte å gå frem når man skal finne ut av hva som er av tilbud?

Gammel 19-01-12, 13:16   #46
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke vaskehjelp og satser på å klare oss uten så lenge vi bor der vi bor. Om/når vi flytter til større hus, vil vi nok prioritere det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:37   #47
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, men ønsker meg!

Gammel 19-01-12, 13:43   #48
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har ikke, men ønsker meg det. Mannen syns det er "litt for råflott."

Gammel 19-01-12, 14:38   #49
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi har ikke. Vi har lyst på, men gidder samtidig ikke å prioritere det økonomisk.

Gammel 19-01-12, 14:43   #50
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Ja. Hver uke. I LOVE HER!

Gammel 19-01-12, 15:20   #51
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er greit nok, men med vaskehjelp så er det ikke mulig å utsette ryddingen, og det rekker dermed ikke å bli særlig rotete mellom hver gang.

Det er forsåvidt et arguement (dog, det rekker å bli uhorvelig rotete på to-tre dager hjemme hos oss...)

Gammel 19-01-12, 15:36   #52
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Kunne ikke vært foruten.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 15:39   #53
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men om/når jeg kommer meg ut i jobb igjen så tror jeg vi skal ha. Kanskje.
Og da blir det hvit.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 15:40   #54
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, har ikke vaskehjelp, og vil ikke ha heller. Liker best å vaske selv for da får jeg det sånn jeg vil ha det, men kunne godt hatt hjelp til stryking av tøy og vasking av vinduer (skjønt, det skal mye til før vi bruker penger på dette).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 15:53   #55
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Nei, har ikke vaskehjelp, og vil ikke ha heller. Liker best å vaske selv for da får jeg det sånn jeg vil ha det, men kunne godt hatt hjelp til stryking av tøy og vasking av vinduer (skjønt, det skal mye til før vi bruker penger på dette).

Det å skulle vaske selv "for da får jeg det sånn som jeg vil ha det" er et argument jeg ikke forstår. Når man ansetter noen til å gjøre en jobb, så instruerer man jo vedkommende til å utføre jobben på en tilfredsstillende måte. Det gjelder ute i arbeidslivet forøvrig, og det gjelder når du ansetter noen hjemme. Du kjøper en tjeneste, det er ikke snakk om at du har vaskehjelp for å hjelpe noen andre.

Gammel 19-01-12, 15:57   #56
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke vaskehjelp, og vi ønsker heller ikke ha det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 16:08   #57
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jepp. Hun vasker hos meg as we speak. Jeg ser på det som en investering i ekteskapet mitt!

Gammel 19-01-12, 16:10   #58
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tallulah har et viktig poeng som definitivt gjelder hos oss også. Vi har vaskehjelp på mandager, så søndag kveld må det ryddes, og da er det ikke helt kriserotete heller. Hvis vi skulle vasket selv er jeg rimelig sikker på at prokrastinereparet her i heimen ikke hadde ryddet så grundig så regelmessig, gitt.

Foruten å vaske, legger de forresten også på nytt sengetøy når vi ønsker det, og stryker skjorter hver uke.

Jeg tror jeg elsker vaskehjelpen vår litt.

Gammel 19-01-12, 16:35   #59
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Har ikke, men skulle ønske...

Gammel 19-01-12, 18:01   #60
lillenøste38
Sperret

Medlem siden: Jan 2012
lillenøste38 er litt kul
Standard

Nei, vaskinga tar jeg meg av selv å har ingen planer om få få hjelp av annet enn barna

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.