Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmepumpe eller vedovn?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hva ville du valgt først?
Vedovn 18 30,51%
Varmepumpe 34 57,63%
Annet, spesifiser i tråden 7 11,86%
Deltakere: 59. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 11:33   #17
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Varmepumpe eller vedovn?

Tidligere ville jeg svart definitivt varmepumpe, nå vet jeg ikke... Vi satte inn varmepumpe i 2003 og var strålende fornøyd. Desverre røyk motoren rett etter garantien gikk ut. Så satte vi inn ny for knappe to år siden og den er bare drit. Nå vurderer jeg Forbrukerrådet rett og slett da jeg ikke kommer noen vei med kraftselskapet som satte den inn... Sitter og skriver nå, med ISKALDE hender på kjøkkenet der den faktisk står og blåser. For akkurat nå er jeg så heldig at den faktisk blåser. Det gjør den bare 1/3 av døgnet. Det er 7.3 minusgrader ute, det er 14.9 grader under pumpa..og den står på 26 grader akkurat nå. Vi har denne som eneste varmekilde akkurat nå, men kan sette på elektrisk flere steder, siden vi måtte installere det ifjor da det var sprengkulde og vi fyrte opp veden før jula var kommet, og da ikke hadde varmepumpe som virket... I år kjøpte vi også ved og har måtte bruke vedovnen når det kryper mot ti grader.
For ordens skyld, jeg har sendt skriftlige klager, men kommer absolutt ingen vei. For den virker en kort tid, når reperatøren er her og dermed er det ingen feil på den.... dvs, de innrømmer jo at de ikke er hundre prosen riktig, men den gir ikke fra seg noen feilmeldinger og dermed virker den...forstå det den som kan.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.