Sv: Fortell meg om apple tv
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Eh ... så vi som ikke laster ned filmer og serier ulovlig har litt begrenset bruk for dette produktet?
Vi pleier å kjøpe serier på dvd. Filmer leier vi noen ganger på get-boksen, men der er utvalget svært begrenset.
Ja, egentlig.
Jeg har bare jobbmaskin så for meg er det uaktuelt å laste ned filmer på den hvertfall. Apple-Tv er helt genialt: jeg har lagret haugevis med DVD-er over på den og kvittet meg med DVD-ene. Jeg har også lastet over alt jeg har hatt av filmer liggende på den, så jeg har tilgang til alt på ett sted. I tillegg har jeg tilgang på Itunes. Jeg har amerikansk Itunes og der er utvalget overveldende. Man kjøpe abbonnement på serier, eller leie/kjøpe film, begge deler til en overkommelig penge. Prisen avhenger av om man kjøper HD-utgaven eller ikke, og av hvor populære eller gamle eller whatever filmene/seriene er. Seriene kommer vanligvis på dagen etter at de har vært på skjermen i USA, med enkelte unntak (True Blood, f.eks, der er ikke siste sesong kommet på ITunes engang). Norsk itunes har jeg ikke, så der kan jeg ikke si noe om tilbudet.
Jeg har også netflix, som er et uutømmelig vell av filmer og serier. Det koster ikke penger å streame derfra, men jeg betaler noen kroner per måned til enten netflix og/eller den tjenesten som lar meg koble på netflix fra min norske adresse.
I tillegg kan jeg spille spotify-musikken min og itunes-musikk fra iphone og ipod og rett på tv-skjermen. Det går også an fra macen min.
Jeg har ikke gjort det, men lurer på om jeg også kunne lastet bildene mine over på den Vetikke.
Den er superenkel å bruke, så lillegutt har fått noen filmer på sin ipod som han får se når han vil, da bare skrur han på tv-en og apple-tv-en, finner film på ipoden og snurr film! Eller han kan høre på musikk. Fordelen er at han kan bruke sin ipod som "fjernkontroll", og har da tilgang til kun det som er på den. Så da kan han drive på for seg selv (gitt at jeg gjemmer bort fjernkontrollen til apple-tven så fort den er skrudd på).
Jeg den 
Og den koster bare 500,- i USA, rundt en tusenlapp i Norge. Det koster _ikke_ en Mac Mini. (ca 5000)
|