|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Hva mener du om kommentaren til Madcon? | |||
Åpenbart rasistisk |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 18,29% |
Uheldig og teit |
218 | 84,82% |
Morsom |
5 | 1,95% |
Det verste du har sett på TV.... |
1 | 0,39% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Curlingkone
|
![]() Sv: «Mokkamann»Om det er slik at han i Madcon har uttalt rasistiske ting selv så er jo det like ille. Men å si det på en scene i det du mottar en pris av folket, og hele landet kikker på. Vel, det gir det hele en ekstra piff syns jeg. Det blir som et statement som viser den egentlige ståa i landet vårt når det kommer til tankegang. Jeg tviler på at Plumbo er alene om å syns det er greit med slike utsagn, i alle fall i følge Facebook.... Blir litt trist av å oppdage mine facebookvenners sanne ansikt av og til jeg....
![]() |
#2 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: «Mokkamann»
95 % av kommentarene på FB-siden til lokalavisa støtter Plumbo. Kommentarene går på at Madcon er like ille og dessuten er de hårsåre og tror de er bedre enn andre. Dessuten var det bare en uskyldig spøk og alle må tåle en spøk.
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg unnskylder meg ikke, jeg regner bare med at blant de som liker Plumbo finnes flere som ikke støtter rasistiske utsagn.
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
Helt enig. Dette går på prinsipp, like mye som på den direkte formærmelsen mot Madcon. Da spiller det egentlig ingen rolle om de mente det godt eller ei. Utfra konteksten så det faktisk ut som at han mente det nesten som et kompliment
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tror faktisk ikke at han mente det som en fornærmelse. Jeg jobber sammen med folk som jeg jevnlig må fortelle at man ikke kaller folk med afrikansk opprinnelse for neger. De samme folka mener det slett ikke vondt, og jeg tror ikke at de på generell basis har noe i mot folk med en annen hudfarge heller.
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Men det gjør han jo heller ikke.
![]() |
#7 |
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg er helt enig med det du skriver her. Jeg tror heller ikke at de mente det som en fornærmelse, men som en spøk. Jeg tror også de har lært at sånne spøker er ikke så lure og kommer nok neppe til å gjøre det igjen. Jeg har i grunn større tro på at Plumbo-vokalisten lærer noe av dette enn at Tchawe gjør det, for han har jo sagt veldig(!) mye rart opp gjennom årene etter at han ble kjendis. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|