|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvin
Det er skrukork på begge jeg vil anbefale deg, å da kan den stå en stund uten å bli ødelagt selv om du ikke drikker en hel flaske på en gang.
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg er glad i Campofierin, det er vel en Masi hvis jeg ikke roter nå? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg synes for det første det er lettest å lære å drikke rødvin til mat (jeg synes fortsatt rødvin passer best sammen med mat), deretter er det ikke nødvendigvis slik at de "gode", dyre rødvinene er de som er lettest å like i starten. De første jeg syntes var gode var faktisk lette bordviner, altså den sorten man får servert i mugge sør i europa. Ikke høy kvalitet, men relativt enkle på smak. Så lett, ikke for høy alkoholprosent og ganske mainstream mao.
|
|
|
#44 |
|
kamerat
|
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinDet kan være veldig praktisk å finne en drue man liker. Prøv barbera. Eller pinot noir.
|
|
|
#45 |
|
Peppy!
|
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg er helt enig med Katta. Jeg lærte å like rødvin da jeg fikk det servert sammen med indrefilet. Tung middag, hvor rødvinen druknet litt i maten. Det var en fransk, ikke så dyr sak. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg liker Australske rødviner. Lindemann feks. (Jeg liker egentlig ikke vin i det hele tatt.) |
|
|
|
|
|
#47 |
|
kamerat
|
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinBillig spansk vin har nesten alltid masse eikepreg, og det har jeg aldri likt noe særlig. Italia, Italia!
|
|
|
#48 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg er veldig glad i italienske viner og en av mine absolutte favoritter er Il Conte. Den er lett å drikke og min venninne som er i samme situasjon som deg er også glad i den.
|
|
|
#49 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg har prøvd en stund å lære meg å like rødvin. Konklusjonen min er at jeg aldri kommer til å like det veldig godt, men jeg klarer å drikke et glass uten å syns det er helt forferdelig. Jeg tror også at selv om noen syns en vin er nydelig så er det slett ikke sikkert at du gjør det, så det beste er rett og slett å prøve seg fram.
|
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinEr ripasso for viderekomne? |
|
|
|
#51 |
|
Bedreviter
|
Skrukorkvin holder seg ikke lenger enn korkvin, når den er åpnet. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg liker ikke rødvin, men vet vi har en åpen kartong i skapet, så kanskje jeg skulle prøvd litt igjen jeg og.
|
|
|
#56 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg liker heller ikke rødvin noe særlig, prøvde meg i fjor sommer, og fikk da tips om å drikke den avkjølt. Glir litt bedre da
|
|
|
|
#57 |
|
Bedreviter
|
Det er jammen ikke rart at du ikke liker rødvin, hvis du drikker det til melkesjokolade! |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
My thoughts exactly. |
|
|
|
#59 |
|
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
Pøh, går fint med en mørk sjokolade og en kraftig rødvin! |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Jeg har prøvd rødvin til alt du nevner, bortsett fra sex, og har aldri likt det. Med melkesjokolade gikk det i det minste an å drikke en liten slurk uten å vrenge hele trynet.
|
![]() |
|
|