|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Holdbar neglelakkEtter at de minste lakkerte rommet sitt og hverandre med det som var i huset av neglelakk har jeg ikke kjøpt inn mer, så jeg henger litt her!
|
|
|
#142 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Holdbar neglelakkDen blå fra Deborah Lippmann heter vel Lady Sings the Blues.
|
|
|
#143 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holdbar neglelakk
Får en tak i den i andre butikker eller parfymerier? Er den i vanlig salg? Kom bare tilfeldig over den på lakkbar.no eller hva den lille manikyr og lakkbutikken heter på Stem&Strøm, men skulle gjerne fått kjøpt den andre steder. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Holdbar neglelakkÅh, nå har jeg også lyst på ny neglelakk. Hvor får man kjøpt Deborah Lippmann neglelakkene til en rimelig fornuftig pris?
|
|
|
|
#146 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
På www.amazon.co.uk har jeg fått akkurat 2 DL-lakker for under 200 kroner. Porto i tillegg. Da har jeg bare kunnet velge en av dem med glitter, de er litt dyrere. Et tips: hvis du liker nude lakk, har DL den helt perfekte lakken, nemlig Naked. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Holdbar neglelakkAh, takk for tipset. Veni, vidi, visa.
|
|
|
|
#149 |
|
Passiv
|
Sv: Holdbar neglelakkSalt - de blå greiene der - er det fargelakk først og glitrelakk oppå, eller er det der bare en lakk? |
|
|
|
#150 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Holdbar neglelakkfjeset: Det er bare en lakk, og krever minst 3 lag for at det skal bli pent. Men det er mange som bruker en annen lakk under, og så glitterlakken oppå.
|
|
|
#151 |
|
Passiv
|
Sv: Holdbar neglelakkTre lag pluss et lag? |
|
|
|
#152 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Holdbar neglelakkDe tørker fort de lagene, og så er det så deilig med glitterlakk at den jo på ingen måte må legges perfekt jevnt. Og overlakken bare klæsjes på.
|
|
|
|
#154 |
|
Bedreviter
|
Etter at du har lagt underlakken, that is. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Passiv
|
Sv: Holdbar neglelakkLakk som må legges i mer enn maks to lag krever en dag. Ellers blir den myk, sånn at når jeg sitter med fingeren borti noe, eller klemmer eller noe, så blir det avtrykk. |
|
|
|
#156 |
|
Kidding, right?
|
Det høres ut som du tar altfor tykke lag. Underlakk skal bare beskytte neglen, og trenger ikke være hverken jevn eller tykk. Selve lakken legges i to TYNNE lag (sammen blir det jevnt), og proff overlakk er vanligvis en plastkomposittgreie (?) (plast mer enn lakk) som tørker på minutter og blir knallhard. Vips - jevn lakk UTEN avtykk og bulker som varer dobbelt så lenge som vanlig lakk.
|
|
|
|
#157 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holdbar neglelakkHvor kjøper dere den overlakken som tørker så fort? Var det Seche Vite??
|
|
|
#158 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Holdbar neglelakkOverlakken Seche Vite tørker fort. Jeg bruker 4 lag når jeg lakker neglene og det er gjort på under 5 minutter. Jeg lakker gjerne neglene når jeg skal ut å kjøre alene eller noe på kvelden når jeg ikke har unger i bilen, så tørker neglene mens jeg kjører dit jeg skal. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Passiv
|
Hm. Jeg er interessert likevel. Hvor lang tid bruker dere på å legge dette greiene her? Og hvor mange dager sitter det sånn ca? |
|
|
|
#160 |
|
Bedreviter
|
Jeg bruker ca. 20 minutter fra jeg begynner og til det er så godt som tørt. Da har jeg fjernet gammel lakk med neglelakkfjerner og lagt base coat, to strøk, samt top coat. Av de lakkene jeg har forsøkt, har jeg best hell med tørketiden de gangene jeg har brukt utelukkende Dior-lakk og -coat, trolig fordi jeg klarer å legge tynnere lag med den brede kosten som er på Diors lakker. |
|
|
|
![]() |
|
|