Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Holdbar neglelakk

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-12, 01:03   #141
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Etter at de minste lakkerte rommet sitt og hverandre med det som var i huset av neglelakk har jeg ikke kjøpt inn mer, så jeg henger litt her!

Gammel 09-01-12, 09:15   #142
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Den blå fra Deborah Lippmann heter vel Lady Sings the Blues.

Jeg har turkis, Across the Universe og gull, Boom Boom Pow:

Ellers fikk jeg Sally Hansen lakker til jul. Disse pennene. Veldig kjappe, og tørker lynraskt, men de sitter bare en dag. Jeg har silver chrome, gold chrome, red chrome, green chrome, turquoise chrome og sand.

Ellers planlegger jeg å kjøpe Butter London "The Full Monty". Blir fin å bruke under Boom Boom Pow:

Gammel 09-01-12, 09:25   #143
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Seche Vite er et must.

Får en tak i den i andre butikker eller parfymerier? Er den i vanlig salg? Kom bare tilfeldig over den på lakkbar.no eller hva den lille manikyr og lakkbutikken heter på Stem&Strøm, men skulle gjerne fått kjøpt den andre steder.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 09:35   #144
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper Seche Vite på eBay. Betaler i underkant av 60,- inkl. porto.

Gammel 09-01-12, 20:33   #145
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Åh, nå har jeg også lyst på ny neglelakk. Hvor får man kjøpt Deborah Lippmann neglelakkene til en rimelig fornuftig pris?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:40   #146
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Åh, nå har jeg også lyst på ny neglelakk. Hvor får man kjøpt Deborah Lippmann neglelakkene til en rimelig fornuftig pris?

www.amazon.co.uk har jeg fått akkurat 2 DL-lakker for under 200 kroner. Porto i tillegg. Da har jeg bare kunnet velge en av dem med glitter, de er litt dyrere. Et tips: hvis du liker nude lakk, har DL den helt perfekte lakken, nemlig Naked.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:44   #147
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Ah, takk for tipset. Veni, vidi, visa.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 09:05   #148
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg fikk nemlig julegave som gjør at fra og med i år blir det fine lakkerte negler på meg. Aldri så galt osv.

Åhhhh, det var virkelig en gave jeg kunne tenke meg!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 21:59   #149
Slettet bruker
Passiv

Standard

Salt - de blå greiene der - er det fargelakk først og glitrelakk oppå, eller er det der bare en lakk?

Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 22:09   #150
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

fjeset: Det er bare en lakk, og krever minst 3 lag for at det skal bli pent. Men det er mange som bruker en annen lakk under, og så glitterlakken oppå. Også du ha klar lakk over, for glitteret henger seg opp i ting.

F.eks. Opi Swimsuit:

Gammel 12-01-12, 22:10   #151
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tre lag pluss et lag?

:delete handlekurv:

Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 22:48   #152
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De tørker fort de lagene, og så er det så deilig med glitterlakk at den jo på ingen måte må legges perfekt jevnt. Og overlakken bare klæsjes på.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 23:11   #153
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Gammel 12-01-12, 23:54   #154
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Tre lag pluss et lag?

Etter at du har lagt underlakken, that is.

Men seriøst, Smilet: jeg legger alltid lakk i minst fire lag: underlakk, to strøk og deretter overlakk. Det går ganske radig det, altså, for verken over- eller underlakken krever at man er veldig nøye.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 07:57   #155
Slettet bruker
Passiv

Standard

Lakk som må legges i mer enn maks to lag krever en dag. Ellers blir den myk, sånn at når jeg sitter med fingeren borti noe, eller klemmer eller noe, så blir det avtrykk.

Jeg får holde meg til isadora. Dekker på ett strøk, tørker på et halvt minutt.

Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 08:41   #156
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers blir den myk, sånn at når jeg sitter med fingeren borti noe, eller klemmer eller noe, så blir det avtrykk.

Det høres ut som du tar altfor tykke lag. Underlakk skal bare beskytte neglen, og trenger ikke være hverken jevn eller tykk. Selve lakken legges i to TYNNE lag (sammen blir det jevnt), og proff overlakk er vanligvis en plastkomposittgreie (?) (plast mer enn lakk) som tørker på minutter og blir knallhard. Vips - jevn lakk UTEN avtykk og bulker som varer dobbelt så lenge som vanlig lakk.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 08:44   #157
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Hvor kjøper dere den overlakken som tørker så fort? Var det Seche Vite??
Jeg har for stutt tålmodighet til å tørke i timesvis.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:38   #158
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overlakken Seche Vite tørker fort. Jeg bruker 4 lag når jeg lakker neglene og det er gjort på under 5 minutter. Jeg lakker gjerne neglene når jeg skal ut å kjøre alene eller noe på kvelden når jeg ikke har unger i bilen, så tørker neglene mens jeg kjører dit jeg skal. Tar på jakke og støvletter først og tar kjappe lag over før jeg er ut døra, så kan de tørke på rattet når jeg ikke gjør andre ting allikevel og får tørket ordentlig. Eller så gjør jeg det rett før jeg legger meg og legger fingrene på utsiden av senga til tørk.

Et tips er å skylle neglene i en tynn stråle kaldt vann i springen når de er nylakket. Da herder lakken fortere så det ikke blir merker. Venter bare ca. 1 minutt, så tar jeg dem under kaldt vann når de er ferdig lakket.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:03   #159
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det høres ut som du tar altfor tykke lag. Underlakk skal bare beskytte neglen, og trenger ikke være hverken jevn eller tykk. Selve lakken legges i to TYNNE lag (sammen blir det jevnt), og proff overlakk er vanligvis en plastkomposittgreie (?) (plast mer enn lakk) som tørker på minutter og blir knallhard. Vips - jevn lakk UTEN avtykk og bulker som varer dobbelt så lenge som vanlig lakk.

Hm. Jeg er interessert likevel. Hvor lang tid bruker dere på å legge dette greiene her? Og hvor mange dager sitter det sånn ca?

Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:22   #160
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg er interessert likevel. Hvor lang tid bruker dere på å legge dette greiene her? Og hvor mange dager sitter det sånn ca?

Jeg bruker ca. 20 minutter fra jeg begynner og til det er så godt som tørt. Da har jeg fjernet gammel lakk med neglelakkfjerner og lagt base coat, to strøk, samt top coat. Av de lakkene jeg har forsøkt, har jeg best hell med tørketiden de gangene jeg har brukt utelukkende Dior-lakk og -coat, trolig fordi jeg klarer å legge tynnere lag med den brede kosten som er på Diors lakker.

Lakken min sitter i 2–5 dager, avhengig av farge og hvor mye såpevann jeg utsetter hendene mine for. (Helgevask uten oppvaskhansker er drepen for min neglelakk.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.