Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helseattest når man søker jobb?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 22:31   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

olfiga: hi hi.....ikke sant

olfiga er ikke så på villspor skal jeg si dere. For et par år siden hørte jeg på radioen om databransjen og hvordan de tenker i forhold til ansatte. Der sa de at når folk passerte 35 år var de for gamle. De begrunnet det i at da kom gjerne belastningslidelser og de over 35 år var ikke så villige til å jobbe overtid. Da hadde mange familie.

Det er dessverre mange som tenker slik....

Som kvinne under 40 med jobb i databransjen så tror jeg den trenden er veldig godt igang med å snu. Bransjen har hatt store problemer med at arbeidskraften er ustabil. Veldig mange i bransjen har skiftet jobb svært ofte, og det er uheldig for den enkelte bedrift, men uunngåelig om målet er at de ansatte skal jobbe mest mulig overtid og ikke bli ivaretatt i jobben sin. På lang sikt trenger en suksessfull bedrift stabil arbeidskraft, og det er i ferd med å synke inn hos selv de hippeste datafirmaene. Etter at bølgen der "alle" skulle tjene seg styrtrike på webtjenester og lignende dot.com-hyper så har det sunket inn hos mange av gründerne at det kreves mer enn en kul site og en tilsynelatende god idè for å drive et firma i mer enn to måndeder. Da blir verdien av gode, erfarne og stabile arbeidstakere høyere. Også gikk jo veldig mange av verstingene innen unge, kule databedrifter konkurs under boomen for noen år siden.

Dette er min erfaring fra min by der jeg kjenner miljøet ganske godt. Vi har fått mange flotte IT-bedrifter her de siste årene. Det er jo mulig det er annerledes i de store byene.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
arbeidsfør, feminisme, helseattest, klassiker, kvinner i ledelse, likestilling, sykedager

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.