Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-12, 16:38   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal tegne nytt kjøkken. Gi meg deres beste tips!

Det er utrolig trist å ha drømmekjøkkenet på tegning først, også ende opp med noe helt, helt annet. Tro meg, nettopp gjort det.

Gammel 11-01-12, 16:40   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finn dine -punkter. Og se hva det vil koste å få gjennomført det først. Og hvis budsjettet tillater det legger du på noen av de tingene du ønsker.

Gammel 11-01-12, 16:40   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Det kjipeste er når dine MÅ-punkter også gjør kjøkkenet for dyrt, så du må begynne å fire på kravene.

Gammel 11-01-12, 16:50   #24
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Ok, den ser jeg. Slå fast MÅ-punkter først (og være forberedt på å gi dem opp seinere).

På tide å involvere samboer, han kan det å finne optimale løsninger innenfor gitte rammer. Han må bare ha en kravspek, og den har dere jo så godt som gitt oss nå.

Gammel 11-01-12, 20:59   #25
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Integrerte hvitevarer? Hvorfor/hvorfor ikke?

Gammel 11-01-12, 21:18   #26
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Det er ikke noe å lure på engang.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 21:54   #27
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Det er best, altså? Utdyp gjerne hvorfor.

(Sier det igjen: Dette er ikke noe jeg har tenkt på eller snakket med noen om noensinne, så alle argumenter er helt nye og freshe for meg...)

Gammel 11-01-12, 22:11   #28
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

http://www.viivilla.no/Kjokken/Kjokk...nredning-55970

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 22:58   #29
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i takhøye skap, det samler seg utrolig mye på toppen av skapene våre, neste gang skal jeg ha takhøye. Og skuffer der du kan. Hvis dere har sentralstøvsuger ville jeg hatt sånn smuledings (som det heter på fint) man bare kan feie smulene nedi på gulvet, det kunne jeg trengt.

Og nok elektriske punkter. Vi har en sånn heisehylle inni et av skapene som kjøkkenmaskinen bor på, den er veldig praktisk - jeg bare heiser opp kjøkkenmaskinen når jeg trenger den, så slipper den å ta opp benkeplass.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 23:25   #30
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi er i kjøkkenoppussningshelvete nå.

Vi valgte:
Integrerte hvitevarer (ser penere ut)
Bred platetopp, kjekt å ha en varmesone
Underlimt vask, da er det ikke smuler under kanten
Laminat ( enkelt vedlikehold, men også bare 1/4 av prisen contra stenplaten jeg egentlig ville ha)
Ingen håndtak (Mano fra Kvik)
Halvøy, for å lukke litt mot spisestuen
Mange skuffer + en vegg med skap (og kjøleskap og fryseskap og 2 ovner)
Foruten om veggen med høyskap har vi ingen overskap.
Ca 10 meter benkeplate, så veldig god arbeidsplass.
10 ledige stikk i benkhøyde!

Hvis du vil se tegningen så kan jeg sende den.

Gammel 11-01-12, 23:36   #31
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Vi flyttet inn i nybygg for et par år siden. Kom dessverre for sent inn i prosessen til å velge så mye selv. Kjøkkenet var f.eks ferdig. Men jeg er godt fornøyd med det likevel. Masse skap og skuffer, og myyye benkeplass. Integrerte hvitevarer og det beste av alt: kjølehjørne.

Men jeg savner en slik en på kjøkkenet:

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 23:40   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

sokkelskuffer! Jeg savner det enorm her vi bor nå, der hadde jeg alle bakesaker men bare bruker innimellom, og masse annet smårask som nå er lagret i boden i kjelleren og er et pes få hentet opp når man endelig trenger det.

Gammel 12-01-12, 13:50   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Det er ikke noe å lure på engang.

Musemus: Mener du her at det ikke er noe lurt å gå for integrerte hvitevarer?
Jeg tolker det slik på grunn av den smilyen, tror jeg.

Gammel 12-01-12, 13:56   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vil ha integrert ovn og platetopp, da kan du montere ovnen i høyskap, du får mer å velge i og du slipper at det renner på siden av komfyren. Mikrobølgeovn kommer an på hva du føler behov for å bruke plass på, vi har det nå og jeg synes det er kjekt. Integrert oppvaskmaskin kan man også fint ha uten at det gjør noe, det er jo egentlig bare en pyntedør. Det du kan tenke litt over, er om du vil ha integrert kjøleskap eller ikke. Du bygger det jo inn i kjøkkeninnredninga med et overskap eller noe uansett hvis det skal stå sånn at det passer, men integrerte kjøleskapsløsninger mister endel innvendig plass. Så det er smak og behag, men jeg foretrekker å ikke ha en integrert kjøleskapsløsning. Hadde jeg hatt plass til kjølehjørne derimot...

Gammel 12-01-12, 20:31   #35
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Musemus: Mener du her at det ikke er noe lurt å gå for integrerte hvitevarer?
Jeg tolker det slik på grunn av den smilyen, tror jeg.

Nei, jeg mener at man bør ha det, det er så mye finere og gir et mye mer helhetlig kjøkken.
Vi hadde egentlig ikke råd til intergrerte hvitevarer da vi reiv ut kjøkkenet her - men fine mamma og pappa kjøpte det til oss, for pappa mente vi ikke måtte ødelegge kjøkkenet med vanlige hvitevarer. (Vi fikk det i bryllupsgave, da)

Gammel 12-01-12, 20:41   #36
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Nei, jeg mener at man bør ha det, det er så mye finere og gir et mye mer helhetlig kjøkken.
Vi hadde egentlig ikke råd til intergrerte hvitevarer da vi reiv ut kjøkkenet her - men fine mamma og pappa kjøpte det til oss, for pappa mente vi ikke måtte ødelegge kjøkkenet med vanlige hvitevarer. (Vi fikk det i bryllupsgave, da)

De oppvaskmaskinene og kjøleskapene i integrert løsning som jeg har sett - og jeg har sikkert ikke sett ALT som finnes - har hatt mindre plass innvendig. Jeg ville krevd at du får plass i
til både vinglass i overkurven og store middagstallerkener nederst i oppvaskmaskina samtidig. Det er sikkert noen merker som har bra plass innvendig selv om de er integrert.

Integrert platetopp og komfyr ville jeg prioritert hvis du har lite penger. Fettsøl bak og ned rundt er så irriterende.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 20:55   #37
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Det visste jeg ikke, trodde det var standard størrelse på alt?
Vi har Miele oppvaskmaskin som du kan heve/senke kurvene på og 90 cm Miele induksjonstopp. Anbefales med litt bredere koketopp, syns jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.