Sv: Parkett i stue/spisestue? Eller laminat?
Vi la gulvet før helga. Jeg ville ha parkett, mannen laminat, og jeg tapte. Gulvmannen på Byggmakker var veldig for parkett hele veien.....fram til vi fortalte at vi har 3 barn der to av dem er ganske små. Da frarådet han oss på det sterkeste å legge parkett, og mente at vi kom til å angre på det i det lange løp pga at det tåler mindre. Istedet endte vi opp med høykvalitetslaminat beregnet på hard slitasje (Pergo Living Expression) med en annen type underlag enn vi er vant med. Vi er vant med underlag på rull, mens dette var som et trekkspill og tykkere enn vanlig underlag. Varmeisolerende, trinndempende og greier og greier. Laminatet var heller ikke slett under slik vi er vant med, det har riller under, og det i seg selv skal isolere. Og det er virkelig en himla forskjell på gulvvarmen her! Gulvet er kjempelekkert og det er generelt en helt annen temperatur på gulvet nå. Vi har også tettet en del sprekker mot vegger og hovedgulv som åpenbarte seg da vi rev det gamle gulvet, og jeg er rett og slett kjempefornøyd med det nye gulvet.
Så da ble enden på visa at mannen vant diskusjonen, men jeg er fornøyd med valget. Lett var det å legge også i og med at bordene er 2 meter lange. Og så liker jeg at det er 1-stavs og ikke 3-stavs.