|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?Vi skal holde bryllup,ca 50 gjester. Skal servere hvitvin til forret, rødvin til hovedrett og cognac/likør til dessert. Ganske tradisjonelt. Men hvordan bergner man hvor mye som trengs?
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?Man spør på polet. Og avtaler å få levere tilbake det som er til overs av hele flasker.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?Det er vel relativt vanlig med 1 glass til forrett og 2 til hovedrett.
|
|
|
#4 |
|
er her
|
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?6 glass pr. flaske er vel vanlig mener jeg. 1 glass hvitvin og 2 rødvin da trenger du 9 flasker hvitvin og 18 flasker rødvin f.eks.
|
|
|
|
#5 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?Man må vel beregne litt ekstra også, dersom man ikke skal nekte folk et tredje påfyll avinglasset om de ønsker? Og så heller levere tilbake ubrukte flasker på polet.
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?Jeg ville nok tenkt mer enn 2 glass rødvin til middagen. Det går jo fort en del tid på en bryllupsmiddag og det kan fort bli kjedelig å sitte med tomme glass.... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?3 glass på en hel middag hadde definitivt ikke holdt i min vennegjeng. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ikke altetende
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?Festen vil vare ca i 10 timer. Om jeg da beregner 10 glass vin på alle og har cognac, øl og baylies i tillegg så må det vel holde?
|
|
|
#9 |
|
Ikke altetende
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?
Tja, det er litt sammensatt gjesteliste. Men jeg har ingen ønske om å se noen av dem rølpe rundt i flatfylla, men det er jeg rimelig trygg på at ikke vil skje. Jeg vil at det skal være rikelig av alt.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?Jeg mener du definitivt er innenfor med 10 glass vin på en hel kveld. Jeg tror jeg ville ha regnet ca 1,5 flasker pp om det hadde vært min rølpegjeng jeg skulle beregnet til. Også hatt litt øl, sprit og likør i tillegg. Da har man sikkert for mye, men bedre det ville jeg ha tenkt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan beregne drikkevarer til 50 personer?Jeg hadde aldri klart 10 glass vin, selv om det var fordelt på 10 timer. Jeg tror ikke alle drikker SÅ mye? Og jeg ville ihvertfall ikke hatt noe ønske om at noen skulle drikke mer enn det. Uansett så er det bedre å ha rikelig og heller levere tilbake noe. |
|
|
|
![]() |
|
|