|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleHer er den i svart: |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleHannamoren- det er vel ikke den samme vel ? Det er et annet mønster nede...Men den var fiin |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleJeg lurer på om det finnes flere forskjellige blomstermønstre på disse kjolene? Den lå under Klukka på Ravelry. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hertuginne
|
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleDen svarte er en modifisert Klukkakjole, mønsteret er et annet og fargen er den samme på hullrad som resten av kjolen, men jeg tipper grunnmønsteret er det samme. Det er veldig enkel å strikke og går relativt fort.
|
|
|
#26 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleEr det mulig å skaffe mønster på den du viste bilde av noe sted ?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleDen over her er veldig fin, men med min bollefasong blir det helt feil dessverre. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hertuginne
|
Sv: Vis meg en fin strikkekjole
Det tror jeg ikke, du må nok kjøpe standard Klukkamønster og fikse til mønsterbiten selv. Det ser ikke så veldig vanskelig ut, det viktigste er at mønsteret du velger går over 8 eller 16 masker.
|
|
|
#31 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleTusen takk for gode tips. det spørs om datteren min tør å prøve seg på å finne ut mønsteret på borden selv...
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
A friend with benefits
|
Takk for svar! Gjett om strikkepinnene til svigermor skal få svingt seg!
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleMin klukkakjole er i str 48. Den ble strikket etter den største størrelsen, men med pinner som var tykkere (bare en halv mm). Den er kunne godt vært litt mindre for å passe optimalt.
|
|
|
|
#34 |
|
Jeg er litt redd for at det båndet rundt vil bare fremheve min mage. Gjør den det? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg har definitivt mage, men har allikevel innsving i sidene. I tillegg har jeg strikket båndet ganske høyt opp (lengre skjørt og kortere overdel) for at den skal passe min figur bedre.
|
|
|
|
#36 |
|
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleTakk, Tjorven. Gnuri, jeg hjelper gjerne med å strikke om datteren din ikke får det til. Jeg strikker bare småting for tiden. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fru Jacobsen
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleFår du tak i mønster på orginalen og garn, så kan jeg starte nå. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Vis meg en fin strikkekjoleBåde Still Light og Klukkakjolen var kjempefine - tror jeg må strikke en klukkakjole til søstra mi, hun har bursdag i mai og det bør være god nok til selv for meg |
|
|
|
![]() |
|
|