Sv: Om å ha barn med mange forskjellige
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Hvorfor skrev du da at du bøyer deg i støvet for Sitron, som er helt tydelig og klar på at hun synes abort er drap
Signerer! Jeg leste også det intervjuet med den kvinnen, og jeg signerer det du skriver, men jeg tror faktisk hun var aldri så litt naiv - syntes jeg fikk den anelsen da jeg leste hvorfor hun mente som hun mente.
Jeg skrev at jeg bøyer meg i støvet for sitron fordi hun har valgt å få barn som overhode ikke var planlagt. Jeg synes det er kjempeflott at man tar konsekvensene av at man har sex og blir gravid.
Jeg har ikke vært lenge nok her inne til å få med meg at Sitron mener at abort er drap. Jeg mener ikke at abort er drap, men jeg mener fremdeles at man bør ha færrest mulig av dem, og at det er feil å ta abort bare fordi det ikke passer å få barn. Men at det er situasjoner hvor abort er det eneste rette, er for meg et faktum, og derfor er jeg for fri abort.
Men abort bør aldri være en lettvint løsning for dem som driter prevensjon. Det går ann å være for abort og samtidig være mot at det brukes som prevensjon. Jeg klarer det i alle fall helt fint
Jeg hadde muligens ikke formulert meg som jeg gjorde om jeg visste at Sitron var på linje med Nessa.... Men jeg ville nok fremdeles ha berømmet henne for å velge å få barna, og ikke ta abort. Hvis du forstår hvor jeg vil henn?