Sv: Hvem eier bruksretten til et snødyr på felles område?
Opprinnelig lagt inn av M@M, her.
Må ofte megle i skolegården om akkurat dette temaet (eller sandbygg), men der er det heldigvis ingen ropende foreldre som blander seg inn...
Jeg synes leke med på en rolig måte må være greit, men å leke voldsomt og ødelegge ikke er greit. Nå var det ikke det som skjedde her, men det er dessverre en del som synes det er "gøy" å ødelegge andres bygg, så det var vel det de var redd for. Mannens oppførsel og roping synes jeg slett ikke var greit.
Måtte lese overskriften et par ganger 
Schtilig nabo, det der gett.
Dette er jo klassisk skolegårdskonflikt på min jobb, og skolegårder er jo også en type fellesareal...
Og joda, det hyggeligste er jo at andre barn leker videre med, bygger videre o.l. og ikke ødelegger bare på pur, men virkeligheten er jo ofte at man ikke har garantier for hvilken samvittighet andre har for slike byggverk, være seg snøborg, snømenn, snødyr, hvasomhelst.
Så det vi forkynner gang på gang til våre elever er at man bygger/leker med snøen og koser seg som best man kan i nuet, og så får man starte på nytt hvis det er ødelagt/opptatt/smelta vekk neste gang man kommer ut...
Altså ikke noe sjakktrekk å bli så knyttet til noe man ikke kan ta med inn. Livet er hardt noen ganger.
Teit nabo, rett og slett.