Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-11, 13:55   #581
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Dette er bare så underholdende.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 18:27   #582
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror de siste posene blir aktivitet i romjulen ...

Gammel 22-12-11, 22:40   #583
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt en diger boks med limpatroner til limpistolen. Og vi er 10 dager på etterskudd.

Gammel 22-12-11, 22:54   #584
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har kjøpt en diger boks med limpatroner til limpistolen. Og vi er 10 dager på etterskudd.

Da følte jeg meg plutselig ikke så veldig bakpå Teller 5 poser i skapet og to hengende på kalenderen som nok heller ikke blir gjort før julaften gitt.

Gammel 22-12-11, 22:56   #585
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Vi kom visst ikke lenger enn til nr. 14. Blir nok litt limpistolmoro i romjula her.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 10:07   #586
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må dere raska på! Dette er liksom kalenderen min, og mange andres, og så ligger dere på etterskudd? :skingrestemme:

Venter i spenning på neste bildeserie.

Gammel 23-12-11, 12:36   #587
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kan vel kanskje konkludere med at det ikke bare var noen som tok seg vann over hodet, men flere også.

Noe skal man jo drive med i romjula også.

Gammel 23-12-11, 12:51   #588
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Vi kan vel kanskje konkludere med at det ikke bare var noen som tok seg vann over hodet, men flere også.

Noe skal man jo drive med i romjula også.

Hva ?? Blir ikke kalenderen "min" ferdig før i romjulen ??

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 12:52   #589
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 20:13   #590
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her hadde jeg gledet med til den store finalen, også er alle forsinket? Får vi noengang vite hva som skjer på julaften i verkstedet? Kommer godtemonsteret til å spise den angstfulle pepperkakegutten? Eller kommer komfuria ham i forkjøpet? Og hva skjer med verkstedet når julen er over? Skal jeg vireklig aldri få vite?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 20:27   #591
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lover oppdateringer fra tanginaheimen tredje eller fjerde dag jul. *kors på halsen*

Gammel 23-12-11, 21:56   #592
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får prøve å balansere erfaringene med kalenderen litt, så ikke Redd Barna står helt uten inntekter fra kalenderen neste år. Vi har kun vært forsinket med en kalenderpakke to ganger, ellers har vi hatt fast rituale med kalendersamling etter middag. Jeg er innmari glad for at vi valgte denne kalenderen i år, vi har aldri sittet så mye sammen hele familien og putlet noen sinne tror jeg. Selv for meg som ikke eier tålmodighet og fingerferdighet når det gjelder håndarbeid, så har det vært gøy. Jeg fniser av historiene, og lar meg underholde av ungene som leker med verkstedet og figurene. Vi har hjulpet ungene mye, Pjokken har vi vel gjort 90% av arbeidet for. Han har tatt seg av malearbeid, og ellers har han stort sett sittet og klippet dagens ark med bilde og historie i bittesmå biter. Fortsatt synkront med munnen. Det har vært noen mangler i pakkene, men hittil har vi løst det med litt kreativitet. Med unntak av i dag, hvor det meste av juletreet manglet i begge kalendrene. Noe som var like greit, slik at vi i det minste rakk å sikre et juletre i vår egen stue.

En utfordring er selvsagt limet. Vi har blitt limpistolavhengige, og må kjøpe stadig større doser på Panduro. I dag vurderte jeg å lime fast stjerna med hengende hode i toppen av juletreet. Så snart jeg finner en anledning varmes pistolen opp. Et behandlingsopplegg for denne typen avhengighet bør nok være på plass også i Norge (Danmark er litt i forkant, siden de har hatt julekalender før) dersom man skal kjøre på med en ny runde julekalender neste år.

Skal se om vi får tatt noen bilder når kalenderen forhåpentligvis blir helt ferdig i morgen.

Gammel 23-12-11, 22:00   #593
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker deg, Irma!

Gammel 23-12-11, 22:15   #594
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Oi. Limpistolavhengighet. Har noen skrevet bok om det ennå? :øynerkarrieremulighet:

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 22:17   #595
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Oi. Limpistolavhengighet. Har noen skrevet bok om det ennå? :øynerkarrieremulighet:

Pøh! noen har vel ikke tid til det nå. Hun skal jo bygge ferdig en julekalender.

Gammel 23-12-11, 23:16   #596
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Det var julenissens hjelpegutt som spiste pepperkakeguttens fot.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 01:09   #597
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt meg limpistol. Det oppstod et akutt behov under lesing av denne tråden, og i dag klarte jeg ikke å vente lengre. Så nå ligger den på stuebordet og venter på morgendagen, da skal vi fikse masse.

Gammel 24-12-11, 10:22   #598
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Absolutt ingen eller noen som er helt ferdig? Dårlig gjort ovenfor oss følgere.

Skjønner at vi må støtte Redd Barna til neste år her i huset. Og jeg er overbevist om at vi kommer til å være helt ajour hver dag

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 11:56   #599
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Pøh! noen har vel ikke tid til det nå. Hun skal jo bygge ferdig en julekalender.

Avhengig jeg? Tull. Jeg klarer fint å legge vekk limpistolen hvis jeg vil. Men akkurat nå trenger jeg den til å lime penklær på ungene, dress på mannen, pynt på juletreet, skinke på bananene, sprø svor på ribba og fanden på veggen. :travel:

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har kjøpt meg limpistol. Det oppstod et akutt behov under lesing av denne tråden, og i dag klarte jeg ikke å vente lengre. Så nå ligger den på stuebordet og venter på morgendagen, da skal vi fikse masse.

Gratulerer!

Og selvfølgelig skal både noen og alle andre kjøpe Redd barnas julekalender neste år. Ingen har vondt av litt vann over hodet, og noen tåler det godt. Det vi ikke har rukket til nå - det ble visst 12 luker - tar vi i romjulen. Eller påsken.

Takk til Shane og Redd barna!

God jul ønskes alle av noen, Pøntehubroen, Mixit, Storm, Hr Godteskuff og alle andre med interesse for limpistol.

Gammel 29-12-11, 00:49   #600
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tomt for lim til limpistol hos begge pusherne i nærleiken!

Emneord
julepakkekalender, julepøntehubro, klassiker-nominert, limpistol, panduro, redd barna, shane

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.