Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-11, 14:09   #31
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å invitere til bursdagslag og 'kreve' egenandel

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Det jeg reagerer på, er at man leier inn et lokale og bestiller/lager mat, som man ikke har råd til, og satser på at gjestene betaler. *leser mellom linjene*.

Spleisefest til kr 1000,- for et par, det synes jeg er i overkant mye, gitt. Men det er meg, da.

Mulig jeg reagerer fordi det ikke er vanlig i min vennekrets. Hadde vi vært yngre og studenter, hadde jeg muligens sett litt annerledes på det, men da hadde nok heller ikke egenandelen vært så høy.

Eg er einig i at egenandelen er høg her, men eg går gjerne i bursdager kor det er forventa at vi betaler for oss, då gjerne 300 pr person, pluss drikke. Og som sagt, så lenge premissene er klare, er det heilt greit. Men i mine kretsar er gjerne alternativet ei fest utan mat, kor alle har med drikke sjølv. Og då synest eg det er koselegare med fest med matm sjølv om ein må betale litt av gildet sjølv.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.