Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 11:55   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening?
Ja, mannen spiller fotball og jeg løper/ treningsstudio.
Går det mye tid til egen trening?
Tja, la oss si en 3-4 timer hver i uka, pluss at mannen har noen kamper.
Hvor mange barn har dere?
2 stk, 7 og 9 år.
Har barna fritidsaktiviteter?
Ja, yngste danser og går på tegnekurs, eldste rir, spiller håndball og piano.
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter?
Fint, men det er dette vi gjør på fritiden. Det er ikke tid til noe særlig utenom.

Helt ærlig så tror jeg alle trenger å gjøre noe annet enn bare barn på fritiden. Om det så bare er å løpe seg en tur når barna har lagt seg. Jeg ser at mange kan bli helt slukt av en interesse, men det går jo an å ha en samtale der man legger litt premisser. Jeg forstår at man ikke kan trene på sykkel tre timer hver ettermiddag, eller være på golfbanen fire timer hver fridag når man har barn. Men det finnes jo en gylden middelvei.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 11:56   #22
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den der forstod jeg ikke. Hvorfor skulle du plutselig ha en aktivitet dersom han skulle ha en, hvis du ikke planla det i utgangspunktet? Det blir litt sånn "Jeg skal ha is i dag fordi storebror fikk i går, men da skal IKKE storebror få i dag!!"-rettferdighet for meg...

Ja det der har du helt rett i, men med en liten forskjell; Hadde det vært greit om storebror fikk is hver torsdag kveld, men lillebror aldri

Hans aktivitet ville krasje med storesøsters aktivitet og ville gjøre det hele veldig vanskelig for meg. Om han likevel ville gjøre det synes jeg det er helt ok at jeg sier jeg også vil begynne med noe igjen, selv om det vil binde opp ham/gjøre det vanskelig for ham. Generelt synes jeg det virker som vi damer ofrer oss for ofte for at mennene skal få gjøre noe de liker. Så jeg krevde at da fikk det være likt. Heldigvis skjønte han dette og vi endte opp med å utsette det hele litt.

Sist redigert av Prøvende : 16-12-11 kl 12:46.
Prøvende er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 12:05   #23
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nå er jo barna deres relativt små alle sammen enda, det påvirker jo veldig hvor mye de krever på kveldstid.

I utgangspunktet tenker jeg at millimeterrettferdighet er en uting, samtidig er jeg ikke overrasket over at det er irriterende hvordan mange menn fortsetter med faste fritidsting etter at de har fått barn - mens mange damer blir mødre - og i større grad legger vekk sine ting.

Hos oss bruker mannen fritid på trening, det kan være irriterende/vanskelig at den tiden er så bundet. Mens jeg har mye mer sosiale aktiviteter, verken fastsatt tid eller tidsbruk. Vi fører ikke regnskap over utetid alene.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 12:08   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det skrekkelig millimeterrettferdig, men det kommer vel an på helheten. At det ikke går opp praktisk med en annen aktivitet er jo en rasjonell innvending. Men i mitt hode er et ekteskap en langsiktig ting og så lenge man møter hverandre med slack og godvilje så går det meste. Man trenger jo ikke få det samme samtidig.

Min svoger har de siste par årene satset seriøst på sykling, ved siden av tre barn og full jobb. Det krever selvsagt masse av min svigerinne, siden sykkel er en veldig tidkrevende sport, men så lenge det er tatt opp på en ordentlig måte, og de ser langsiktig på det, så velger hun å stille seg bak ham på dette. En annen gang er det hun som trenger litt ekstra slack.

Jeg og min mann trener begge, men han er mye mer disiplinert enn meg og får det til mye oftere. Vi har bestemt oss for å ha en policy der vi sier "Ja!" som default når den andre spør om det passer å skvise inn en treningsøkt. Hvis det ikke passer i det hele tatt, så er automatsvaret "Pokker, jeg tror ikke det går. Hva kan vi finne på for å finne en tid som passer?". Det har gjort underverker både for treningsmengden og for forholdet. Og selv om jeg nå er misunnelig fordi han får det til oftere enn meg, så er jeg fortsatt på det sporet.

Gammel 16-12-11, 12:16   #25
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg har spillt i korps (1. div nivå) hele tiden etter at jeg fikk barn. Men har nå gitt meg fordi det tar alt for mye tid og kolliderer med ungene sine aktiveiteter.
Har satt av en dag i uken.
To stk, 3 og 6,5 år.
Eldste danser en gang i uken og skal begynne på svømming igjen over nyttår. Yngste skal også begynne å danse nå.
Det går bra nå etter at jeg kuttet ut korpset. Kommer nok til å ta det opp igjen senere når barna er blitt eldre.

Gammel 16-12-11, 12:24   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har tre barn. Jeg trener og når jeg jobber, jobber jeg et sted mellom mye og svært mye, g det tar jo tid. Barna har en aktivitet hver. Drammen prioriterer egentid. Det går det altså. Men vi har droppet å ha venner, så det frigir jo litt tid.

Eller - vi har venner. Men vi ser dem ikke så ofte.

Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 12:43   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger i kor to timer hver mandag. Mannen har ingen organiserte aktiviteter, han har inntil nå reist veldig mye i jobb og har derfor ikke prioritert å være enda mer borte. Vi har ett hjemmeboende barn, hun går på turntrening 1g/uke, har fløytetime på kulturskolen 1g/uke og samspill med korpset 1g/uke. Også har hun ridetime med kusinen sin en gang i løpet av helgen.
Jeg trener alltid når pøbelprinsessen er på turntrening og korpsøvelse.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 12:50   #28
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Ja! Mannen trener 2 ganger i uken, jeg 3-4

Ja, det blir jo noen timer hver uke. En til et par timer hver gang. Lenger for mannen som har litt reisevei til trening, og dusjer der etterpå.

3 barn.

De har gått på turning frem til nå, men nå har vi meldt de ut. De syns det var greit, men ikke superstas å dra på det. Så vi venter til de finner ut av hva de har lyst å holde på med.

Det blir jo travelt, men noen ganger kan jeg trene før jobb. I helgene tar jeg gjerne med barna på Minisats når jeg trener, det liker de veldig godt.
Trening er såpass viktig for meg, at det er noe meg må prioritere. Både i forhold til at kroppen skal funke optimalt, og at jeg føler meg mer vel med meg selv når jeg får trent jevnlig.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 12:51   #29
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Ja, og så prioterer jeg tid sammen med venner Det er viktig for meg å ha et sosialt liv, i tillegg til familieliv.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:07   #30
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen organiserte aktiveteter på oss voksne, men vi prøver å få til 3 treningsøkter hver i løpet av uka. Mer trening i vår/sommer/høst-sesongen enn nå på vinteren. Vi løper begge to, så ingen er avhengige av faste treningstider.

Begge jentene er temmelig aktive. Minste med turn og fotball, eldste med håndball og fotball. Treningsmengden deres varierer litt med årstiden. Nå på vinteren er det to fotballtreninger, to turntreninger og to håndballtreninger samt stort sett en håndballkamp hver helg. Programmet er tett, men vi har et veldig godt samarbeid med andre foreldre når det gjelder henting og bringing. Dessuten er jentene så store at de ordner mer selv (snart 10 og 13 år)

Gammel 16-12-11, 13:14   #31
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei.

Nei.

2

Nei.

Bra.

Gammel 16-12-11, 13:19   #32
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trener minst tre ganger i uken. Kl 06.30, 20.00 eller kl 10 i helgene. Jeg ønsker, men tar meg ikke tid til lange ski og sykkelturer i marka.

Mannen går på jakt. Han har takket nei til kampsport fordi det er kl 18, og jeg hadde da vært alene om både middag og legging.

4 timer, har 10 min å sykle til og fra.

2 barn, 3,5 og 5 år.

Eldste har gått på turn og senere ballett, men nå tok vi et halvår uten. Det tar pusten av meg å være på en aktivitet kl 17. Jeg går tidligst kl 15.30 fra jobb, og henter barn uten bil.

Helt fint. Men skulle gjerne hatt barna på turn, det ønsker de seg. Og jeg skulle gjerne sett at mannen fikk trent på ettermiddag, det kan la seg gjøre nå som de er litt eldre. Og jeg håper på minst et par lange skiturer, dvs 3-4 timer.

Gammel 16-12-11, 13:43   #33
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg har en mann som, etter at barna ble større, satser innenfor en organisert idrett. Han trener 4 g i uken ca 2 timer/gang.

Dette innebærer helt klart mindre mulighet til faste treningsavtaler for meg.

Men jeg prioriterer å følge opp barnas aktiviteter, noe som krever enda mer tid/flere treninger enn da de var mindre.

Jeg unner virkelig mannen min hans aktivitet for jeg ser hvor positivt det virker på han.

På den annen side kunne sikker jeg trengt den "positivitetsboosten" vel så mye som han.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:51   #34
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening? Tja. Vi spiller rollespill med en vennefamilie så ofte vi får det til, men det gjør vi sammen, og det er ikke noe spikret tidspunkt. Ingenting hver for seg.
Går det mye tid til egen trening? Nei, ingen i det hele tatt.
Hvor mange barn har dere? 2 små
Har barna fritidsaktiviteter? Nei, og det får de ikke med det første heller
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter? Det går fint sånn, men vi hadde strevd om det var noe fast og organisert, ettersom ettermiddagene våre er temmelig korte og hektiske.

Jeg tenker at slack av typen Pollyanna skisserer er veldig ålreit når det går begge veier. Her gjør det det, men om det i utgangspunktet ikke gjør det, er det greit å si at man vil ha det likt, enten det blir én kveld i uke hver, eller et år av gangen hver. Vi forsøker å gi hverandre én frikveld i uka til å dyrke egne interesser uten forstyrrelser når eldstemann er lagt, og det går tålelig greit. Nå er det ingen av oss som bruker den tida utenfor huset, men det kunne vi jo.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:53   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at hvis mannen min hadde tatt en sånn "oppofrelse" fra meg for gitt og bare durt i vei, så hadde jeg blitt langt mindre villig til å strekke meg, enn om han anerkjente at "jeg ser at dette koster deg en god del. Tusen takk for at du gir meg denne muligheten. På sikt skal vi finne en måte å få det til å jevne seg ut på. Kan jeg gjøre noe for deg i mellomtiden for at du skal få til noe DU vil?"

Så nå som jeg har tenkt litt på det: Jeg kunne også reagert litt barnslig rettferdighetssøkende dersom det hadde blitt lagt frem (og ment) feil. Jeg er ekstremt dårlig på å bli tatt for gitt.

Gammel 16-12-11, 13:59   #36
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror at hvis mannen min hadde tatt en sånn "oppofrelse" fra meg for gitt og bare durt i vei, så hadde jeg blitt langt mindre villig til å strekke meg, enn om han anerkjente at "jeg ser at dette koster deg en god del. Tusen takk for at du gir meg denne muligheten. På sikt skal vi finne en måte å få det til å jevne seg ut på. Kan jeg gjøre noe for deg i mellomtiden for at du skal få til noe DU vil?"

Så nå som jeg har tenkt litt på det: Jeg kunne også reagert litt barnslig rettferdighetssøkende dersom det hadde blitt lagt frem (og ment) feil. Jeg er ekstremt dårlig på å bli tatt for gitt.

Nettopp sånn tenker jeg også. (Og digresjon: Det er derfor jeg er gift med han jeg er gift med, og ikke min forrige samboer. )

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:59   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn på 1,5 og straks 5 år, storebror har allidrett på mandagsettermiddager, ellers ikkeno. Jeg trener etter barna har lagt seg 2-3 kvelder i uken, og har sagt til mannen at jeg ofrer noe av det om han vil trene på samme tid. Mannen trener litt i treningsstudio på jobb. Vi prioriterer familietid fra vi kommer hjem fra bhg til barna legger seg, og det er sjelden en av oss som er ute av huset da.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 14:10   #38
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Snuppa vår er så lita at hun ikke har noe behov for norn fritidsaktivitet enda.
Verken jeg eller mannen trener pr dags dato, men jeg har en plan om å komme igang etter nyttår. Da har jeg tatt sikte på to ganger i uken ute av huset, og en gang i uken hjemme. Mer er ikke lett å få til hos oss, da mannen jobber sent minimum to kvelder i uken og er ikke hjemme før etter snuppa er lagt. Og da syns jeg for min del det er et ork å dra ut siden jeg da som regel er sliten som ei vaskefille.
Mannen har fabulert om å starte med squash, og jeg håper han begynner med det. Det blir vel i så fall en kveld i uka tror jeg. Og ganske sent på kvelden, så det vil egentlig ikke gå utover noe som helst.

Jeg er vel også litt der at jeg ville ønsket å få frigitt tid om han fikk det. Rett og slett fordi han spiser opp veldig mye tid i utgangspunktet uten å være med på noe. Jobben hans tar mye tid. Og det hender både titt og ofte jeg får telefon fra jobb om at han må jobbe sent pga noe, eller at det er noe sosialt i forbindelse med leverandører som er på besøk. Jeg er stort sett på alerten her hjemme for å få det til å gå rundt rett og slett.
Siste ukene har vi hatt barnevakt nesten hver uke pga slike ting som har krasjet med andre ting, og det syns jeg egentlig ikke er ok. Jeg ser dog hvor heldige vi er som faktisk har så mange som kan sitte at det er mulig i perioder.

Gammel 16-12-11, 14:12   #39
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Ja, så glemte jeg å si at mannen er jeger.
Det tar uhorvelig med tid i perioder av året.
Elgjakta feks.
I tillegg jakter han rådyr, og den jakta starter i august. Da er det noen intensive uker før det kan dabbe litt av. Deretter noen intensive dager i februar under gaupejakta. Og kanskje noen dager hist og her der han er totalt utilgjengelig fra høst til jul.

Gammel 16-12-11, 14:16   #40
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker egentlig at jeg ikke er opptatt av at ting skal være rettferdig, men jeg synes livet er mer enn å stresse i vei for å "gi den andre rom". Vår erfaring er at samme hvor velvillig man er, påvirker det hele familiesituasjonen dersom det blir stor belastning på den ene part.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.