|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pinnekjøtt for dummies?Ja, det er vanlig med poteter alle steder jeg har fått det servert i alle fall.
|
|
|
#102 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Pinnekjøtt for dummies?Oppå pinnekjøttet? Glasering, lizm?
|
|
|
#103 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Pinnekjøtt for dummies?
Vi slenger det i steikeovnen når vi varmer opp til restemiddag, men jeg liker best dampet og ikke skjerpet pinnekjøtt. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Pinnekjøtt for dummies?Ikke rødbeter.
|
|
|
#105 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Pinnekjøtt for dummies?Jeg tror faktsik at i den grad mamma varmer pinnekjøtt som restemat (vi spiser det gjerne kaldt på kvelden, det er godt det, så det er ikke så mye rester som serveres varmt, det blir da heller puttet i fryseren og brukt til en veldig god lapskaus) så dampvarmes det også. Skjerping har ingen tradisjon i vår familie. (Men utføres altså på deler av det av hensyn til min mann, og jada, andre også smaker på det, men jeg foretrekker det bare dampet)
|
|
|
#107 |
|
Metallica!!
|
Sv: Pinnekjøtt for dummies?Glasert pinnekjøtt.
|
|
|
#108 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pinnekjøtt for dummies?Pinnekjøtt er som fårikål, det lager seg selv. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Det høres veldig bra ut.
|
|
|
#110 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Pinnekjøtt for dummies?Honningglasert pinnekjøtt er nydelig. Med ris og wokede grønnsaker til.
|
|
|
|
#112 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Hva slags rist bruker du, da? Eller bruker du pinner? (Du har kanskje skrevet det tidligere i tråden, men den har blitt så lang!
|
|
|
#113 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Nå er det lurt å kjøpe det, og lagr det gjerne frossent. Coop-butikkene har en god stor kjele til bra pris, Europris butikkene også, lurer på om de er rimeligst. Det bør være rustfrie stålpanner, den salte kraften som samler seg tærer hull i aluminium og ødelegger emalje. Til og med stålpannene blir merket av det med tiden, men blir ikke ødelagt. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
I kjølig kjeller går fint : ) |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg fryser aldri pinnekjøtt. Det er holdbart i evigheter. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Det er diskutabelt. Man kan risikere at fettet harskner lett, men med ordentlig produksjon og lagring skal det ikke skje. Fryseren er en bra forsikring mot slikt, men ikke eneste utvei. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Fett harskner men hvor lenge oppbevarer man det? De færreste har det liggende i månedsvis? |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Ja, det er nok så, men likevel har vi et par ganger fått pinnekjøtt som har vært litt på kanten. Hva som var årsaken, lagring i butikken, produksjon, etc. er uvisst. Tror aldri min mor har hatt det lenger enn fra november/desember, altså innkjøpsdato. På et tidspunkt begynte hun å legge det rett i fryseren så snart det var ferditørket for å være helt sikker. Det er en av de tingene jeg alltid er litt usikker på selv. I utgangspunktet skal jo tørt og kjølig være ideelt. I år skal jeg holde nyttårsfest og har gått til innkjøp av pinnekjøtt til 8 personer, alt ligger oppskjært i fryseren for sikkerhets skyld. Det er helt fullt der nå. Jeg husker da det plastikkpakkede pinnekjøttet kom i butikkene, og det ble påbudt i supermarkeder. Ikke alle var begeistret for den løsningen. |
|
|
|
![]() |
|
|