Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 18:39   #761
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi har gjort tapre forsøk på jukeortfotografering i dag, hvilket er mildt sagt utfordrende når man har å gjøre med en gutt på 3 år som heller vil gjøre andre ting enn å sitte stille der mamma sier, og slett ikke se på mamma og i alle fall ikke smile pent, og ei lillesøster på knapt 10 mnd, som krabber sin vei så snart hun får muligheten...

Men, vi skal få sendt de siste SENDEgavene i dag og i morgen, regner jeg med. Siste ankom i posten i dag, men er ikke hentet, så den blir nok ikke sendt før i morgen siden vi jo må pakke inn og merke også. Det var det der med at Knerten skulle lage noe da, han var lite inspirert kan man si, så det er mulig det blir neste år...

Så er det jo igjen noen gaver til vi må kjøpe, men de skal ikke sendes, utenom den konfekteska, så det skal nok bli orden (Jeg skal muligens trumfe igjennom litt med mannen her, at enten blir det en MINDRE konk Haakon, eller så blir det noe annet, for det er nemlig kjedelig når portoen koster MER enn konfekteska grunnet formattillegg og sånn... (tror forresten jeg fikk gjennomsalg for det allerede i fjor.)

Men, det minner meg på at det hadde jo vært greit å sende med julekortene sammen med de pakkene vi likevel skal sende, så muligens utsetter vi pakkeforsendelsen en dag eller to, og ser om vi klarer trylle til et julekort av de bildene vi tok. Og forresten skal det være med kalender i to av dem, og den er ikke laget enda (vi skriver ut selv, så det lar seg gjennomføre på en kveld uten å vente på at den skal komme i posten altså, men vi får nok ikke både laget julekort, og laget to kalendere (nesten like da, men litt forskjell er det på dem) og kommet oss på Kiwi før de stenger, tenker jeg. Så det blir vel heller å se om vi kan ordne julekort og kalender i kveld, så henter vi siste pakken på dagtid i morgen, og sender alt i morgen kveld, i så fall er vi en dag FØR planen, siden min plan er å sende innen 15. Vi får se om vi blir ferdig i kveld da, ellers blir det vel å sende på torsdag, det går det også, så lenge jeg slipper være på posten den 16.

Gammel 13-12-11, 19:28   #762
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ny oppdatering:

Har gjort:
- skrevet ca. 20 av 70 julekort
- laget serinakaker
- laget opptil flere snodige vesener som skal gis bort til slektninger (barnas gaver)
- kjøpt gave til søstrene mine, mannen, en venn, ei tante, tre fettere, bestemor, samt strikket sjal til ei gammel tante
- mannen har vasket vaskerommet og boden
- bakt pepperkaker
- rundvasket stua (unntatt taket, jeg er da ikke helt gal og dessuten sjekket jeg at det ikke var så veldig skittent..)

Skal gjøre:
- kjøpe gaver til mamma, pappa og egne barn
- strikke ferdig noe
- skrive resten av julekortene
- kjøpe juleantrekk til barna
- ordne i fryseren
- kjøre pyrolyse på komfyren
- vaske vinduer
- vaske soverommene og loftstua
- pusse sølvet (alle ni )
- bake kakemenn
- kjøpe juletre
- henge opp utelysene
- kjøpe blomster
- pynte huset til jul

Gammel 13-12-11, 19:46   #763
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Prøver å hente meg inn igjen *phu.
2 julegaver igjen å handle. Alt som skal sendes er ferdig, og går i posten i morgen. Nå er det julekortene som skal skrives. Så er det bare baking, vasking, handling av mat og drikke og pynting igjen. Går så fint atte

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:53   #764
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Melder meg for første gang inn i denne tråden:
- ferdig med nesten alle julegaver! Mangler to små gaver til to av barna, samt noen bilderammer. Har også pakket inn 90% av alle gavene.
- ferdig med julekort, adresser er på, de skal sendes denne uken.
- i helgen tar vi en felles julevask (ikke vegger og tak), alle rom taes, skifter på senger. Sånn at det holder med litt støvsuging og småplukk på lillejulaften
- lage handleliste for julematen (pinnekjøttet er på plass). Vi reiser 1. juledag, så det er ikke rare handlingen som trengs egentlig.

Pynter med mer julepynt og juletreet den 23. På fredag skal jeg stryke et par juleduker (har fri), mens jeg skal se på et par usette episoder av Greys.

Bare to juleavslutninger igjen nå.....

Jo, nå begynner det å flaske seg her

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 10:09   #765
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg har helt sperre

Har faktisk pyntet til jul etter ønske fra mann og barn men har ikke bakt så mye som en smule. Bruker å begynne bakingen i løpet av første uka av desember til vanlig. Men jeg er trøtt og kvalm pga graviditeten og jeg har rett og slett i ånden til å komme igang. Trenger en boks eller fem med Battery men det kan jeg jo ikke drikke nå!

Er nesten ferdig med julegavene da i det minste....har stort sett bare til barna igjen og vi har VELDIG mange å kjøpe gaver til så ligger jeg har fått ordnet mye på gavefronten.

Gammel 14-12-11, 10:41   #766
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg mangler 2 gaver, skal pynte til jul i dag, hekle ferdig en julegave i kveld, bake kakemenn i helga og konfekt neste uke, kjøpe juletre på søndag. Det var vel det jeg manglet tror jeg.
I mellomtiden skal jeg også delta på 2 julemarked, forberede til julebesøk og stryke noen juleduker.

Deilig å kjenne at man nesten er i mål. Jeg gleder meg til nissene er på plass, da kan jula egentlig bare komme.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 14:51   #767
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Her er nå alle pakker som skal med postmannen vel avgårde. Alle julekortene er også sendt.

En gave til eldstejenta må byttes for innholdet for hun fikk tilsvarende innhold av sin kjæreste forrige helg. Jeg hadde kjøpt ipod, men hun trenger ikke to.... Jeg trodde jeg var ferdig med gaver, men fikk plutselig litt til å ordne. .

Julehuset er ferdig pyntet unntatt treet.

Jeg har igjen å lage litt julesnop og et par kaker, men det venter jeg med til neste uke.

Nå gjør vi unna alle juleavslutninger denne uken og deilig er det. Neste uke blir bare fiiiin!

Gammel 14-12-11, 15:03   #768
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og med ett har jeg bakte to sorter + laget klar julemanndeigen til i morgen

I morgen er det julekantate på skolen og da er det faktisk bare litt mer baking, noen gaver og pynting av juletre som står igjen (det venter vi med til en dag eller to før julaften).

Gammel 14-12-11, 16:30   #769
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

-Skrive julekort
-Sende julekort
-Lage pepperkaker med ungene
-Lage lussekatter med ungene

-Lage Sarah Bernhard
-Lage kolakaker
-Lage kokosmakroner
-Lage delfiakake
-Lage konfekt
-Kjøpe gaver
-Pakke inn gaver

Gammel 16-12-11, 07:48   #770
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk kjøpt den siste julegaven i går, så i kveld skal jeg pakke inn det som gjenstår av gaver. I morgen skal vi handle inn det vi kan av mat til jul (frukt, grønt, melk o.l. må fylles på men den store handelen skal vi få tatt). Vi må også få handlet juletre i løpet av helga. Neste uke får vi vaske og rydde litt og lillejulaften skal vi pynte.

Gammel 16-12-11, 09:16   #771
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at jeg befinner meg i den laveste skalaen i denne tråden, men jeg er innenfor, med et nødskrik.

Alle gaver som skal sendes og alle julekort er sendt. Jeg har to gaver igjen å kjøpe og veldig mange gaver igjen å handle. Runde en av den store julehandlingen er gjort, runde to skal jeg ta på mandag. Vi skal kjøpe tre i helgen og så gjenstår det egentlig bare å rydde og vaske og bake runde to med pepperkaker (runde en er nesten spist opp ).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 09:48   #772
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok et hakk under det, Blå, her er nemlig ikke alle julekortene sendt enda.

De julegavene som skal sendes, er sendt, med unntak av min manns farfar, som pleier få en konfekteske, men jeg vet ikke helt hva mannen tenkte, jeg sendte ham på post-i-butikk i morges med liste over hva som skulle sendes og kjøpes, men han droppet den til bestefaren, ville visst sende et julebrev og legge ved julekort, om jeg forsto ham rett i telefonen. Greit for meg, min farmor får en felles bildekalender med oldebarn fra oss alle, hun vil ikke ha noe som helst, så da ordner vi det sånn.

Men altså, resten av gavene er sendt, og de julekortene som jeg sendte i en bunke til min mor (for hun skal på "vi deler julegaver og julekort"-samling hos sin søster over helga, så da skal hun dele ut mine også. Men de julekortene som skal ha adresse og frimerke hver for seg, de skal jeg ordne i dag og sende i morgen, for jeg orket rett og slett ikke begynne å verifisere adresser og styr i natt, jeg var i seng etter ett. Da hadde jeg pakket julegaver, ordnet de julekortene som skulle sendes, og måttet pakke opp ene julegaven, ta den ut av esken og pakke den på nytt, for at vi skulle få plass i den store papp-esken det skulle sendes i... Mannen laget til og skrev ut kalendere og julekort, så pakket jeg dem etterhvert som de ble ferdig.

Så vi har altså havnet et par dager på etterskudd i forhold til min plan. Men fortsatt mener jeg at alle julegaver og alle julekort skal komme frem i tide. Treet er pyntet, vi har ikke planer om å pynte stort mer, julebaksten er vi ferdig med, og halvveis spist opp.

Vi skal forhåpentligvis lage litt julesnop en dag, kanskje i helga. Også må vi ordne de gavene som mangler. Mannen bestemte seg for at han vil ikke ha nytt kamera til jul likevel, så da må jeg ut og kjøpe gave. Han har ønsket seg en cardigan han så på cubus, men de har ikke i hans størrelse i noen av fargene, og den andre cubus jeg var på fant jeg dem ikke i det hele tatt, så da er jeg litt lost. Han får et års abb på Pondus da, men det er liksom litt sånn ved siden av, alternativt hadde han jo kjøpt dem hver uke, så jeg har ordnet abb, han fikk som julegave et år, også får jeg bare ny faktura en gang i året, og sier han får det en gang til (eller, jeg får tilsendt gavekort om jeg ber dem om det)

Det blir nok jul i år også, vi er relativt i rute, nå er det egentlig å begynne å tenke på å vaske klær som skal være med, fastslå at vi har alle deler til alle antrekk (må sjekke med min bror ang bunadskjortebody, ja!) og forberede oss på å reise. Avreise om 6 dager.

Gammel 16-12-11, 15:02   #773
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

70 julekort, Appelsin?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:15   #774
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Endelig kom de siste julegavene jeg hadde bestilt fra ebay idag, akkurat i tide så jeg får reist og levert dem i morgen. :Phu:

Gammel 16-12-11, 17:01   #775
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg som har hatt julekortene liggende såååå lenge, men sende de avgårde? Nja, noen gikk da i posten i dag.
I helga er rydde/vaske helg. Bildene til 4 stk kalendere er bestilt og kan hentes i morgen. Mangler en liten ting til brodern ellers er jeg i boks. Vet hva jeg skal kjøpe da.
Gutta vil visst at vi også skal ha juletre, så da får vi se da. Har jo forsåvidt plass bare jeg finner et litt smalt eksemplar.

Gammel 16-12-11, 19:19   #776
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Mangler å kjøpe en tilleggsgave, som skal være kaffe, og den bør jo være fersk. Fikser det til uken. Ellers er alt i boks! Hurra! Mannen driver og skal vaske leiligheten i morgen så den er rein til jeg og vesla er hjemme fra førjulsferie, så da blir det visst en slags julevask på oss også. Ikke sånn oppå og inni skap og sånt da, det får være måte på. Pynte litt til hjemme og bare kose oss hele uken. Jul og permisjon var visst en lur kombinasjon for meg.

Gammel 16-12-11, 20:34   #777
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kom på strømpegaver til ungene. Jeg har kjøpt julehefter, og jeg har noe strikker og greier til Tigerungen. Tigergutten har liten glede av hårstæsj, og synes ikke tegneserier er noe særlig ennå. Så han vet jeg ikke helt. Jeg skal på Kielferja fra tirsdag til torsdag (ja da, helgen må brukes til maratonbaking og maratonhekling), og tenkte å se om jeg kunne finne noe der.

Gammel 16-12-11, 21:55   #778
Malama

Malama sin avatar

Standard

Knerten sin julestrømpe kommer til å bli veldig enkel, i år også.
våre barn får den natt til 1. juledag, så "noe å underholde dem med" trenger den slett ikke inneholde. (Vel, bare Knerten som får enda, Mikro får strømpe neste år tenker jeg)
Men mamma minnet meg senest i dag om at jeg må ordne det som skal oppi. Jada. Jeg knabber en klementin og en julemann på kjøkkenet hennes, supplerer med en sjokoladenisse, så er han happy. Vel, kanskje litt mer, men ikke noe storlige greier, tenker jeg.

Men jeg lurer på om jeg snart kastes ut av denne tråden nå... Jeg har ikke adressert resten av julekortene i kveld slik planen var. Jeg sovnet når jeg la mikro, og var så trøtt og sliten når jeg kom opp at jeg bare ikke orket å gå igang med adressebok og styr.

Det demrer for meg at det er slik det er hvert år. Jeg PLANLEGGER i god tid før jul. Og når jeg så sitter der ut i de sene nattetimer og stresser med ting som burde vært gjort tidligere, så PLANLEGGER jeg at NESTE ÅR!!!

Gammel 16-12-11, 22:04   #779
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg tror at jeg befinner meg i den laveste skalaen i denne tråden, men jeg er innenfor, med et nødskrik.

Alle gaver som skal sendes og alle julekort er sendt. Jeg har to gaver igjen å kjøpe og veldig mange gaver igjen å handle. .

Kan signere denne!

Er flinkere til å planlegge enn å gjennom føre det jeg planlegger.
Kvalmen hjleper heller ikke på å få jobben gjort.
Skal prøve å bake pepperkaker med mini i morra, gruer meg for jeg liker ikke pepperkakelukt for tiden.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:32   #780
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har igjen å strikke en halv knestrømpe, og å bake litt lavkarbogodt, så er jeg ferdig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.