Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-11, 11:36   #261
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Jeg har fortsatt ingen gaver på plass, men i går rakk ungene og jeg å bake ut to bokser pepperkaker av ferdigkjøpt deig etter. Ikke dårlig! Men spesielt raskt er det vel ikke, så jeg tenker jeg blir i tråden en stund til.

Jeg føler jeg er unnskyldt for det meste i år sden vi skal flytte på nyåret, men det er vel kanskje grenser for hvor langt jeg kan strekke akkurat den unnskyldningen.

Gammel 12-12-11, 11:38   #262
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg var på Sandvika storsenter på lørdag, det tok en stund å finne parkering, men det var ikke så lange køer i butikkene. Det var om ettermiddagen.

Da satser jeg på at det er enda litt enklere på søndag.

Gammel 12-12-11, 14:17   #263
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sssss, fotodusten overraska og sendte kortene allerede på fredag. Men de kan ikke nekte meg å vente med å sende dem ut. Goooood tid.

Vasking? Her blir det griseskittent igjen etter 30minutter. Så vasking blir det kanskje i slutten av neste uke.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 19:27   #264
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk en mail i dag. Fantastisk.

Hei ****

vi i Rett Hjem har mottat mange gode mailer fra kandidater som ønsket å være med i trekningen om å vinne julevask fra Citymaid -

Etter siling og trekning ble du den heldige vinner av premien.

Gratulerer så mye, håper du får glede av premien og at dette kan bidra til å gjøre førjulskavet litt lettere

Lykke til med svigermor, julegaver, barn og "snø-mannen" din

God jul fra oss i Rett Hjem !!!

PS! Du vil bli kontaktet fra Citymaid angående detaljer - men dersom det skulle være noe, kan du bare gi meg en lyd...

Gammel 12-12-11, 19:28   #265
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben kjører brøyte/saltebil og jeg er mye alene med ungene. Svigers er invitert her til julaften og med svigermor med støv på hjernen så kan man si at den premien var kjærkommen. Nesten så jeg får lyst å dra ut på julegaveshopping allerede i kveld. Men bare nesten.

Gammel 12-12-11, 22:57   #266
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har funnet et lilla lys. Det er satt på brettet hvor jeg har 3 hvite kubbelys, så nå kan vi late som vi har adventslys.

Gammel 12-12-11, 23:48   #267
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Åh, heldige Pesten.
I dag tok de bort presenningen utenfor stuevinduene mine. Da lyset traff dem innså jeg kjapt at jeg skal klappe meg selv litt på skuldrene for godt valg av persienner som kan senkes helt ned, og gjemme vekk alle spor av hender.
Og jeg sier det igjen jeg altså- stearinlys er fabelaktig, man ser ikke at ting burde vært vasket i dårlig lys.

Jeg har forresten erklært meg ferdig til jul. Den ene pakka som skulle sendes har mannen postet i dag, om det ble helt korrekt oppi overlot jeg til ham å avgjøre, det er hans familie tross alt. Og ungene har pyntet pepperkakehuset og hjerter i dag, så nå er jeg klar til å bare slappe av.
Hvis folket insisterer på juletre regner jeg med at de skaffer det selv.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:56   #268
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Har sinkesjuskene luciautstyret klart til i morgen? Her har vi så langt bare funne en skitten hvit tskjorte. Kanskje min hvite skjorte er bedre?

Sist redigert av Tangina : 12-12-11 kl 23:59. Årsak: Glemte galesmiley
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:57   #269
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne sinkesjusken har for første gang på 10 år ingen barn som skal gå Lucia. Litt rart, men også ganske deilig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:59   #270
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Hvis folket insisterer på juletre regner jeg med at de skaffer det selv.

Her har mann og barn fikset juletreet, helt uten min innblanding. Det står ferdig pyntet, uten lys, fordi de var ødelagte. Vi får se om noen får kjøpt noen nye.

Gammel 13-12-11, 00:07   #271
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Denne sjuska har kjøpt en liten haug med julegaver i dag (det nærmer seg sendefrist på Posten), og et Lucia lys til lillesøster - så nå har vi to som faktisk virker.
Jeg har til og med kjøpt en svibel i en pen potte i dag. Jeg er en som ikke ikke har blomster, langt mindre juleblomster. Så jeg svinger jula som aldri før her. Jeg tror det hjalp å melde seg inn i tråden.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 00:09   #272
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Finnes det sendefrist på Posten, altså? Hm... Da bør jeg kanskje få unna et par julegaver snart.

Lucia-antrekkene har vi god kontroll på.

Gammel 13-12-11, 00:12   #273
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Har sinkesjuskene luciautstyret klart til i morgen? Her har vi så langt bare funne en skitten hvit tskjorte. Kanskje min hvite skjorte er bedre?

Sjuska her ble nesten glad for at guttungen har hatt omgangssyke og er i karantene i morgen. Jeg håper virkelig ikke 3.klassingen er forventet å møte i noe hvitt, det har jeg ikke fått med meg i så fall.
*leter febrilsk etter ukeplan*

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 00:20   #274
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har funnet en hvit strømpis. Ok, så har den et hull eller tre, men den er hvit. Og jeg løp inn på HM etter jobb og kjøpte kjole, for jeg husker ikke hvor den andre var, eller om vi i det hele tatt hadde en. Den er ca 3 nummer for stor, de var utsolgt for alle barnehage-størrelsene. Så jeg har alt på stell! Lussekatter er bakt, og nesten spist opp. Mange, mange husmorpoeng. Og enda fler siden jeg har skoldet fire millioner mandler i dag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 00:36   #275
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Vår barnehage er gull for sinkesjusker; de holder og vasker luciaskjorter og sender de med oss hjem for stryking. Det klarer mannen, så da går det så fint så.

Herlig premie du vant, Pesten!!

Elise: Det finnes visst sendefrister på Posten, som man må overholde dersom man skal være sikker på at pakkene kommer fram før jul. Men jeg var to dager på overtid i fjor, og alt kom fram. Sendefristene er egentlig til for at alle de i den der Andre Tråden og deres like skal sende innen fristen, slik at gavene til sinkene også kommer fram i tide, for da er rushet over.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 01:51   #276
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Denne sinkesjusken har for første gang på 10 år ingen barn som skal gå Lucia. Litt rart, men også ganske deilig.

Hm, her er vi også.
Enn så lenge, bør jeg kanske si? 6åringen meldte seg av Luciaopplegget til SFO, men har muligheten igjen neste år, og småtten har barnehageplass vi ikke har startet å bruke enda, og jeg anser det som litt vel overkill å dukke opp i morgen med en 10 måneder gammel gutterusk, for å være med på Luciamaset.

Har ikke bestemt meg for om det er deilig eller rart eller hva det er mest av enda. :sinke:

Gammel 13-12-11, 10:34   #277
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Sendefristene er egentlig til for at alle de i den der Andre Tråden og deres like skal sende innen fristen, slik at gavene til sinkene også kommer fram i tide, for da er rushet over.

Ah, genialt!

Gammel 13-12-11, 10:52   #278
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Heldige Pesten!

Gammel 13-12-11, 10:53   #279
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Stryke luciadraktene!

Gammel 13-12-11, 13:42   #280
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Stryke luciadraktene!

Nei....plukket frem en hvit skjorte idag, og så kom jeg på at vi får flere år siden hadde elektrisk lysgreie så pakket med den. Men vi kom for sent til hele feiringen...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.