|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor får du pepperkakedeigen fra? | |||
| Jeg bruker kjøpt pepperkakedeig |
|
94 | 62,67% |
| Jeg bruker hjemmelaget pepperkakedeig |
|
53 | 35,33% |
| Ingen av delene |
|
3 | 2,00% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi har kjøpt deig etter at vi flyttet sammen, stort sett på IKEA, til tross for at jeg ikke liker smaken av IKEA-kakene så godt. (Ett år blei de aldri bakt ut - jeg fant deigen i skapet langt utpå våren ...
|
|
|
|
#42 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Mine pepperkaker er vel kanskje mer det du kaller sirupssnipper Tallulah, de er ihvertfall ikke porøse sånn som ferdigkjøpte pepperkaker (som jeg ikke syns er noen vits i å spise). |
|
|
|
|
|
#43 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Dårlige valg i Pål en. Jeg lager til de vi og kjøper til hus og pyntepepperkaker. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg lager ikke selv, rett og slett fordi jeg ikke gidder.
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Ikea
|
|
|
#47 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg er elendig til å planlegge, og siden pepperkakedeigen blir best hvis den lages dagen i forveien, så blir det mer planlegging enn jeg takler. Derfor kjøper vi deig. Vanligvis har vi kjøpt på Ikea.
|
|
|
|
#48 |
|
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg lager pepperkakedeig selv. Etter min tippoldemors oppskrift. Det er absolutt ingenting som kan konkurrere med den! Ikeas pepperkaker ble ikke spist her i huset og gikk til slutt i søpla, det ene året jeg prøvde meg på det.
|
|
|
#49 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg krysset av for hjemmelaget selv om jeg har kjøpt i år. Jeg regner med at det er et unntak.
|
|
|
#50 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg kjøper. Blir så bra så.
|
|
|
#51 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Hjemmelaget med surin og litt sirup
Sist redigert av Honda : 05-12-11 kl 16:28. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
koko
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg kjøper deig. Baker egentlig bare pepperkakehus, og så noen småkaker av det som blir igjen av deigen. I år ble det Lierne.
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi pleier å ha fellesbaking med Heiko og jentene hennes, og da er det Ikeadeig som brukes - det er lettvint, og deigen er lett å jobbe med. Det hender jeg baker skårne pepperkaker, som er mer som konfekt og med ganske mye krydder i, de er veldig gode, men ikke til å lage figurer av. Et par ganger har Poden ytret ønske om å lage pepperkakedeig etter oppskriften i kokeboken hans, og da har vi selvsagt gjort det. De er bedre enn Ikeakakene, men mye mindre egnet til pyntefigurer eller bygging.
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Foreløpig lages det ikke pepperkaker her i huset, jeg tåler dem ikke og mannen kjøper ferdige. Får se hva vi gjør til neste år når vesla er stor nok til å være med og klisse, eh bake.
|
|
|
|
#55 |
|
saftig
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg lager egen deig til pepperkakene vi skal spise. Til pepperkakehuset og pøntehjertene bruker jeg kjøpedeig om jeg ikke rekker å lage egen deig. Den fra Lierne smakte høgg! :grøss:
|
|
|
#56 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Vi lager selv. Har aldri prøvd kjøpe-deig. Ikke bruker vi pynt heller.
|
|
|
#58 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg kjøper IKEA sin pepperkakedeig *enkel* |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Jeg har bestilt pepperkakedeig fra favorittbakeriet mitt. Det går sikkert fint an å bake selv, selv om det er flutenfritt, men på denne måten slipper jeg oppvasken, samt at jeg får ræva i gir. Er redd hele bakinga kunne gått i glemmeboka om jeg ikke har en avtale om å hente deigen.
|
|
|
#60 |
|
|
Sv: Lager du pepperkakedeigen selv?Er deigen god, Kanina? Innbiller meg at det er fra samme sted som jeg har vurdert å kjøpe. Lurer på å gjøre det for å få en liten smak, og siden jeg har flere glutenallergikere i familien. Var bare det helsikes sukkeret, da.
|
|
![]() |
|
|