Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sender du ut julekort?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Sender du ut julekort?
Ja, selvfølgelig! Med personlig hilsen på hvert kort 33 20,63%
Ja, selvfølgelig! Ferdigtrykte kort 83 51,88%
Sender ut noen få 14 8,75%
Sender til de jeg får fra 3 1,88%
Nei, sjelden 12 7,50%
Aldri 15 9,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 21:59   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender du ut julekort?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Niks. Jeg tenker som så at de som kjenner meg, får både bilder og livshistorien min gjennom hele året, og alle andre couldn't care less. Jeg får ikke så mange heller, og må innrømme at jeg leser, smiler tynt og så kaster de få vi får.

Bortsett fra de fra FP, da. De blir liggende ut advent. Og så kastes de.

(Hva GJØR egentlig folk med alskens julekort? Tas de vare på til evig tid? Er det egne gigakasser på loftet med pene julepyntede barn anno 1998?)

Jeg har mange tanter og onkler som jeg ikke ser så ofte, så de sender jeg julekort til og "oppdaterer" liver vårt.

Jeg får meg ikke til å kaste gamle julekort med bilder av barn, så pr nå har jeg dem i en skuff. :har stort hus med mange skuffer:

Og så må jeg bare kommentere at du smiler tynt og kaster julekort du får som ganske blærete, rett og slett. Jeg håper i alle fall du viser kortene til retsten av familien. (Som "Her er bilder av barna til mamma sin gamle skolevenninne, de vil ønske oss en god jul" før du bosser dem.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:10   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får jo ikke av gamle skolevenninner, agenten.

Joda, alle får se. Entusiasmen er til å ta og føle på. "Se, barna til noen du ikke kjenner!"

:usentimental:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:16   #23
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Har sendt ut hvert år siden vi fikk ungene. Syns det er kjempe koselig å sende ut og få julekort. Jeg pleier å ta vare på devi får i en eske.

I år er kameraet ødelagt så vet ikke hvordan vi skal få laget bilde i år, begynner vel snart å bli for seint. Må se om vi får lånt oss ett.

Har prøvd å ta bilde med telefonen men er redd bildet ikke blir bra nok.

Gammel 03-12-11, 22:20   #24
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Ferdigtrykt.

Gammel 03-12-11, 22:21   #25
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sender ut ferdigtrykte kort.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:23   #26
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg var en julekortsender tidligere,men nå har jeg mer eller mindre sluttet. Bruker nettet til å sende folk julehilsner,men det kan hende det blir et kort på mammaen min,siden hun stort sett er den eneste vi får fra også.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:27   #27
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Julekort blir det, sender vel mellom 30-40, stort sett til de samme hvert år. Synes det er koselig å få julekort, og bilde av unger er koselig, synes jeg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:31   #28
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

I år sender jeg ut noen få. Det går flere år mellom hver gang.

Sender ut kort med bilde av sønnen min.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:39   #29
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får jo ikke av gamle skolevenninner, agenten.

:noterer Candy på julekortlisten:

Sist redigert av 007 : 03-12-11 kl 22:49.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:48   #30
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Får doble fotografkort. Limer på trykket tekst til noen. Skriver selv på til noen.

Gammel 03-12-11, 22:59   #31
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det første. Hjemmesnekra julebrev med julelimericks og bilder pluss noen håndskrevne linjer. Jeg sender vel ut omkring 40 kort, tipper jeg.

Gammel 03-12-11, 23:05   #32
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, ferdigtrykte til de fleste, i tillegg skriver jeg kort til noen få.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 08:30   #33
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Hva GJØR egentlig folk med alskens julekort? Tas de vare på til evig tid? Er det egne gigakasser på loftet med pene julepyntede barn anno 1998?)

De med bilder på klippes ut og settes i en collage på veggen. Vi har mange fulle rammer og det er kjempe moro å se hvordan ungene vokser og hvordan søskenflokkene vokser

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 08:50   #34
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kaster dem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 09:10   #35
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar vare på julekort med bilder, men jeg eier jo ikke orden, så noen ligger i skuffer og skap rundt omkring og andre i kasser med julepynt. Jeg må innrømme at jeg fant et i en kasse her om dagen der jeg ikke ante hvem ungene var. Avsenderen var en gammel studievenninne og jeg har aldri sett ungene hennes RL. Koselig er det (å få julekort, altså) likevel, synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 09:48   #36
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en skoeske med julekort. Tar vare på de med bilder, men ikke de med Kirkens SOS-tegninger på hvor det kun står "god jul, hilsen tante". Jeg får ikke så mange at skoesken er full etter de siste 6-7 åra.

Det er mange i familien min som sier at de setter stor pris på å få julekort med bilder av ungene, spesielt gamle tanter som hverken har facebook eller mail, og som bor på andre siden av landet og som vi bare ser i begravelser.

Dette året tenker jeg å sende ut et nyttårsbrev i stedet. Planen er å få tatt et ålreit bilde av hele familien på sydenferien vi skal på. Men som så mye annet, kan det fort hende at det blir med tanken.

Gammel 04-12-11, 09:49   #37
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi sender ferdigtrykte julekort til all familie i inn -og utland og til masse venner både her i byen og ellers i Norge. De vi omgås til daglig får bare kort m bilde av hele familien og kort julehilsen mens de som vi ikke ser så ofte får et masseprodusert julebrev med oppdatering vedlagt. Sender ut ca 50 kort og får tilbake av de fleste.

Alle bilder vi får av andre familier henges opp på siden av kjøleskapet vårt. Tidligere hang de hele året til neste runde, og barna hadde stor glede av å prate om familiene vi hadde bilde av. De senere årene har jeg tatt dem ned en stund etter jul og lagt dem i en bunke i et skap. Etterhvert må jeg vel kaste noen, blir mange etterhvert!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 09:51   #38
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi sender julekort og ja, de fleste får med personlige hilsener påskrevet. Noen av de nærmeste, altså dem jeg snakker med jevnlig, får bare kortene med den trykte hilsenen, for da har jeg jo ikke noe nytt å fortelle.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 09:59   #39
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Vi sender ut julekort, et helt eksklusivt kort fra Optimalprint.
Blir ikke en personlig hilsen på hvert kort,men på noen.

Har et vennepar som sender ut julebrev og det er så koselig å lese

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 10:03   #40
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Niks. Jeg tenker som så at de som kjenner meg, får både bilder og livshistorien min gjennom hele året, og alle andre couldn't care less. Jeg får ikke så mange heller, og må innrømme at jeg leser, smiler tynt og så kaster de få vi får.

Bortsett fra de fra FP, da. De blir liggende ut advent. Og så kastes de.

Jeg sender vel rundt 40 kort hvert år, noen får en hilsen bakpå, men de fleste er det bare ferdigtrykt hilsen.

Jeg har et album hvor jeg legger inn alle bildejulekortene. (sammen med andre takkekort)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.