Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva skal dere ha 1. juledag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 20:12   #61
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha 1. juledag?

Vi har pleid å ha røkt svinekam, men om det blir i år aner jeg ikke.

Gammel 02-12-11, 11:13   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ribbesausen jeg lag3er er forresten sjysaus.

sjyen fra ribba kokes opp med meljevning, tynnes evt med litt potetkraft om det er lite sjy/ble litt tykk, og en dæsj fløte om vi har. Krydder etter behov (siden jeg har en tendens til å undersalte sånne store kjøttstykker, trengs ofte litt salt i sausen. Og pepper.)

Gammel 02-12-11, 16:17   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi har pleid å ha røkt svinekam, men om det blir i år aner jeg ikke.

Det blir visst pinnekjøtt i år. Vanligvis har vi både pinnekjøtt og ribbe på julaften, men siden vi bare blir 3 til middag julaften så skal vi bare ha ribbe, og da kommer pinnekjøttet første juledag, trodde mamma.

Gammel 02-12-11, 16:35   #64
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hjemme. Vi har "mistet" julaften i siste liten, så da blir det enda en julekveld 1. dag sammen med mine foreldre.

Gammel 02-12-11, 16:49   #65
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Hjemme. Vi har "mistet" julaften i siste liten, så da blir det enda en julekveld 1. dag sammen med mine foreldre.

Ikke hvor, men hva man skal spise

Vi skal ha kveite.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 18:57   #66
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Er det forresten noen som har gode tips til hvor en får tak i god kveite i Oslo? Sentrum eller sørøst?

Gammel 02-12-11, 20:04   #67
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Kveite, lam eller hvorfor ikke lutefisk. Jeg serverte det til en brite på julebesøk for noen år siden. Det falt i smak.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:14   #68
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Er det forresten noen som har gode tips til hvor en får tak i god kveite i Oslo? Sentrum eller sørøst?

Jeg har googlet intenst for å finne ut hvor Hellstrøm var med det guttekollektivet på St.hanshaugen, for jeg regner med at han ikke dro til et tilfeldig sted. Norfrys heter fiskebutikken, den ligger i Bjerregaardsgate, rett ved Ullevålsveien. Jeg er vant med kveite på 2. juledag, og har tenkt å invitere gjester til det i romjula.

Jeg er forresten vant til svinestek 1. juledag. Etter at vi ble voksne har det blitt pinnekjøtt. Jeg og søsteren min nektet å spise det da vi var små.

Gammel 02-12-11, 20:24   #69
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Man lager selvsagt nok pinnekjøtt til at det blir nok til både julaften og førstedagen.

Selv skal jeg feire jul med svigers og på julekoldtbord hos mannens familie dagen etter, og går glipp av pinnekjøttet. Må nok planlegge pinnekjøtt til en annen romjulsdag. Ellers er jeg vant til kokt torsk og skinke i romjula, litt mer vanlige middager fra fjerdedagen og utover, og kalkun eller finnbiff på nyttårsaften. Eller pinnekjøtt da og.

Gammel 02-12-11, 20:30   #70
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Takk, Isola! Må sjekke ut det. Skal vi ha kveite, må det være skikkelig. Og kveite må vi nok ha, fant vi ut etter at jeg tok opp temaet i heimen.

Matilda, gå glipp av pinnekjøtt er ikke stas. Jeg er glad jeg har utstyrt meg med vestlending, julemiddagen er så å si identisk uansett hvor vi er.

Gammel 05-12-11, 19:05   #71
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Vi har alltid svinesteik første juledag.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.