Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva var det i kalenderen i dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 16:18   #81
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva var det i kalenderen i dag?

Vesla fikk en kulepenn som kan brukes som sort, blå, gul, rosa, lilla og grønn kulepenn. Selve pennen er rosa og hun er fornøyd.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:41   #82
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg endte opp med å finne en stor og flott rot/ stubbe med mange kriker, kroker og huler. Og så har jeg kjøpt en del smånisser, laget noen piperensernisser, fluesopper og diverse. I dag flyttet de første nissene inn i stubben og ungene leker med nissene nå.

Jeg hadde egentlig begynt å handle inn til hver sin pakkekalender. Men så begynte jeg så klart å tenke og reflektere litt etter å ha lest den artikkelen som også har vært diskutert her inne på forumet. I tillegg hadde jeg så mye igjen på en eventuell pakkekalender. Så derfor ble det altså heller en koselig familiekalender.

Sist redigert av Veslemøya : 01-12-11 kl 21:35.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:55   #83
Tuste
Aktiv

Tuste sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Tuste er litt kulTuste er litt kul
Standard

Vi har laget aktivitetskalender. I dag skal vi spille Diamanten sammen

Tuste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 18:05   #84
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

.....

Sist redigert av trøtt : 01-12-11 kl 18:13.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 18:09   #85
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gutta fikk legoting + sjokolade fra Jul i Blåfjell-kalenderen som de fikk av mamma.
Og så har vi kalendere fra Isbilen og lillebror vant til stor ståhei en pakke med Mandelis.

Gammel 01-12-11, 18:10   #86
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eldste fikk en strikket hals fra HM med "diamanter" på. Mellomste fikk bil (eller 2 var det i en pakke) fra Cars 2 og minste fikk fingermaling.

Gammel 01-12-11, 18:46   #87
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

En liten Mummitrollet-figur i den serien her. Hun sitter med ham på fanget og synger.

Gammel 01-12-11, 20:41   #88
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

"Stor" pakke første og siste dag i advent: En ny kjole. Hverdagskjole i dag, og så blir det finkjole på julaften!

Men ellers er kalenderen fyllt opp med hårspenner, truser, hårstrikker, tusjer delt opp i ørten pakker og en tights, altså! Nesten fornuftig

I tillegg har svigermor kommet med en legokalender, så hun har fått det også. Den er jo egentlig fra 5 år, men hun koste seg med legosnømannen også

Jada, ungen risikerer å bli bortskjemt. Det var derfor jeg ville lage egen pakkekalender i år, når hun er så liten at det forhåpentligvis ikke spiller noen stor rolle

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:48   #89
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har TRE kalendere!
En Flaxkalender jeg kjøpte selv
En kalender med skjønnhetsprodukter fra Babor, som mannen fikk av en kunde
OG en hjemmelaget pakkekalender fra min mor!!!

Jeg fikk: bilde av gave i flaxkalenderen
Fuktighets-serum fra baborkalenderen
og et hvitt ull-juletre med hvit perlepynt i ministørrelse til juletreet!

Jenta mi fikk pepperkake fra pepperkakekalenderen
Gutten fikk dinosaurrefleks

Mannen fikk glassflaske med Cola, han har også fått kalender av mine foreldre.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:25   #90
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

11-åringen var den som fikk pakke i pakkekalenderen i dag, og hun fikk et lite stativ til armbånd og denslags (avglemt Oslo-gave som fikk nytt liv som kalendergave). Jeg fikk en ekstra lang og god klem, og mannen fikk servert en kopp kaffe. (Ungene har laget kalender til oss.)

Gammel 01-12-11, 22:28   #91
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er 4 dager med fellesgave, og en av dem var for i dag - Karsten og Petras julebok, som var på tilbud her forleden. En av de dyreste gavene i pakkekalenderen.
I morra skal Brun åpne bare til seg.

Gammel 01-12-11, 22:30   #92
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste har Barbie kalender og fikk en koffert i den.
Yngste har Playmobil kalender og fikk en mann.

I tillegg har de en pakkekalender på deling, laget av oldemor. I dag åpnet frøkna. Hun fikk en blyant og var strålende fornøyd.

Gammel 01-12-11, 22:31   #93
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke kalender, men en "Gris". Dette er en potet full av 24 fyrstikker som vi pynter 30 november. Hver morgen når vi sitter ved frokostbordet tennes en fyrstikk på grisen. Barna får lov med hjelp av voksen annenhver dag. Det skal være stille og mørkt i rommet, og jo lenger ned fyrstikken brenner, jo bedre vil dagen bli. Hele poenget er å telle ned dager til jul.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:35   #94
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine ville helst ha "lekekalender" i år, en med My Little Pony, en Lego City.

Jeg er ærlig talt glad jeg slipper pakkene med masse småtterier i år jeg

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:53   #95
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De to eldste fikk hver sin fingertriksemotorsykkel og minste fikk et lam fra Sleich.
Jeg.......jeg fikk ingenting, men eldste hadde vondt av meg så han har lovet å lage til meg neste år (jeg spanderte dog etterfylling på neglene mine på meg selv)

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:54   #96
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

10 sider ekstra høytlesning på senga.

Gammel 01-12-11, 22:57   #97
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En glittertusj, eller glitterlim var det vel. Den er allerede oppbrukt.

Gammel 01-12-11, 23:13   #98
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Pjotten fikk ei Brio-togskinne. Han syntes ikke den var all verdens spennende, for han har jo en del fra før. Den havnet i lekekassa sammen med de andre, og kommer til å gjøre nytte for seg seinere.

Mannen og jeg skal dele pakkekalender med godteri i. Vi har en sånn tøysak med 24 lommer i, men godteriet er ikke fordelt ennå, siden jeg la siste hånd på verket på pakkekalenderen til søstra mi. :kalenderelsker:

Gammel 02-12-11, 07:53   #99
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag var det to Lyra-farger til pennalet. Det blir endel farger i år siden pennalet var fullt av små stumper. Glad i å tegne.

I Veslas selvlagede aktivitetskalender var det en lapp der det sto "Besøke mormor og bestefar". Jeg syns den kalenderen er veldig spennende siden jeg ikke ante at hun hadde laget den og ikke vet hva det står på lappene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 07:55   #100
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Star Wars klistremerker. Han har allerede planlagt et landskap han skal tegne, og klistre dem på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.