Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 08:45   #701
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Mega på Tvedt var tom i går. Men jeg har funnet på alle andre butikker jeg har vært i, riktignok i forrige uke. (På mandag på Kiwi Gosen.)

Mega på Tvedt var tom for tomater også, sånn at det stod svære skilt. Og det var generelt tomt i hyllene. I godteriavdelingen manglet det masse. Fikk nesten Sovjet-assosiasjoner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:50   #702
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har halvannet kilo og har sikret julebaksten.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:49   #703
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Glade barn i dag tidlig. Guttene har lusket rundt legokalenderne sine i ukesvis og endelig kom desember. Lillesøster fikk pakkekalender og dro avgårde i barnehagen med ny hårstrikk i håret.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:56   #704
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Litt morgensutring tok plutselig slutt når jeg slo på lyset i stua og Knerten så kalenderen.

-Oi, hva er det? Er det julepakker? (Eller, som han så sjarmerende uttaler det da, julepakkad" Kanskje vi kan åpne dem?
-Det er adventskalenderen din, forklarer jeg. Vi skal åpne EN pakke hver dag, og når det er helt tomt for pakker, da er det jul.
-Og da kommer julenissen, og kanskje han også har julepakker? Da blir vi glad! fastslår Knerten, før han begynner å fabulere på hva som kan være inni.
Kan det være en brannbil? (det var det for nøyaktig et år siden) eller en tuba? (Tuba? Vi skal se jul i skomakergata senere i dag, men en tuba er en anelse stor, altså...)

Han ville ikke ta av lua når han kom i barnehagen, så en blånisse satte seg til frokostbordet der i dag.

Gammel 01-12-11, 10:42   #705
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ivrige unger i morrest gitt helt til kalenderen var åpna.
Er det samme gnål på tirsdag så pakker jeg ned kalenderen

Gammel 01-12-11, 12:00   #706
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Glade barn her også i morges til tross for at to av dem har hatt hodet over bøtten store deler av natten. Mine fem deler pakkekalender og det er en sann fryd å få lov til å være vitne til den gleden og iveren de viser på hverandres vegne. Jeg blir utrolig stolt og rørt! Sånn sett skulle vi hatt pakkekalender hele året, for det er bare vakkert.... sukk.

Jeg har snudd barneflokken på hode denne gangen så den som er født til slutt fikk åpne dagens pakke. En fordel skal tvillingen som kom etter sin tvilling ha dette året.

Gammel 01-12-11, 14:01   #707
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Her har også starten på dagen vært fullkommen, gutta synes legokalendern var super og snuppa måtte jeg lure det lille mummitrolle fra før barnehagen. Nissen MÅTTE passe på den!
Sammen gelder vi oss til "Julegarnn lystenning" i hagen med grilling av pølser og gløgg, med mommo/moffa og onklene. Godt vinden har roet seg.

Og så har jeg fått kjøpt det meste av gaver ferdig i dag. Bare mine foreldre og ei tante igjen. Deilig!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:45   #708
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært på kjøpesenteret og hastehandlet julekalender til søsteren min. Hun er arbeidsledig for tiden og har ikke så mye å rutte med akkurat nå, så jeg kjøpte en del hårprodukter, pyntestæsj, sokker, filmer og godteri og pakket inn. Mannen har dratt for å levere den til henne nå, håper hun blir glad.

Gammel 01-12-11, 20:48   #709
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Og så har jeg laget en ny kalender til ungene i dag. Fra før har de en godterikalender, men jeg har laget en til hvor jeg har skrevet noe fint til hver av dem for hver dag. Det var faktisk denne som ble aller mest populær, og alle ungene gleder seg til å stå opp i morgen og lese hva som står på dagens lapp.

Gammel 02-12-11, 10:14   #710
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gaver til mamma og pappa i boks.

Gammel 03-12-11, 21:52   #711
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vært på julehandel alene i dag, noen timer, og er nesten ferdig. Mangler gaver til tre samt juleantrekk til meg. Får ta det i lunsjen en dag.

En venninne har vært så snill og kjøpt smør til meg i dag, så i morgen skal vi bake pepperkaker, hjemmelaget deig.

Gammel 04-12-11, 14:23   #712
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Julemenn (kakemenn) er herved bakt, og det er nok det eneste vi baker til jul. (Vi er ikke hjemme i jula, så vi skal bare ha kaker til FØR jul)

Om enn med litt mindre harmoni i hjemmet enn helt ønskelig, ettersom Knerten ikke helt ville være rolig og samarbeidsvillig før bakingen, men tvert imot gjorde alt han ikke fikk lov til, og provoserte sin mor heftig. Jeg fikk senket blodtrykket, og laget deig under fredlige forhold, jeg målte, han slo oppi. så skulle vi kjevle, og gutten insisterer på å stå sånn at skammelen han har fått til dette formål glir sakte men sikkert bakover, mens jeg står med hendene veldig opptatt. Jeg ber ham stoppe, han hører ikke etter, dytter mer, jeg hyler "STOOOOOPPP" etterfulgt av "HJELP!" til mannen mens jeg slipper det jeg holder på med og står og holder gutten i løse lufta rett før han deiser haka i benken og faller i gulvet. Noe hyl og skrik for at han ikke vil holdes, og slett ikke bæres, men vi tørker tårer og får da trykket ut kakene også.

og nå er de smakt på, gode ble de, om enn noen har litt merkelige fomer, ettersom Knerten ikke helt skjønte at hele formen måtte innenfor deigen, og ikke stikke overlappende... Menmen, det går så fint så.

Gammel 04-12-11, 21:47   #713
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da har jeg bestilt julegave til brodern. Tror også jeg vet hva jeg skal gi til pappa.
Nå må jeg snart sette meg ned å finne bilder til kalenderen altså, så er det meste i boks

Gammel 04-12-11, 21:49   #714
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg har fortjent å være i denne tråden likevel. Bestilt alt for få julekort. Jaja, bestille flere, no biggie. Bortsett fra at Foto Knudsen henger og henger.

Gammel 04-12-11, 21:50   #715
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vært på julehandel alene i dag, noen timer, og er nesten ferdig.

Søndag? Ikke kaotisk? Jeg så for meg ville tilstander og holdt meg langt unna.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:15   #716
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler at julestemningen endelig begynner å innta heimen. Pga egen og mannens sykdom, ispedd syke barn, så har det meste bare hengt i løse lufta de siste ukene.

Men i helgen har vi fått vasket litt, funnet fram adventspynten, pakket (og levert!) en masse gaver og skrevet og begynt å distribuere masse julekort. Nå brenner lysene rundt i stua og vi ser på "Nissene over skog og hei" og koser oss! Lista over ting å gjøre har krympet betraktelig og det samme har stressnivået!

Gammel 04-12-11, 22:16   #717
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Søndag? Ikke kaotisk? Jeg så for meg ville tilstander og holdt meg langt unna.

Det var i går jeg var. Men, vi var innom Helgø på Kvadrat i 5 minutter i dag de vi manglet krydder til pepperkakene og Kiwi her ikke hadde det. Vi var der et par minutter etter de åpnet, rett inn, fant det, betalte og gikk ut. På den korte tiden var parkeringsplassen omtrent full! Så jeg tenker at det var kaos der i dag, ja.

Gammel 04-12-11, 22:17   #718
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg finner ikke halvparten av adressene jeg trenger for å få sendt julekortene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:19   #719
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg finner ikke halvparten av adressene jeg trenger for å få sendt julekortene.

Jeg mangler også noen og går gjennom mailen for å finne for jeg vet jeg har fått noen oppdateringer der.

Gammel 04-12-11, 22:44   #720
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi fikk ikke tatt julekortbilder i dag. Vi får prøve en av de første dagene. Det er jo høyt på tide.

(Jeg insisterer likevel på å henge i denne tråden, for jeg PLANLEGGER da virkelig. Jeg bare klarer visst ikke å gjennomføre etter planen, men trådtittelen sier bare "juleplanleggere", ikke noe krav om prikkfri gjennomføring...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.