Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos adventskalendere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-11, 00:06   #61
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg tror man bør se litt ann ungene også.
Jeg har vurdert pakkekalender, men droppet det i år. Det vil si, det er ikke synd på dem. Eldste får StarWars, mellomste Lego City og minsta Mummi. (De ønsket seg slike i fjor, men da fikk dem ikke.)
Så har vi en kalender for hele familien, med aktiviter. Den er jeg faktisk SUPER stolt av. Ikke fordi vi ikke finner på ting med barna uten hjelp fra denne, men dette binder opp en tid som fort kan bli travel. Familie og venner som stadig skal ha oss med på ting, overtid på jobb osv, nå blir det mye lettere å si nei, for hver dag er ganske låst, til familie tid. Noen dager i kalenderen er alt inkludert familie og noen dager er det enkle ting som gjør at det lett går ann å finne på noe/bli med på noe.

Har feks:
- 1. Juletrelys tenning i hagen med grilling av pølser og gløgg, med mommo/moffa og onklene.
- 2. Skattejakt (jeg skal på julebord, så fant på noe enkelt. Skatten er en julebrus og en eske rosiner.)
Det er ting som spille spill, hvor en får velge (dette byttes da på og blir to lukker, med en del dager i mellom), Bibloteket, Sette sammen pepperkakehus, bake Lussekatter en dag, neste dag vekke mommo og moffa, ikledd drakter, med varme lussekatter kl 7.00. (De er naboene våre). Lage julegodis, besøke en oldemor og gi henne hjemmelagde gaver, juletrehogst i skogen, hjemmekino med julefilm, bowling, ta en tur til byen (uten å handle) og se julegatene, lesebok/fyre i peisen og ha masse mandariner osv.

Greia med denne er å sette ting litt fast, klare å planlegge litt i forveien og gjøre dette til barnas nivå.
Så klart gjør man stortsett alle disse tingene, men det blir liksom en egen måte å telle ned til jul på, samt stryke "må" gjøre før jul tingen av "listen".
Vi hadde noe av det samme i fjor og eldste fortalte ofte hva alle andre fikk, men var likevel SUPER stolt når venner kom hitt å så hans kalender og mange ble misunnelig på han også. (I fjor fylte jeg muffinsformer med litt forskjellig godis hver dag og en aktivitet.) Godisen er i år byttet ut med disse lekekalenderene, på en måte.

Jeg synes folk skal gjør det de føler et rett for seg og sine (å det gjør man så klart) og selv er jeg veldig glad i vår måte å gjøre det på. Så får jeg se, om det blir pakkekalender et annet år, hvem vet. Det viktigste er at man har en fin tid sammen, jeg ELSKER jul.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:06   #62
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi koser oss også med pakkekalendere, etter et lite avbrudd med Legokalender. De er holdt på et rimelig nivå og inneholder en blanding av småting, godteri og aktiviteter vi likevel skal gjøre før jul, som å bake pepperkaker og lage konfekt. Den dagen vi skal lage konfekt er det et lite glass og noen metallfolieformer som kan brukes til å lage en liten julegave. Jeg ser helt klart problemet med at pakkekalendere eskalerer til å bli julegaver hver dag i desember, og derfor kjøper jeg ikke store ting som filmer og bøker og klær til kalenderen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:07   #63
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er i grunn glad jeg aldri har nådd å "skjemme poden bort" med en tettpakket opplevelses-desember. Nå som jeg ikke har mulighet til å gjennomføre noe sånt, så skulle det tatt seg ut om han surmulte over å ta til takke med pakkekalenderen igjen!

Jeg er slett ikke sikker på om han ville blitt mindre storforlangende av å få teaterbesøk på en søndag, i stedet for Angry Birds-klistremerker?

Nei, jeg må innrømme jeg også er der. Vi gjør hyggelige ting i desember, men faktisk er det en del å få til rundt jobb, avslutninger og helt vanlig hverdagsliv også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:08   #64
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er i grunn glad jeg aldri har nådd å "skjemme poden bort" med en tettpakket opplevelses-desember. Nå som jeg ikke har mulighet til å gjennomføre noe sånt, så skulle det tatt seg ut om han surmulte over å ta til takke med pakkekalenderen igjen!

Jeg er slett ikke sikker på om han ville blitt mindre storforlangende av å få teaterbesøk på en søndag, i stedet for Angry Birds-klistremerker?

Jeg tror teaterbilletter 24 dager hadde vært litt overkill... Vi holder oss til "skrive julekort", "bake pepperkaker", "måneskinnstur", "julegaveinnpakking" og sånn for det meste. I år skal de på teater med bestemor og bestefar, men det er første gang gitt. Og alle arrangementer man naturlig skal på, bakes selvsagt inn i kalenderen.

Gammel 30-11-11, 00:12   #65
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde pakkekalender til jeg blei 25, eller noe sånt - nå lager jeg min egen. Det er riktignok bare smågodt i den. Mammas versjon av pakkekalender besto for det aller meste av smågodt, altså en bit hver dag, og så var det litt finere julepynt innimellom og et par-tre dyrere ting de siste dagene. Andre hadde nok dyrere kalendere enn meg, men jeg satte pris på de jeg hadde. Det var stas enten man fikk en liten sjokoladebit den 3. eller en dvd den 24. Jeg har fortsatt julepynten, og den brukes. Vi fikk ikke all verdens ellers, vi var godt informert om hva vi hadde råd til og ikke, og vi satte like stor pris på gavene vi fikk til jul, selv om vi hadde fått noe hver dag i ukene før. Jeg synes det er en koselig tradisjon, som jeg gjerne vil videreføre for mine unger.

I år skal Pjotten få sin første, og ja, den blei ganske dyr. Grunnen til det er at han er en godtegris uten bunn i, og han er for liten for en liten godtebit om dagen-konseptet. Det hadde bare blitt grining, så det får vi ta seinere. I stedet får han deler til Brio-togbanen sin, som han uansett hadde fått før eller siden, litt badeleker, bittesmå pekebøker og litt sånt. Toget han får på julaften dro opp totalsummen ganske kraftig, men det lever jeg godt med.

Gammel 30-11-11, 00:12   #66
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mine unger elsker pakkekalenderne sine akkurat like høyt som jeg gjorde da jeg var liten. Jeg elsker å lage dem til også. Opplevelser får de i tillegg - hele året. Og oppmerksomhet! For ikke å snakke om oppmerksomhet!

:rebelsk:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:13   #67
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er ved anledninger som førjulstid, sommerferie, bursdag etc. man skjemmer bort barn. Om hverdagen er preget av "få det man peker på, ellers så tyr man til tårene" er det en annen sak.

Jeg er ikke så stor tilhenger av å henge seg opp i én enkelt ting og gjøre det stil selve problemet/løsningen - om det så gjelder Nespressokapsler som tidenes miljøsynder eller pakkekalender som en materialistisk avgud.

Gammel 30-11-11, 00:14   #68
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hoppet av pakkekjøret gradvis. Med 4 barn blir det bare dyrt og dumt. I fjor hadde de hver 3. dag, og bare småting som truser, tannbørster, refleks, dusjsåpe ect. I år er det poser med 4 sjokoladebiter ol. på hverdager og hobbysett ol. på lørdager.

Gammel 30-11-11, 00:16   #69
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har pakkekalender til 4-åringen. Skal jeg unnskylde det? Nei, jeg gidder ikke, men hun blir ikke overøst med gaver på julaften, vi er en veldig liten familie og de nærmeste er svært edruelige med gavene. Svært. Mulig jeg slutter med det når/hvis hun ikke lenger ønsker seg noe til jul, men foreløpig synes jeg det er hyggelig.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:16   #70
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Egentlig var jeg ikke ute etter en diskusjon om pakke/aktivitetskalender. Det ene er ikke noe bedre enn det andre, tror jeg, det kommer nok an på nivået man legger seg på både med pakker og aktiviteter.

Jeg var mer ute etter en generell diskusjon om hvilke barn vi skaper ved å øse av vår overflod allerede fra spebarnsalder og om det er slike barn vi egentlig vil ha og om det eventuelt er noe vi kan gjøre for å unngå bortskjemte barn som senere blir bortskjemte tenåringer og bortskjemte unge voksne. Noen som hørte undersøkelsen om hvilke krav studenter hadde til sin fremtidige arbeidsgiver? Det var ikke små krav, altså.

Gammel 30-11-11, 00:18   #71
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi øser på ingen måte overflod over ungene selv om de får en liten ting hver dag i desember. Virkelig ikke. Bortskjemt for meg er noe helt annet, og det å få barn som setter pris på små ting og ikke krever og krever er noe man må gjøre en innsats for hele året.

Jeg har jobbet midt i ekstrem fattigdom og bodd i et land hvor de ikke trodde på hva jeg fortalte om Norge. Jeg vet hvor heldige vi er, jeg setter uendelig stor pris på velferdsgoder og levestandard. Jeg har imidlertid ikke dårlig samvittighet for at jeg er norsk og bor i Norge. Det ønsker jeg ikke at ungene mine heller skal få. De lærer seg å dele, lærer seg og verdsette det de har og det de får.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:21   #72
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi øser på ingen måte overflod over ungene selv om de får en liten ting hver dag i desember. Virkelig ikke. Bortskjemt for meg er noe helt annet, og det å få barn som setter pris på små ting og ikke krever og krever er noe man må gjøre en innsats for hele året.

Det er jo det jeg mener. Adventskalender var bare en innfallsport. Og jeg ble inspirert av en tråd her hvor blant annet skøyter var en gave i adventskalenderen. Det er ikke en liten ting i min verden i hvert fall.

Gammel 30-11-11, 00:22   #73
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Mine unger elsker pakkekalenderne sine akkurat like høyt som jeg gjorde da jeg var liten. Jeg elsker å lage dem til også. Opplevelser får de i tillegg - hele året. Og oppmerksomhet! For ikke å snakke om oppmerksomhet!

:rebelsk:

Du er vill og gal!

Jeg hadde pakkekalendere hele barndommen, i omtrent samme kategori som de mine barn får nå. Jeg husker spenningen og forventningen, og ikke minst intensiteten i nedtellingen, etterhvert som det ble færre pakker igjen. Julaften ble aldri noe mindre, bare større.

Og som voksen, etter en pakkekalendeutsatt barndom, så har jeg aldri vært i tvil om hva som gleder mest ved julen. Vi har det ene sosiale samværet etter det andre, hele desember. Noen planlagte og tradisjonstunge, og mange spontane. Jeg vet at hjemmet vårt går for å være raust og åpent. Vi har middagsgjester hver uke, gjerne flere dager. Og under mine nokså inngående observasjoner, så er jeg ikke i tvil om at dette er det som virkelig setter spor i poden, om han tillater seg aldri så mye barnslig glede over klistremerker og viskelær, 24 dager på rad. Jeg tillater meg å tro at vi allerede har grunnfestet verdier i ham, som det skal mer enn årlige pakkekalendere til å forringe.

Gammel 30-11-11, 00:24   #74
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Jeg hadde også pakkekalender da jeg var liten. Og omtrent ingen opplevelser med mine foreldre. Har nok pendlet over til den andre ytterkanten...

Gammel 30-11-11, 00:24   #75
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sett i lys av cupcaketråden, vil jeg tro at pakkekalender er "ut" og aktiviteter er in nå, siden det kreves mer av både tid og penger. Eller mest tid. Tenne lys og bake og lime og klippe og sånn. Jeg var forresten innom Panduro i dag og fikk åndenød, faktisk akutt dårlig mammasamvittighet, for det er jo vanvittig mye jeg sikkert burde mekka sammen for å skape gode juletradisjoner. Ungen ville nok blitt mye mindre bortskjemt av å lage noen trenisser med filtlue enn av den kommerse pakkekalenderen hun får.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:25   #76
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Noen som hørte undersøkelsen om hvilke krav studenter hadde til sin fremtidige arbeidsgiver? Det var ikke små krav, altså.

Enig. Jeg har også lest det, det er helt sprøtt. Skøyter i kalenderen fremstår også voldsomt for meg ja... Storebror fikk det til jul ifjor.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:28   #77
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I fjor hadde begge her pakkekalender, og eg merka godt at dei var "metta" når jula kom. I år har lillesøster Lego City kalender, mens storesøster har pakkekalender. Dvs. at ho ynskja seg Polly Pocket, men den sel dei ikkje her. Så i staden har eg tømt bursdagskassen for Polly Pocket ting. Eg hadde ein pakke med 1 figur og diverse tilbehør liggande, og har suplert med magnetøyredobbar, ein Pet Shop, klistremerker til Top Model og lipgloss. Alt er ting som låg i kassen frå før.

Til neste år vurderer eg ein heilt ny variant. Ein liten julepynt kvar dag, og ei grein e.l. til å henga det på.

Gammel 30-11-11, 00:28   #78
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg hadde også pakkekalender da jeg var liten. Og omtrent ingen opplevelser med mine foreldre. Har nok pendlet over til den andre ytterkanten...

Jeg er nok grundig bortskjemt med begge deler. Det blir barna mine også. Jeg tar sjansen på at det blir folk av dem likevel. Det ser lovende ut. Jeg fristes uansett sjelden av ytterkanter. Det er i grunn vanskelig å se helheten fra en sånn.

Gammel 30-11-11, 00:31   #79
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Jeg er nok ikke på noen ytterkant forresten. Tror det er svært få mennesker i Norge (eller i hvert fall på FP) som er på ytterkanten "ungene får ingenting". Jeg mener bestemt at det er flere som er på ytterkanten "ungene får altfor mye". Og de fleste er sikkert et sted i mellom. Og egentlig blir jeg litt oppgitt over "det blir nok folk av dem". Ja det blir det jo av de fleste. Men det er vel ingen her inne som på alvor mener at valg vi gjør i oppveksten for barna våre ikke er med og former dem? De fleste her inne ser ut til å mene at det nivået de selv ligger på er akkurat riktig for å unngå bortskjemte barn. Jeg er ikke sikker på vårt nivå. Det kan godt hende det bør justeres - og det er en vurdering jeg må gjøre fortløpende under hele oppveksten. Om jeg bare slår fast at det blir nok folk av dem uansett hva vi som foreldre måtte finne på, hadde det ikke vært noen vits i et diskusjonsforum som dette. Jeg får mange gode impulser av å være her inne og justerer meg dersom jeg leser noe som får meg til å tenke meg om.

Sist redigert av oslo78 : 30-11-11 kl 00:40.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:32   #80
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt pakkekaleder selv, og det har ikke ungene mine heller. Yngstemann fikk ikke kalender før han startet på skolen, og de to siste årene har det vært Lego-kalender, og selv DET synes jeg er i meste laget, sånn med hensyn til dill og pengebruk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.