|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kamerat
|
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereDet har en tendens til å eskalere, omtrent sånn som Filifjonka sa.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereI år har vi planer om å kutte ut 4 stk nevøer som er over 20 år, så da sparer vi vel litt penger på det. Vi bruker heller ikke all verdens på hverandre og ungene. Tidligere har det kommet opp i rundt 10000, så vi får se hva vi ender opp med i år. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Drømmer
|
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereI år havner vi på en plass mellom 6 og 7000. Vi kjøper/lager gaver til 40 stk. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
can-jur
|
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereGubben får ny dundyne til seg og til meg så i år sprakk budsjettet grundig.
|
|
|
|
#26 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereMed "mine, dine og våre barn og barnebarn" + foreldre, søsken, et utvalg nieser og nevøer, og et par nære venner, kommer nok listen vår på vel 30 personer. (Jeg prøver å redusere på den listen hvert år, men klarer ikke kutte noen plasser). |
|
|
|
|
|
#27 |
|
can-jur
|
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere
Hadde jeg fått tilbakemeldig på at gaven ikke var dyr nok, kan du garantere at de fikk geit neste år
|
|
|
|
#28 |
|
Off the map.
|
Det gjør vi også, derfor varierer gavebudsjettet veldig.
|
|
|
#29 |
|
Off the map.
|
Helt enig.
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Det har jeg ingen formening om. Det er både avhengig av økonomien og av "hvordan man gjør det" i den enkelte familie. I noen familier gir man ikke gaver til de voksne i det hele tatt, i noen bruker man kanskje 150 kroner på en oppmerksomhet til voksne barn, noen bruker 4-500 på hver mens i andre familier igjen er det vanlig med gaver til tusenvis av kroner.
|
|
|
#31 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereVi kjøper til 28 stykker. Til hverandre (mannen og meg) bruker vi rett og slett ikke kjøpe til, vil legger pengene i noe felles, som vi trenger/ønsker oss, der og da.
|
|
|
|
#32 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dersom det er dette som er passelig for ditt julegavebudsjett og du får kjøpt fine julegaver som mottakerne har bruk for synes jeg ingen andre har noe med beløpet å gjøre. Jeg ser i vår familie at det er veldig forskjellig praksis. Det er forskjell på hvor dyre gaver vi får hos mine foreldre og hos svigers, og jeg ser på søsknene til meg og mannen med partner at det er veldig varierende hvor mye som brukes på gaver, fra noen hundrelapper til magen tusen. Jeg synes det blir litt pinlig når man overdriver og kjøper for mange og dyre gaver, det får være måte på, selv om det selvfølgelig er godt ment. Ellers er det som du sier tanken som teller. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereSynes man skal være takknemlig for det man får jeg da, uavhengig av pris. Jeg ser ikke mye på pris når jeg kjøper gaver, jeg gir det jeg vil gi, men da innenfor et budsjett. Selv ikke guttene her får til samme pris. Svigers er motsatt, der skal det koste det samme, helt på kronen. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker derevi lander på rundt 10000 kr. Det da meg og mannen sammen. Det er gaver til oss, ungene, 14 nære slektninger og litt små vennegaver som ikke koster stort.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere5000-6000 kr, sånn cirkus. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Er frisk!
|
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereVi har noen og tredve å kjøpe til, og jeg tror vi ender opp på rundt 7000-8000 kr hvert år inkludert oss i kjernefamilien. Lista teller mannen, meg, våre tre barn, mamma, pappa, svigermor, svigerfar, to nevøer og en niese, svigerinne og svoger, fetter av meg med kone og datter (nære), bestevenninne og mann + tre barn, tre tante-onkel-par av meg, to venninner, barna til en annen fetter, bestemoren min, to barn av en annen nær venninne.
Sist redigert av oslo78 : 22-11-11 kl 19:01. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereAltfor mye. Mer enn vi egentlig har råd til. Tør ikke regne på det.
|
|
|
#38 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereNærmere 10 000 kanskje. Mest familie, noe til nære venner og deres barn, ca 25 personer. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Hehe, det var et godt forslag
Jeg må bare presisere at det ikke kom fra noen av barna, men en av eksene, da vi diskuterte muligheten for å kjøpe felles julegaver. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dereKjenner jeg ikke har noe ønske om å regne igjennom det. Helt sikkert MYE mer ann jeg liker å tenke på. Og garantert mye mer enn jeg tror selv. |
|
|
|
![]() |
|
|