Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Blåfjell 3D

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 18:05   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blåfjell 3D

Jeg tenkte å ta med 5-åringen på 3D kino. Så får jeg høre at det ikke er bra for barna. Lar dere barna se 3D filmer? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Gammel 21-11-11, 18:08   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blåfjell 3D

Vett kje, men jeg gjør det ikke. Her får vi vondt i hodet av 3d-filmer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 18:14   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Veit ikkje om det ikkje er bra for barna, men eg blir svimmel...Gårhan ikkje i 2D også? Her var det ei slik forestilling også.

Gammel 21-11-11, 18:18   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den går også i 2D. Tenkte å ta henne med på chesstirsdag imorgen, da gikk den bare i 3D. Hun har fått sett 3D hjemme, hun har ikke sagt noe om hodepine etterpå. Tok av seg brillene innimellom da.

Gammel 21-11-11, 19:38   #5
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hatt med frøkna på 3d to ganger og det har gått bra og vi vurderer det som ganske trygt. Jeg leste en artikkel her nord fra om en gutt som begynte å skjele, men så kom det fram at legene mente dette ikke kunne skyldes 3d-visninga på kino.

Jeg synes dog ikke at 3d er nødendig for å få en god filmopplevelse, men når det er sagt syns jeg 3d effektene på blåfjell var veldig gode i forhold til andre filmer jeg har sett. Dette er visst den første norske 3d-filmen også.

Gammel 21-11-11, 20:12   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt med gutta på flere 3D-filmer, og vi har ikke hatt noen problemer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 20:34   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg går ikke på 3D, for jeg syns brillene klør sånn på nesa. Men ungene kan fint dra sammen med andre så lenge jeg slipper. Det er jo ikke så ofte uansett.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:37   #8
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Ja, leste om han gutten. Det var visst en latent synsforstyrrelse han hadde fra før, der 3D visningen utløste sjelingen.

Tror vi drar. Sier til henne at hun må gi beskjed om hun får ubehag. Får hun ondt i hodet, så går vi bare ut. Ikke verre enn det

Gammel 21-11-11, 21:56   #9
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

De anbefalervel ikke 3D til barn under 6 år.

Hadde med 5- åring på Blåfjell, hun ble redd i endel sekvenser litt uti.

Men har erfart at på kino, teater o.l. Kan det være en fordel å ikke se "for bra", sitte litt bak i salen o.l. Får de det for "oppi fanget" på 4. rad er det lettere å bli skremt ( skjer med småunger på Mummi og Hakkebakke, også, har jeg sett... så det er vel så mye sterke inntrykk som at det er direkte skummelt).

Sånn sett kan det hende at 3D blir too much for noen.

En ganske heftig bergogdalbanescene i Blåfjell2 også

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:58   #10
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Hun er 5 år. Takk for tips om plassering. Det skal jeg ta med i betraktningen

Gammel 21-11-11, 22:05   #11
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

Lar dere barna se 3D filmer? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Ja, vi ser 3D filmer. Fordi det er kult.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 22:10   #12
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 3D tv hjemme, så ja det hender vi ser på det. Pompen liker ikke så godt brillene og synes nok det blir litt for voldsomt.
Og det er egentlig helt greit. Vi andre koser oss med det innimellom da.

Det kan bli litt for voldsomt for en femåring. Kommer jo litt an på hvordan han er som type også da. Pompen er litt forsiktig av seg, og det kommer tydlig frem i slike settinger også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.