|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips og oppskrifter til adventskos med barnaHar du et godt tips til adventsaktiviteter eller oppskrifter du vil dele?
![]() |
![]() |
#2 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaHer i huset blir det pepperkakebaking, pynting av pepperkakehus, cookiesbaking, teatertur, lussekattbaking, se julefilm sammen, hente juletre i skogen, skitur hvis snø, skøytetur hvis is, pakke inn gaver sammen, lage merkelapper, skrive julekort til besteforeldre, risengrynsgrøt med mandel i, spille forskjellige spill sammen, osv. Har ikke alle 24 helt klare enda :-)
![]() |
#3 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaAbbonere. Trenger tips, men kun til nedstressa ting.
![]() |
#4 |
WF: BNBE
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaKakao til kvelds (ute kanskje?), lage julegaver, ta fram julepynten og pynte stua, aketur med niste.
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaVi har felles pepperkakebakedag med venner og venners barn. I tillegg ser vi julefilmer sammen, lager julegaver, går på juleforestillinger, spiller spill, spiser kveldsmat ved bål i skogen, pynter rundt huset med islykter og generelt koser oss mens vi gleder oss til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaVi har adventsstund hver kveld. Da tenner vil lys, leser fra en eller annen bok, setter opp mer og mer av julekrybben, og synger kanskje en sang. Det er veldig nedstressende og koselig.
![]() |
#7 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaVi har Pippi-baking!
![]() |
#9 |
WF: BNBE
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barna
Det har jeg også tenkt. Har kjøpt Pulverheksa og julenissen til minste, og Julemysteriet til eldste. Det tror jeg blir veldig bra.
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaFølger med og snapper opp ideer...
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaDiverse papp/pynt: Lage til og fra lapper, Pakke inn julegaver, Spillkveld, Lage pepperkaker, Ordne og sende julekort,Juleverksted,Henge opp juletrelys utendørs, Lage sjokoladeboller/ delfiakake el.l., Pynte pepperkakehus ( ferdigkjøpt !? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Like blid!
Det hørtes koselig ut. Hvilke bøker er aktuelle? Tror jeg aldri har hørt om adventsbøker.
![]() |
![]() |
#13 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Julemysteriet av Jostein Gaarder er en fantastisk fin bok, og jeg vil tro den kan passe til dine eldste i alle fall?
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaPulverheksa som adventsbok? Det kan være noe for Knerten, kjenner jeg!
![]() |
#15 |
Drømmer
|
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaVi har kjøpt en bok på loppemarked som vi skal lese fra hver kveld, der er det 24 små historier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaKjøpe Jul i svingen på DVD og se en episode hver kveld i steden for å se Blåfjell.
Meg og halen. <3 Sist redigert av Veslemøya : 18-11-11 kl 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaEr det blåfjell som er barnetv i advent i år?
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
Jeg tror jeg kjøpte Pulverheksaboken som er delt inn i 24 kapitler på salg etter jul i fjor. Tror. Så den blir det i år. Vi leser ved kveldsmaten slik at begge får det med seg. Det passer forøvrig fint at det ble Pulverheksa, for vi skal på juleforestilling med den damen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaJeg har forøvrig hatt lyst til å gjøre kanefart til en tradisjon i årevis, fra før vi fikk barn. Har bare aldri funnet et sted i/rundt Oslo som gjør det på en garantert koselig og ikke upersonlig og komersiell måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips og oppskrifter til adventskos med barnaVi skal lese adventsboken Jeg og bestefar - og Nisse-Nils, av Ole Lund Kirkegaard.
![]() |
|
|