|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Bør offentlig ansatte få gratis julebord? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 20,29% |
Ja |
48 | 34,78% |
De kunne fått sponset litt av festen |
52 | 37,68% |
Bare hvis de kan vise til gode resultater |
3 | 2,17% |
Julestrømpe |
7 | 5,07% |
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?
Det er ikke sutring i denne tråden, jeg leser den med litt for mange andre diskusjoner i bakhodet. Det var også derfor jeg satte "" rundt sutring. Det var spørsmålstillingen i seg selv jeg synes var sutrete, samt fremstillingen av det private næringsliv som ikke er virkligheten for de fleste (og igjen, litt for mange andre tråder som roter i hodet mitt).
![]() |
#2 |
flisespikker
|
OK, da er jeg med. Men jeg er ikke enig i at spørsmålsstillingen var sutrete - jeg oppfattet den som "er det greit at offentlige midler brukes til å betale julebord for de ansatte?", ikke som "burde ikke offentlige ansatte også få gratis julebord, siden alle andre får?". (Jeg innser selvsagt at min tolkning er like mye en tolkning som din. Ut fra din tolkning skjønner jeg bedre reaksjonen din.)
![]() |
#3 |
kan tilsettes alkohol
|
Jeg er enig i at det er helt greit (og nødvendig) at offentlige midler brukes til å betale julebord for ansatte. Innen rimlighetens grenser. Men ja, jeg leste inn en "det får jo alle andre"-tone i spørsmålstillingen.
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Velferdstiltak er viktig. Tror kommunen jeg jobber i er veldig flink der. Vi har blåtur (mat dekket men ikke drikke), Julebord med følge (mat, snacks og litt drikke til maten dekket. Følge betaler gilde selv). I tillegg får vi som oftest påskeegg, og en liten julegave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|