Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere grøt til middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere grøt til middag?
Ja, stort sett hver uke 23 12,11%
Det skjer 74 38,95%
Meget sjelden 61 32,11%
Aldri 31 16,32%
Dustepoll! 1 0,53%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 10:31   #41
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Og nå fikk jeg veldig lyst på Semulegrynsgrøt. Det er godt det

Samme her

Vi spiste faktisk risgrøt til middag på mandag men ellers er det lenge mellom hver grøtmiddag hos oss også. Det hender at vi lager ris-eller rømmegrøt til lunsj på lørdager. På lillejulaften spiser vi alltid grøt og spekemat

Gammel 16-11-11, 11:13   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det hender vi har risengrynsgrøt til middag, men ikke regelmessig.
Om mannen og Knerten skal spise middag alene kan de finne på å spise rømmegrøt (som jeg altså ikke spiser)
Knerten får noen ganger havregrøt til kvelds, og ukentlig som lunsj i barnehagen.

Gammel 16-11-11, 11:17   #43
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Det hender vi har risgrøt til middag, men det er ikke ofte.
Alle her liker det godt, så det blir et alternativ når man ikke vet hva annet man skal ha.
Og så er det fast middag lille julaften.

Sist redigert av Grøten : 16-11-11 kl 13:56.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 11:46   #44
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Det hender vi har risgrøt til middag. Men det er ikke ofte.

Javeeel? Hm. Kanskje du burde skifte brukernavn snart da?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 12:14   #45
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Javeeel? Hm. Kanskje du burde skifte brukernavn snart da?

Regnet med den ville komme.
Brukernavnet mitt kommer av at jeg sjeldent "Går rundt Grøten".

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 12:20   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Havregrøt er hyppig måltid hos barna, men fortrinnsvis til frokost eller kvelds. Det hender imidlertid at det blir kvelds-når-vi-ikke-rakk-middag også.

En sjelden gang har vi semulegrynsgrøt (smilegrøt) eller risengrynsgrøt på lørdager, men da er det vanligvis en sen middag senere på dagen. I hvert fall til oss voksne.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 12:24   #47
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det hender vi har risengrynsgrøt eller rømmegrøt til middag på lørdag. Men da har vi som regel noe mettende snacks senere på kvelden. Ikke full middag, dog.
Jeg liker grøt, vi pleier alltid å ha spekemat ved siden av.
Havregrøt hender det vi har til frokost eller kvelds.

Gammel 16-11-11, 12:28   #48
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har det stort sett hver lørdag som en litt sen lunsj siden ungene elsker det og så spiser vi voksne pizza eller noe annet til kvelden igjen.

Gammel 16-11-11, 12:32   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svært sjelden. Kanskje 2-3 ganger i året, mest som lørdagslunsj i førjulstiden kanskje. Det er jo ikke egentlig noen middag, man blir veldig fort mett og deretter kjempesulten etter kort tid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 12:40   #50
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Havregrøt er frokost eller kveldsmat. Risengrynsgrøt eller rømmegrøt er grøtmåltid, rett og slett. Hverken lunsj eller middag. Spises tidligere enn middag, men senere enn lunsj. etterfølger vanligvis sen og litt stor frokost, og etterfølges av et middagsliknende måltid som er litt mindre og litt senere enn vanlig middag.

Gammel 16-11-11, 13:08   #51
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det tror jeg aldri vi har hatt. Lørdagsgrøt har jeg ikke noe forhold til, og jeg tror ikke mannen har det heller, han har ihvertfall ikke sagt noe om det. Jeg er ikke glad i grøt, og er egentlig ikke noen fan av riskrem heller..

Gammel 16-11-11, 13:14   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke fordra grøt, i noen form eller av noen smak - jeg klarer ikke presse ned mer enn ei skje eller to for høffelighets skyld. Av den grunn spiser vi ytterst sjeldent grøt til middag. Eller rettere - "vi" spiser aldri grøt til middag, men om jeg er borte en dag, hender det gubben og guttungen lager seg risgrøt, for det er de to glad i.

Gammel 16-11-11, 13:15   #53
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Risengrynsgrøt og rømmegrøt spises en sjelden gang til middag. Havregrynsgrøt er frokost eller kvelds.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 13:37   #54
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er oppvokst med risengrynsgrøt på lørdager, men det er ikke noe jeg har fortsatt med. Nå har vi grøt til middag max ti ganger i året kan jeg tenke meg. Helst med spekemat til.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 13:37   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde lørdagsgrøt temmelig fast da jeg var barn, men det er ikke en tradisjon jeg har ført videre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 14:03   #56
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Det hender vi har grøt på lørdagene. Da har vi som regel spekemat eller annen salt kjøttmat til. Dessuten spiser vi som regel noe middagsaktig til kvelds, siden man blir så fort sulten igjen etter risgrøt.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 14:24   #57
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det skjer, ikke hver uke, men kanskje rundt 1 gang i måneden ca. Jeg er vant med grøt hver lørdag, så jeg liker det veldig godt - bedre enn resten av familien

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 14:29   #58
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver lille julaften. Ellers så godt som aldri.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 14:34   #59
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Mannen liker ikke grøt, per definisjon og to av ungene tåler ikke risengrynsgrøt (eller de tåler ikke melk, og jeg ikke bare ikke prøve lage risengrynsgrøt med havremelk eller rismelk eller sånt.), så risengrynsgrøt har vi aldri. Jeg lager meg en sjelden gang rømmegrøt når jeg er alene hjemme.

Det hender jeg og ungene spiser havregrynsgrøt til middag, helst de dagene de har fått varmmat på SFO og i barnehagen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 15:29   #60
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har risengrynsgrøt sånn en gang i måneden, tenker jeg. Med grøtpinn til. Jeg synes det er skikkelig godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.