Sv: Ipod og kamera til 10-åringen
her burde jeg vel fått 9 åringen min til å skrive et svar til deg. Jeg har ikke greie på dette men prøver likevel.
7 og 9 åringen min fikk ipod toch 8GH til jul i fjor. Dette er noe av det som blir aller mest brukt i huset, både hjemme og på tur!
De kan ta bilder og video med den. redigerer og lager til kule startsider osv. faren har ordnet det slik at de enkelt kan koble seg på det trådløse nettverket i huset og bruker spotify for å høre på musikk.
Vi har også lastet inn endel cder vi alt hadde (feks Michael jackson) via pcen og over på ipoden slik at de har disse sangene tilgjengelige når vi er ute i bilen osv. Det går visst også an å laste inn filmer og diverse men det har vi ikke prøvd ennå. Men jeg vet de ofte er innom youtube og finner kule videoer på nettet som de ser på.
Vi kjøper mp3 lydbøder på feks cdon og laster inn disse på ipoden via pcen. Vi betalte under 200 kroner for ALLE de 6 første Harry Potter lydbøkene i en samlepakke på cdon!!!! 9 åringen hører ofte på lydbøker enten når han spiser frokost, i bilen, i senga osv.
Anbefaler deg til å kjøpe en "dockingstasjon" til ipoden. Våre gutter har en som ser ut som en svart gris. Når ipoden settes i denne blir lyden spilt høgt. Grisen har absolutt mer enn nok volum i høytalerene for får gutter. I tillegg blir ipoden ladet opp når han står i denne.
Anbefaler også å kjøpe øreklokker slik at han kan høre på ipoden hvor han vil.
Vi lar ikke gutta ta ipoden med rundt over alt, feks til kompiser osv. Men er vi på reise er den alltid med! (ofte med en ny lydbok).
Glemte også å si at det går an å laste inn spill på ipoden. Her har de kun angybird som de spiller på!
|