Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 12:45   #161
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

...YESTERDAYS LAZY SAVES TODAYS CRAZY!!!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 12:52   #162
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og om kort tid kommer jeg til å være veldig glad for at jeg ikke har ryddet ned den julekrybben jeg kjøpte i Jerusalem i mars i år. Nå er det i hvert fall ikke noen vits å rydde den ned i boden. Det er noen fordeler med å være en sjuske. At vi har svært pappeske stående i vinduskarmen i 3/4 år er ikke så farlig. Jeg har spart meg selv for arbeid.

Skal vi lage oss en egen julesinketråd? De fleste i denne tråden bare later som.

Gammel 15-11-11, 10:11   #163
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpt legokalender til 99,-

Gammel 15-11-11, 10:16   #164
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal lage pakkekalender til begge ungene, og kommer nok til å bruke en del mer enn 99 kroner. Har gode minner fra da jeg og søstra mi fikk pakkekalendere da vi var små, og har lyst til å gi ungene mine noe av det samme. Det er ikke snakk om de største og mest fancy presangene, men for eksempel leikemat, fargeblyanter og litt julepynt. Utgiften blir helt overkommelig, og jeg synes det er veldig hyggelig å ordne det.

Gammel 15-11-11, 10:58   #165
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt poser til julekalendergavene på Nille. Det betyr at jeg kan legge meg 0100 den 1. desember istedenfor kl 0200. Jeg slipper å bruke så mye tid på å pakke inn i siste liten.

Gammel 15-11-11, 11:03   #166
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt Star Wars lego-kalendere. Flink har jeg vært.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 11:26   #167
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg skal putle meg ut fra denne tråden. Her er vi bare kommet midtveis i november og folk rapporterer om det de er ferdige med?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 11:26   #168
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvor ?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Kjøpt legokalender til 99,-

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 11:32   #169
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig jeg også er julesjuske, ikke sinke. Eller kanskje effektiv julelivsnyter?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 11:47   #170
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har kjøpt poser til julekalendergavene på Nille. Det betyr at jeg kan legge meg 0100 den 1. desember istedenfor kl 0200. Jeg slipper å bruke så mye tid på å pakke inn i siste liten.

Jeg har funnet ut at jeg skal bruke et skap i bokhyllen som julekalender, og legge inn dagens fangst kvelden før. Da slipper jeg å pakke inn, og trenger heller ikke å være klar med alle gavene.

Utenfor skapet skal det limes tall fra 1-24 etterhvert. Disse må ungene naturligvis lage selv.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 11:52   #171
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror egentlig jeg også er julesjuske, ikke sinke. Eller kanskje effektiv julelivsnyter?

Du kan får være med her hvis du vil:
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=125781

Gammel 15-11-11, 15:10   #172
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Fikk brosjyre fra Europris i dag, legokalender til 149. Så ut som 2011- kalenderen. Ikke at julesinker bryr seg

Eller kan en julesinke slå til hvis h*n er skikkelig gnien?

Gammel 15-11-11, 15:11   #173
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Utenfor skapet skal det limes tall fra 1-24 etterhvert. Disse må ungene naturligvis lage selv.

Seff

Gammel 15-11-11, 15:14   #174
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Aldri skjønt de vaskegreiene før jul og sånt. Støvsuging er greit. Den store rengjøringen passer etter jul. Da er det rusk og rask og barnåler over alt, og solen begynner å skinne inn.

Gammel 15-11-11, 15:52   #175
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt 4 sjokoladekalendere til 11,90 pr stk på Kiwi, og tilbudt ungene 200 kr hver istedet for andre kalendergreier. Jeg regner egentlig med at 3 av 4 slår til på pengene. Bare de 2 eldste kommer til å inkassere (3ern er ikke opptatt av penger og glemmer det helt sikkert) og da kommer ikke minstemann til å skjønne at han går glipp av noe.

Dva: kalendergreier til 4 fikset med null stress og 447,60 i samlet utgift til 4 barn

Gammel 16-11-11, 00:21   #176
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hvor ?

Smart Club.

Gammel 18-11-11, 21:11   #177
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke stressa. For meg kunne denne tråden like gjerne vært i juni, jeg får ikke I DET HELE TATT noen trang til å gjøre noe jule-greier av det.

Jeg tror forresten jeg er kombinasjon julesinke og julesjuske.

Kalender? Vi kjøper iallfall ikke før 1.desember, de pleier jo å komme på tilbud etterpå.

Ellers har jeg ikke tenkt på noe som helst. Jeg vet ikke hvem vi skal feire med, hvor det blir, ei heller når, siden vi ikke befinner oss i norge på julaften. Gavene har jeg lyst til å avskaffe i enda større grad enn tidligere, men vi er vel på et absolutt minimum.

Juletreet vet jeg hvor er, det henger i en søppelsekk innerst i boden. For å få det ut må vi flytte ende sekker med ved, 4 sykler, noen sett med sommerdekk og endel klær som skal til fretex. Kanskje vi bare skal la det henge til neste år?

Men VASKE, det skal jeg jaggu meg gjøre. Ikke tak og vegger, men kjøleskap, komfyr, micro, kanskje noen kjøkkenskap og skuffer, under dusjkabinettet, under sofaen, osv... Om det blir før eller etter jul jeg vasker, det gjenstår å se.

Gammel 20-11-11, 22:26   #178
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jula er reddet. Har kjøpt sjokoladekalender til jenta på Rema. 9,50

Gammel 21-11-11, 12:48   #179
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hvor ?

Ekstra leker.

Gammel 21-11-11, 12:50   #180
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Det er fantastisk å rydde/vaske ETTER jul.
Man tar da vitterlig ikke å vasker ned før barnebesøk etc.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.