Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-11, 23:12   #601
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Hah, nå har jeg jammen bestilt to julehobbysett hos Panduro også.
Jeg er virkelig i gang!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 09:07   #602
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt etter skjema, siden vi var borte hele oktober, men nå er jeg i ferd med å hente meg inn:

- 80% av julegavene er kjøpt og pakket inn
- 48 kalendergaver er pakket inn og merket med nummer. Må bare finne ut hvordan jeg skal henge dem opp!
- Julekortene ble bestilt i går.

Gammel 14-11-11, 11:09   #603
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og mannen pakket inn alle adventskalendergavene til de to største i går, mangler noen til 3-åringen. 1-åringen får ingenting i år. Vanligvis har jeg sittet til langt på natt før 1.desember, så dette er klar forbedring.

Og nå er jeg i full gang med å vaske vinduer.

Gammel 14-11-11, 12:55   #604
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Da har vi pakket inn julegaver, adventspakker til ungene og skrevet ferdig adresser på julekortene.

Vi mangler å få bestilt søskenbilder, og en liten ting til navnevitnet til Lillesøster, og en ting til navnevitne/avlastere til Storebror.

Vi har vel aldri vært ute i så god tid før.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 13:08   #605
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Skrevet ferdig adresser på julekortene, jeg er imponert. Og litt inspirert faktisk, får handle inn konvolutter snart. Det er deilig med alt som er gjort altså.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 13:24   #606
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater den adresseskrivingen, og det er et pes hvert år, og blir noe som vi gjør helt på tampen.
Men nå er adressene søkt opp, skrevet på konvelutter OG skrevet inn i filofaxen min, dermed finner vi de fort neste år. Oh jubel.

Lillesøster 09
Gammel 14-11-11, 13:28   #607
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man har da nummerert og adresseklar julekortliste på iPaden!

Gammel 14-11-11, 13:32   #608
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget et word-dokument med mange ark i samme størrelse som konovluttene. Så skriver jeg adresse på hvert ark, og printer ut direkte på kovolutten.

Gammel 14-11-11, 14:20   #609
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Vi har hatt visning på huset i helgen og dermed er storrengjøring av skuffer og skap, vegger og tak gjort! Check! Da er det "bare" vanlig vasking igjen før jul, tjoho!

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:45   #610
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når sendes julekortene?
Det må bli uti desember her tror jeg, når snøen kommer?! Nå er det jo ikke julestemning at all!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:46   #611
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme med julegavene.. Jeg bruker sette på julemusikk, spise pepperkaker og kose meg for meg selv når jeg pakker de inn

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:50   #612
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Vi kan ikke satse på å vente til snøen kommer. Som regel forsvinner julekortene ut av huset litt etterhvert, sånn i løpet av advent. F eks. deler jeg ut når vi har vennejulebord i starten på desember, for da er det mange kort jeg slipper å sende. Jeg liker å få julekortene tidlig, for da får de hengt oppe lenger.

Gammel 14-11-11, 15:54   #613
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det samme med julegavene.. Jeg bruker sette på julemusikk, spise pepperkaker og kose meg for meg selv når jeg pakker de inn

Jeg også! Jeg venter med vilje med å pakke inn gavene på en god stund enda. Synes det er så koselig å gjøre akkurat det og det gir meg den julestemningen jeg etterhvert søker å få.

Gammel 14-11-11, 16:44   #614
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg og, men det er kjekt når en har noen gaver, ikke førti.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 17:12   #615
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt og stort sett pakket inn alle gaver unntatt til minsten. Utrolig. Jeg klarer å få julestemning uten pakkingen i desember, og ihvertfall uten de stappfulle butikkene. Pleier å lage noen spiselige gaver og pakke inn helt på slutten, konfekt og sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:24   #616
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Ny her, og første innlegg
Har kikket litt rundt, og endte i denne tråden. Fått masse inspirasjon her for å "henge med" i forberedelsene videre. Takk til dere for det

Jul blir det uansett, men godt med små time-outer i forkant, for å suge til seg litt god førjulsstemning, uten for mye stress.

Pakke inn en gave i pent papir, sniklytte til klassisk julemusikk uten dårlig samvittighet (for egentlig skulle den vente til romjulen), skrive og pynte et julekort eller to når kvelden er der og huset er stille (en kommer da gjennom bunken med julekort etterhvert), drikke adventste og tenne masse stearinlys når det mørkner ute.

Ha en flott førjulstid

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:32   #617
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Og der var de siste julegavene også bestilt.

Da mangler kun ungenes julegave, de blir kjøpt rett før jul. Og julegaven til madammen.

Ungene skal få lage julegaver og litt sånn da, det blir småkos i desember.

Lillesøster 09
Gammel 14-11-11, 18:39   #618
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg leter etter frustrerte fruer til en billig penge. Where to go?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 18:40   #619
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Dem er det jo flust av her!

Gammel 14-11-11, 18:47   #620
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dem er det jo flust av her!

Har du sjekket cdon.com?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.