Sv: Hvilke programmer er kjekke til mac?
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
Spesielt på Mac kan det være enkelte ting som fungerer i en nettleser, men ikke i en annen. Safari liker jeg ikke, og vilrker kanskje som Apple har redusert litt på utviklingstempoet der på en måte. Firefox og Chrome er absolutt å foretrekke...
Høres merkelig ut, har brukt Mac i 6 år og aldri opplevd noe sånt; i dag bruker jeg Safari til alt, med fjerning av Flash gjennom Click to Flash/Click To Plugin så laster nettet raskt og uten viftesus eller heng. Safari og Chrome bruker samme "motor", Webkit; samme greie forskjellig innpakking (Chrome har god "sandboxing", men siden jeg ikke har faner som går på tur så er det ikke grunn for å velge Chrome fremfor Safari for meg). Firefox på Mac er treig, ser malplassert ut og bruker unødvendig mye ressurser.
Men kanskje du sikter til at Flash henger, eller at Java nekter å laste uten omstart av nettleser, eller at Silverlight ikke er installert, det er ting som kan fikses og har ingenting med nettleseren å gjøre. Et fjerde problem, som ikke kan fikses, er at nettsider har mangler på programmerings-/systemsiden.
|