Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir dere til tiggere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 00:09   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Jeg kjøper mange nummer av = Oslo når jeg er i Oslo, og jeg gir penger, kjøper mat, gir røyk til de uteliggerne jeg vet av fra da jeg bodde der. Her i Trondheim gir jeg penger og mat og røyk til de "gode gamle" alkoholikeruteliggerne, men gir ikke penger til de jeg vet doper seg. men kan gi mat og røyk til de også.

De utenlandske tiggerne som plutselig har inntatt bybildet er jeg veldlig skeptisk til. Det ser veldig organisert ut.

Jeg har et par underlige uteligger"venner" som jeg ofte prater med og tar meg litte ekstra av. Jeg får ikke til å overse slike.
Jeg kan egentlig ikke tenke ferdig tankene jeg har om dem heller for jeg får så vondt av dem.

Det er mange sjebner, og det er mange som havner mellom to stoler i trygdesystemet. Trygdesystemet funker stort sett fint for alle oss "normale" Vi som lever A4-liv, og blir syke, eller mister jobben, eller slike ting.
For de som sliter med litt mer enn det er ikke ting så veldig tilrettelagt.
Mange av de som sliter sliter på så mange plan, og de klarer ikke manøvrere seg gjennom trygdesystemet på egen hånd, og de får ikke den hjelpen de trenger for å komme seg fram til riktig paragraf som gir dem den økonomiske hjelpen de trenger. og om de først har kommet dit at de får bostedshjelp og penger å leve for, så vet de ikke hvordan de skal leve. De kan det ikke. Og ingen er der for å lære dem det.

om man har rusproblemer i tillegg så er ikke penger det de trenger. De trenger avrusning og annen praktisk hjelp. Men avrusningen hjelper ike om ingen er der for å vise dem hvordan et rusfritt liv fungerer.

Ofte har de personene som sliter mest et stort problem med autoriteter. De har tidlig kommet skjevt ut, og føler en skepsis til alle som vil forsøke å lære dem ting, kreve noe av dem, pålegge dem noe. og da er det vanskelig å komme videre. Jeg har ikke noe forslag til hvordan ting skulle vært for at det skulle hjulpet denne utsatte gruppen, men =oslo er ihvertfall et godt tiltak.

Anbefaler alle som er i Oslo å kjøpe magasinet, lese det for så å gi det tilbake til den de kjøpte fra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.