Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-11, 08:38   #581
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

I går tok vi søskenbilder, så det skal bli julegaver til besteforeldre og oldeforeldre.

Da er vi egentlig i boks med julegavene som skal ut av huset, tror jeg.. Vi mangler til min bror og dama, men jeg tror jeg vet hva jeg skal få i..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 08:39   #582
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Juleantrekk ja. Takken være Snuppa så har Storebror dress + finbukse på vei i posten. Og han har en mariusvest som er strikket. Så han trenger en hvit bomullsgenser og en skjorte.

Lillesøster trenger julekjole. Jeg har vært inne på name it og kikket, og finner så mye fint at jeg ikke greier å bestemme meg...

Lillesøster 09
Gammel 13-11-11, 08:58   #583
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Da har jeg bestilt julekjole + tilbehør til Lillesøster, skjorte + en litt finere genser til Storebror og flanellspysjamaser som de skal få på kvelden lille julaften.

Adventskalenderne står på soverommet vårt, det ble ferdigkalender i år, det var det Storebror ville ha.
På adventssøndager skal de få "adventseske" med litt småplukk oppi, og en aktivtet. Jeg er mer eller mindre ferdig med å planlegge hva som skal oppi. Jeg må bare kle en pappeske med litt fint papir, samt pakke inn.

Julekortene har jeg faktisk skrevet ferdig, det mangler kun adresser.

Klær til meg - det mangler enda.

Lillesøster 09
Gammel 13-11-11, 09:21   #584
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

I dag er jeg i farta.
Nå har jeg bestilt juleklær til meg også. Jeg elsker nettshopping!

Nå mangler jeg nisseklær..

Lillesøster 09
Gammel 13-11-11, 10:16   #585
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er sjokkert over deg nessie. Juletre overlater man da ikke til andre. Det er viktigere å få et perfekt juletre enn å ha myk fødsel.

Jeg vet
Men jeg måtte, jeg var rett og slett ikke i form til å bli med. Og så får jeg håpe mannen og barna har hatt øynene med seg. De hadde visst merket tre stk tror jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 10:36   #586
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg må sette meg ned og se over tingene til kalenderen. Nå tror jeg at det begynner å fylles opp nemlig. Fått god hjelp av mamma.

Gammel 13-11-11, 10:44   #587
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler egentlig at jeg er litt midt i mellom denne og julesinketråden, men jeg gleder meg så intenst til første jul med barn i huset at jeg kjenner at jeg vil få fart på planene! Så da henger jeg her og blir inspirert. Vi har julekortene i hus, og gaver klare til i hvert fall noen i familien. Jeg satser knallhardt på nettshopping i år, så jeg kommer til å bestille en del i løpet av de nærmeste dagene, tenker jeg. Og så skal vi ha romjul hjemme i år! Kun reise en times tid på julaften, overnatte og så komme hjem igjen 1. juledag. Det har jeg aldrialdri gjort før, så det blir herlig!

Gammel 13-11-11, 10:57   #588
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Å lage juletradisjoner for/med ungene er det aller beste. Særlig nå som de er så store at de husker hvordan det pleier å være og krever at det skal være sånn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 11:04   #589
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, gleder meg!

Gammel 13-11-11, 11:10   #590
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Her er det noen gavetips til besteforeldre/tanter/onkler etc.

Feks disse krusene:

Et slikt kjøpte jeg til madammen fra ungene for noen år siden.

Det står "Verdens beste Memmo" på.

Lillesøster 09
Gammel 13-11-11, 11:37   #591
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Å lage juletradisjoner for/med ungene er det aller beste. Særlig nå som de er så store at de husker hvordan det pleier å være og krever at det skal være sånn.

Å, ja!

18-åringen min gleder seg intenst til jul, men mer til pynting og styr enn pakker. "Å, mamma - vi må henge opp lysene på huset. Jeg gleder meg sånn!"
Hun var utvekslingsstudent i fjor og dermed borte i jula så det er ekstra stas for henne i år.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 13:23   #592
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg hatt farsdagsbesøk av mine foreldre, og de hadde med 5 adventskalenderpakker til hver av ungene.
Jeg skal pakke inn de siste nå, så er hvertfall det i boks.

Jeg har noen planer for hva ungene skal lage, men vi rekker ikke så mye laging før etter neste uke.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 17:50   #593
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Av antrekk til julaften er det vel bare jeg som mangler noe. Jeg synes jeg fortjerner en ny kjole i år, jeg har brukt de samme to om og om igjen de siste årene (en som passer som gravid, og en som slett ikke passet som gravid)

Jeg har lyst å kjøpe et antrekk til ungene til jul da. De har til selve julaften, men til en annen dag. Jada, Mikro har noen kjoler, og Knerten har greit med klær han også, men det er arvetøy. Jeg har ikke kjøpt hverdagsklær til ungene på... vel, vi kjøpte noe sommertøy til Knerten når han var et år, for det var litt sesongkræsj i størrelsene. Og jeg kjøpte et par bodyer og en dress til mikro når jeg var gravid. Så derfor synes jeg det er stas å få kjøpe litt klær til dem til spesielle anledninger, de får derfor stort sett noe til jul, og i alle fall noen år har Knerten fått noe til bursdagen sin, men det tror jeg egentlig bare var når han ble 1. Ser for meg at jeg sikkert vil kjøpe 1-årskjolen til Mikro også ja.

Så litt klesshopping gjentstår, men det er sånn som jeg tenker kan være greit.
Julegaver, det er ikke kjøpt inn noe, men det begynner å danne seg noen tanker i hodet i alle fall.
Og julekort-bilde har vi i alle fall snakket om at vi skulle tatt, men det ble ikke i dag (Knerten har hatt en sånn dag der han skulle teste alle grenser og hyle for alt, og grinebilder egner seg ikke. Men han er i det minste nyklippet, så vi får se til uka.)

I morgen skal jeg ha en feriedag. Mannen har perm, men blir bortreist i morgen så jeg må passe Mikro, og da tenkte jeg å ta meg en runde, ikke stress, men enkelte innkjøp håper jeg å få i boks.

Gammel 13-11-11, 17:58   #594
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Så flinke dere er altså, jeg merker at jeg blir inspirert til å få fortgang i ting.

Jeg er greit i rute med julegaver. Mangler litt, men skal få handlet det når neste lønning kommer. Alt står i diverse bæreposer på soverommet da, så jeg får ta en skikkelig sjau med innpakning når juleånden kommer snikende. Mye av det skal sendes også, og det vil jeg helst får gjort i starten av desember.

Ang. pakker til pakkekalender så har svigermor sendt 12 pakker hit allerede, så jeg trenger ikke ordne så mange selv. Jeg skal uansett bare kjøpe den juleversjonen av SingSang-kort og pakke inn to og to sanger.

Julekortene er bestilt og jeg er bedagelig anlagt så det blir neppe skrevet så mye mer enn det som er printet der (god jul og godt nytt år).

Leiligheten trenger en skikkelig sjau før jul. Den bærer preg av en travel høst. Fordelen med liten leilighet er at dette får vi gjort på et par effektive kvelder.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 20:16   #595
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som gir kalendere og bilder i julegave, er det da Gaven eller gir dere en annen gave i tillegg?

Gammel 13-11-11, 20:17   #596
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Kalendere til besteforeldre har vært tilleggsgave hos oss (eller gave fra barnebarna). I år får besteforeldre fotografbilde av årets konfirmant, det blir Gaven, for det er dyrt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 20:53   #597
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis noen kan si meg hva svigers skal få til jul, så blir jeg lykkelig.

Ellers er jeg ferdig med alle julegaver unntatt til mannen. Men jeg vet hva jeg skal kjøpe til han. Må bare vente til litt tettere innpå så han ikke kommer over den ved en tilfeldighet.

En kurv med f.eks fotobok, snop, vin, julekaker, lys, blomst osv. Regner med de har alt og ikke ønsker seg noe

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 22:08   #598
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpt en julegave til vesla!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 22:09   #599
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dere som gir kalendere og bilder i julegave, er det da Gaven eller gir dere en annen gave i tillegg?

Kalendere har vært tilleggsgave fra oss.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 22:59   #600
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Julekort er nå bestilt, halv pris hos www.elitefoto.no

Torsdag skal jeg på Ikea og kjøpe hvite krus og tallerkener samt flere tusjer (ikke hos Ikea), så skal barna få lage julegaver en helg snart.

Gavene som er kjøpt er pakket inn, noen er allerede sendt. Har ikke så mange igjen og satser på å få kjøpt noen neste uke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.