|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011Det var da på høy tid at det kom en offisiell invitasjon.
|
|
|
|
#23 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011Åhhh, elsker juletradisjoner!
|
|
|
#24 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Sv: Knertens julaftenfest 2011Jeg er ny og vil gjerne melde på familien min
|
|
|
#25 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Knertens julaftenfest 2011Vi deltok også i fjor, og i år blir det oss og hele svigerfamilien. Min svigerinne er fryktelig effektiv og hjelper som regel til på kjøkkenet før du får sukk for deg, så jeg skal trene henne til å sitte stille og slappe av. Da har igrunnen jeg nok å gjøre fram til jul. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Knertens julaftenfest 2011Vi kommer selvsagt i år også! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Knertens julaftenfest 2011Vi kommer hele familien i år. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011
God idè! Jeg har bursdag i romjula, og for at du ikke skal kjede deg med for lite å gjøre så tar jeg svært gjerne en fest utpå kvelden, når gavene er åpnet. Jeg har en lang ønskeliste med hvem som skal inviteres og også gaveønsker, sender den på mail. Eget festlokale et stykke unna rommet med de sure svigermødrene forventes selvsagt. Og et egnet band - Vamp, kanskje? Jeg har forresten bare fine og hyggelige familiemedlemmer så de kan med hell brukes som happy-go-lucky-innslag i kjelleren. Bare de får et godt rekreasjonstilbud etterpå - sånn fra 1.dag til nyttår omtrent, så kommer de seg fint til nyttårsaften. Du kan bestille det, du - se på det som en liten takk for den fine julefeiringen du får. |
|
|
|
#29 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Knertens julaftenfest 2011Ohh.
|
|
|
#30 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Knertens julaftenfest 2011Vi kommer, og tar med svigermor. Vær forberedt på at selv om du har prøvd å vaske og pynte, så vil hun nok gjøre alt på nytt for deg med et forståelsesfullt smil. Sist redigert av Dronningen : 10-11-11 kl 21:50. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011Vi kommer! Hadde egentlig planlagt hjemmejul med svigers her i år, men de renoverer utenfor huset vårt, og det er så stygt.
|
|
|
#33 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Knertens julaftenfest 2011Åh, så hyggelig! Vi kommer svært gjerne - jeg skjønner at dette er stedet for oss som er vant til stor famile og minst 14 sorter på julekakefatet (for det må man ha). Eldstegutten spiser bare kjøtt, og det må være uten synlig fett, men jeg regner med at ribba di sikkert duger. Yngstemann er inni en svær vanskelig fase og liker bare kald pizza og sushi, men det er jo en smal sak å ordne ved siden av det andre - det trenger jo ikke være varmt. Brus drikker de ikke, men veldig gjerne hjemmelaget saft, helst rips. Ellers forsøker vi å være være litt nøye på gavene i år - det skal ikke være noe plastdill som går i stykker med en gang.
|
|
|
#34 |
|
Metallica!!
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011Endelig kom invitasjonen til årets happening.
|
|
|
#35 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Knertens julaftenfest 2011Oh, jeg har ikke vært med før, men legger inn søknad om å få være med i år. Vi er 2 voksne, 3 barn (9, 6 og 2 år), 3 katter, 2 kaniner og 2 hester. Jeg regner med du ordner med stall? Hestene liker ikke å stå ute om natten.
|
|
|
#36 |
|
villende
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011Jeg husker ikke om vi var med i fjor, men det regner jeg med at du har oversikt over. Jeg vet ikke om vi kommer enda, eller hvor mange vi blir, men jeg regner med at det holder om du får beskjed et par timer før middagen. Det blir i alle fall ikke noe mindre enn 30 minutter før middagen. Tror jeg. Hvis vi kommer for sent så regner jeg med at maten er fersk, rett fra ovnen og at dere andre har ventet på oss. Vi kommer sannsynligvis ti minutter før festen starter, men det er nok trolig at vi blir en time eller to forsinket. Kanskje tre. Jeg regner med at jeg finner ut at jeg må støvsuge hele huset i det vi skal til å dra. Og kanskje vaske litt klær. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011Kjære Knerten, |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Permakulturell
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011
|
|
|
#39 |
|
Textrovert
|
Sv: Knertens julaftenfest 2011Jeg har blitt så medmenneskelig på mine eldre dager, at jeg kommer til å be med vår eldre, enslige nabo i kjelleren. Han krever bare at alle rundt han prater fotball hele tiden, dog ispedd litt samfunnskritikk (jf. portotakster og andre særs viktige samfunnsproblemer). Han ser sport på tv hele døgnet på høyt volum og er selv kommentator og kritiker (også med høyt volum), men det er jo bare sjarmerende. Barna vil dessuten kunne lære mange fine, nye gloser av han. I tillegg er han ganske varmblodig av seg, så dere trenger ikke fyre så mye. Han går uansett rundt i en liten shorts og bar overkropp. Han er heller ikke kravstor når det gjelder maten. Joikakaker oppvarmet for femte gang sklir ned på høykant, og det har jo slik en liflig duft som ingen kan motstå.
|
|
|
#40 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Knertens julaftenfest 2011Å, så deilig å bli bedt bort!
|
![]() |
|
|