Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Liker du å få hjemmelagede gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-11, 10:38   #61
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

, men samtidig er det jo litt trist at hun har brukt tiden og tråden til ingen nytte. Tenker jeg.

Tenker jeg også, så kanskje jeg stikker innom hemmelig-nisse tråden her inne .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 10:41   #62
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glad jeg ikke er med i den.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 10:43   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Og så sitter man igjen med dårlig samvittighet når man for eksempel aldri har brukt de seks, ganske store og sikkert arbeidskrevende, heklede brikkene man en gang fikk - brikker som var tenkt å henge over stol- og sofarygger,

Jeg elsker hjemmelagede gaver, jeg elsker jo gaver : pakkeglad:, og hjemmelagede er way up there sammen med kjøpegaver. Jeg fikk hjemmestrikkede pulsvarmere av ei her inne til jul i fjor, og jeg føler meg ganske beæret som fikk disse.

Gammel 10-11-11, 10:46   #64
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg setter pris på hjemmelagde gaver og har ønsket meg det til jul.

Gammel 10-11-11, 10:54   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hjemmelagede gaver gitt meg for å glede meg verdsettes høyt. Hjemmelagde gaver gitt for å markere revir i hjemmet mitt - not so much. :har strikkende aggressiv mor:

Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 10:57   #66
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ville blitt glad for at giver hadde brukt så masse tid og sånn, men samtidig er det jo litt trist at hun har brukt tiden og tråden til ingen nytte. Tenker jeg.

Ja, nettopp. Farmoren min var veldig flink med hekling og nupereller og slikt, jeg fikk en del duker og brikker av henne etter at jeg flyttet hjemmefra, og jeg setter egentlig pris på å ha litt sånt i skapet, for det er så pent håndarbeid og et fint minne etter farmor. Men mamma sa til slutt at hun ikke skulle hekle mer til meg/oss, for vi brukte aldri slike duker, så det var bortkastet arbeid - jeg ville synes, etter de første par dukene, at det var mye mer trist enn hyggelig å få enda en forseggjort duk som jeg kunne stappe inn i det overfylte skapet.

Gammel 10-11-11, 10:59   #67
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Aner jeg at du synes jeg er uhøflig og jålete fordi jeg ikke bruker brikkene? Selv om jeg bare er middels opptatt av stuestil, har jeg et langt stykke igjen å gå før jeg kan kalle meg så snill .

Jupp, både skikkelig uhøflig og schempejålete.

Neida, jeg kjenner ikke deg. Men jeg hadde ikke klart å slenge brikkene eller hva det nå var i en bod eller kaste dem eller noe sånt - jeg hadde brukt dem uansett, iallfall en stund.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 11:01   #68
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hjemmelagede gaver gitt meg for å glede meg verdsettes høyt. Hjemmelagde gaver gitt for å markere revir i hjemmet mitt - not so much. :har strikkende aggressiv mor:

Den der er lei. Vi har fått tepper som har vært etterlyst. "Dere kan henge dem på veggen." Jeg vil ikke ha tepper på veggen, så jeg har latt ungene ha dem på rommet til lek. Det er barnas tepper, barnemotiv. Da fikk jeg, med himlende øyne, beskjed om at teppene lå og slang på gulvet. Implisitt at det var fine tepper som ikke var beregnet på bruk. Det er ikke alltid lett å tilfredsstille giveren.

Gammel 10-11-11, 11:02   #69
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heklebrikker og håndarbeid er på full fart inn igjen i visse miljøer og går unna som varmt hvetebrød på loppis og auksjoner. Ingen grunn til å irritere seg over at slikt fyller skapene, for det er mange som vil ha.

Jeg har nettopp bestilt små og mellomstore, runde hekleduker fra farmor og de skal være gammeldagse i stilen, men i sterke, klare farger som sjokkrosa, gressgrønn, signalgul, turkis, lilla og oransje.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 11:05   #70
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Dersom det er "vertinnegave", i stedet for en blomst eller vinflaske, setter jeg veldig pris på å få noe spiselig. Å få hjemmestrikka- eller hekla et-eller-annet-jeg-på-ingen-måte-trenger-eller-liker til jul, det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke er så begeistra for. Til jul i fjor fikk jeg noe som jeg enda ikke helt har skjønt hva er, det ser ut som sokker men passer på ingen måte på verken mine eller andres føtter. Det er ikke flott bare fordi det er hjemmelagd.

Gammel 10-11-11, 11:10   #71
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Heklebrikker og håndarbeid er på full fart inn igjen i visse miljøer og går unna som varmt hvetebrød på loppis og auksjoner. Ingen grunn til å irritere seg over at slikt fyller skapene, for det er mange som vil ha.

Så det er bedre å selge gavene enn å oppbevare dem? Tja, vet ikke helt, jeg. Og dessuten irriterer jeg meg ikke over dem, jeg tenker på dem med et visst vemod.

Gammel 10-11-11, 11:11   #72
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det er bedre å selge gavene enn å oppbevare dem? Tja, vet ikke helt, jeg. Og dessuten irriterer jeg meg ikke over dem, jeg tenker på dem med et visst vemod.

Det var ment generelt og ikke bare til deg. Jeg har skapene fulle av vemodige ting selv, som jeg aldri bruker og som jeg aldri kommer til å kvitte meg med. :nostalgisk:

Gammel 10-11-11, 11:18   #73
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Dersom det er "vertinnegave", i stedet for en blomst eller vinflaske, setter jeg veldig pris på å få noe spiselig. Å få hjemmestrikka- eller hekla et-eller-annet-jeg-på-ingen-måte-trenger-eller-liker til jul, det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke er så begeistra for. Til jul i fjor fikk jeg noe som jeg enda ikke helt har skjønt hva er, det ser ut som sokker men passer på ingen måte på verken mine eller andres føtter. Det er ikke flott bare fordi det er hjemmelagd.

Åh-åh!
Kanskje du har fått sånne jeg fikk en gang? Det stod noe om at det var vesketøfler, men jeg har liksom aldri helt forstått om de var til veska, eller til å ha i en veske og så putte på føtter som passer i dem. Sånne føtter har jeg nemlig ikke sett i denne familien.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 11:27   #74
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det var ment generelt og ikke bare til deg.

Ja, sånn er det med dårlig samvittighet - fyker i forsvarsposisjon med en gang .

Gammel 10-11-11, 11:32   #75
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Det stod noe om at det var vesketøfler,

Aldri hørt om, så det måtte googles. Men jeg ble jeg noe klokere ?

Gammel 10-11-11, 11:55   #76
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Aldri hørt om, så det måtte googles. Men jeg ble jeg noe klokere ?

Jeg er heller ikke så veldig mye klokere nei.
Men de ser litt sånn ut:

http://solsikkestrikk.blogspot.com/2...esketfler.html

Gammel 10-11-11, 11:57   #77
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Men de ser litt sånn ut:

Jøss, hva er det der?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 11:59   #78
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jøss, hva er det der?

Vesketøfler. Og de har hull altså, på to steder, og man må brette de litt i flere retninger, men uansett hvilket hull eller hvilken fot i familien som stikker tåa inn i en sånn så funker det ikke helt etter planen. Så jeg har gitt de opp.

Gammel 10-11-11, 12:01   #79
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Syns de så litt fine ut, jeg.

Gammel 10-11-11, 12:05   #80
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Men de ser litt sånn ut:

Jeg strikket sånne til mamma en gang og hun har brukt dem utrolig mye.
Jeg sørget jo for å strikke dem passe til føttene hennes, da. Hun har pleid å ha dem med seg i veska når hun skal på klubb eller kaffeselskap, for hun synes ofte det er kaldt i andres hus.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.